Auto Hoogenboom Spijkenisse ( EX Vepreda Auto-Studio )

ppaddo

Lid
Ik zal mijn ervaringen met Vepreda ook eens delen. Ik ben geboren en getogen in Spijkenisse en ken de dealer al vrij lang. Zoals gesteld is het pand niet het meest mooie pand dat ik gezien heb, maar ik kom er voor de auto's, niet voor het pand.
Ik heb helaas een vrij 'jong' uiterlijk en dat wreekt zich altijd in dit soort bedrijven. Het duurde in eerste instantie ook wel even voordat ik geholpen werd. Dit bleek de heer Evers te zijn, maar hij gaf mij aanvankelijk het idee dat hij mij liever liet helpen door de andere verkoper. Die was echter bezig dus 'moest' hij wel.

An sich werd ik netjes te woord gestaan. Dat is al heel wat ten opzichte van sommige andere bedrijven, die je gewoon niet willen helpen! Eigenlijk wel schandalig omdat je wel even voor zo'n 30.000 euro komt winkelen bij ze. Autoverkopers moeten zich beseffen dat het aanschaffen van een neiuwe auto voor de meeste mensen iets heel bijzonders is, en ga daar dan ook in mee!

Wat mij een beetje tegen valt is dat ik het idee heb dat men als je daar voor een leasewagen komt, niet echt wil verkopen. Ik had mij erg goed georienteerd (mede dankzij dit forum!) en wist redelijk wat ik wilde. Het gesprek zou perfect gelopen zijn als de verkoper wat meer 'heeft u aan dit of dat gedacht' had gedaan. Dan had ik een nog betere keuze kunnen maken. Nu heb ik binnen de standaard opties van Skoda gewinkeld, terwijl er waarschijnlijk veel meer mogelijk was geweest.

Vervolgens kreeg ik het 'rare' idee om 2-kleurig leer in mijn auto te stoppen. Dit heb ik later met Rianne besproken (de auto was al besteld!) en ik vind dit echt een moordwijf (excusez les mots). Zij denkt echt met je mee, geeft advies en luistert ook echt goed naar wat je wil. Dankzij haar is het interieur echt nog mooier geworden dan gehoopt. SUPER! (foto's volgen nog)

Volgende ervaring met deze dealer was toen bleek dat mijn MDI het afspelen zonder geluid ook prima vindt. Ik sprak toen met Rianne en die meldde dat er op een donderdagavond nog iemand van de werkplaats aanwezig zou zijn. Ik dus langs, maar werd geholpen door de 'andere' verkoper (weet zijn naam niet). Deze prutste wat met mijn Columbus, maar aangezien ik dat ook al 100 keer gedaan had, richtte dat weinig uit. Ik vroeg nog naar de werkplaatsmedewerker, maar die kon dit ook niet verhelpen volgens hem. Ik moest dus maar een afspraak maken.

Daar kwam het grootste nadeel van Vepreda naar voren. Blijkbaar is dit bedrijf zo populair (of hebben ze zo weinig monteurs) dat ik nu een maand (!!!) moet wachten (7 april!) voordat men daar naar kan kijken. Als dit gewoon is, dan ben ik bang dat ik het reguliere onderhoud niet hier zal laten uitvoeren. Ik ben benieuwd wat ik 7 april ga meemaken. Op basis van jullie positieve verhalen wacht ik in spanning af.

Tot nu toe vind ik Vepreda geen slechte dealer, maar ook zeker niet 'dealer van het jaar'. Dat zou namelijk niet zo'n beste overige Skoda dealerorganisatie betekenen. Voorlopig zit ik ergens tussen een 7 en een 8.
 

Hetzer

Forumguru
Denk dat een dealer tevreden kan zijn met een 7 of 8.
Vepreda is overigens een aantal keer in rij de "dealer van het jaar" geworden , maar dat even terzijde.
Ik ben zelf overigens nog steeds tevreden, met Vepreda, maar goed ik ben dan nu ook al zo'n dik 10 jaar klant bij hun.
Dat het druk is de laatste tij kan ik beamen, jaar op jaar verkoopt Vepreda meer auto's.
Het is qua omzet een van de grootste dealers in het land.
Maar dit succes heeft ook zijn tol, de verkopers Hans en Pepijn hebben het giga druk , het maakt niet uit wanneer je komt er zijn altijd klanten in de showroom.
Ook heeft het werkplaats personeel de handen vol aan het onderhoud van de vele Skoda's die inmiddels door de jaren door op Voorne-putten rondrijden.
Mijn vader wilde laatst ook een grote beurt plannen, maar moest daarvoor ook lang wachten voordat hij aan de beurt is, ik zelf heb voor mijn aankomende beurt een afspraak gemaakt bij een andere dealer in de omgeving van mijn werk.
Vanwege deze drukte is sinds dit jaar ook een recpetioniste (Rianne) aangenomen, en komt er binnen kort ook een nieuwe vaste verkoopadviseur bij.

@ppaddo, ben overigens wel benieuwt naar de foto's van je interieur
 

ppaddo

Lid
@Hetzer

Een beetje off-topic en op het terrein van Vepreda geschoten met een mobieltje nog voordat mijn Octavia afgeleverd werd, hierbij een foto'tje
Betere foto's volgen bij de volgende wasbeurt en een beetje mooi weer!

attachment.php
 

Spector

Forumguru
Hiervoor was het pand ook al van VP en werd de Seat er samen met Skoda gehuisvest, mijn Seat Leon FR heb ik daar dan ook aangeschaft. Toen was er ook nog geen werkplaats en liep dat allemaal via de Faradayweg, dit was nogal onhandig en duurde het soms weken voor je een afspraak kon maken voor een servicebeurt. Toen ik ging kijken voor de Octavia vertelde ze over de verbouwing en het bouwen van een werkplaats wat volgens mij alleen maar een voordeel is ten opzichte van de oude situatie. Ik ben goed geholpen tijdens de aanschaf verder kan ik nog niet oordelen en is het voorlopig nog afwachten wanneer mijn Octavia geleverd wordt.
 

ppaddo

Lid
En daar weer voor zat VW zelf daar, met Audi. Mijn vader heeft daar nog zijn eerste Audi 80 gekocht. Dat was nog voor de tijd dat VW/Audi naar het glazen paleis aan de Faradayweg zijn getrokken.

Overigens heeft mijn pa met dat deel van de VP-groep de grootste problemen gehad, met ultiem dieptepunt een gebroken distributieriem 2 weken nadat de auto een grote beurt had gehad. Hij kon nog net op eigen snelheid de Botlektunnel uit rollen! Coulance? Ho maar, gewoon even 5000 gulden schade aftikken!

Nee wat dat betreft verwacht ik van Vepreda (waar staat dat eigenlijk voor?) veel beter. Zeker na al jullie verhalen.
 

Hetzer

Forumguru
vepreda staat nergens voor, is gewoon een naam, de vp in vepreda staan natuurlijk voor de voorne-putten groep
 
Mijn ervaringen met Skoda dealers zijn tot op heden beperkt tot 3. Het valt me op dat er relatief weinig kennis is van wat er allemaal wel of niet kan bij het uitdokteren van je nieuwe auto. Wat een andere forummer al melde, er wordt té vaak niet bij stil gestaan dat je een serieuze aankoop gaat doen en dat dit gepaard gaat met (veel) emotie.

Tegenwoordig gaan aspirant kopers ruimschoots op zoek naar informatie. Een forum als deze, en internet in het algemeen helpen daar enorm bij. Ik ga er vanuit dat ik niet veel anders ben of gedraag dan anderen en heb me van veel informatie voorzien. Echter zeker rond de jaarwisseling is er nogal wat geschommel in de documentatie en dan kan je soms niet direct vinden wat je wilt of moet vinden.

Maar enfin, het valt mij dus in de regel op dat de gemiddelde verkoper maar bar weinig van "zijn eigen" merk weet. Dat heeft naar mij idee twee redenen: de verkoper is nog jong en of onervaren of de verkoper heeft gewoon niet de interesse/motivatie om zich voldoende de stof eigen te maken om als een echte goede adviseur te kunnen dienen.

Bij Vepreda kwam ik onlangs en daar werd ik twijfelend aangesproken door een verkoper die zich maar direct verontschuldigde voor zijn beperkte kennis van de auto's die hij moet verkopen. Hij was net een paar dagen in dienst en kwam uit een heel andere business. Tja, dat geeft mij geen fijn gevoel. De dealer in Amsterdam kon mij niet vertellen wat wel en wat niet standaard er allemaal in een bepaalde uitvoering zit. Ook een advies om een stoel te laten aanpassen pakte volledig verkeerd uit en betekende voor mij: deze dealer wordt het ook niet. De enige dealer waar ik tot nog toe een goed gevoel bij heb staat in Voorschoten. Altijd namen ze ruim tijd voor me en ook aan de telefoon. Tot zelfs ver na sluitingstijd bleef de verkoper geduldig en dacht met me mee. En dat laatste is helaas bij veel verkopers ver te zoeken. Ze willen allemaal knallen en de verkoopcijfers opkrikken. En dat laatste gaat toch echt het beste wanneer je het vertrouwen kunt winnen van de klant door een goede adviseur te zijn. Dan komen de opdrachten vanzelf.

Overigens krijg ik hier wel eens het gevoel dat de leaserijders minder betrokken zijn bij hun auto keuze. Alsof het zogenaamd gratis is het rijden van een leaseauto. Ik hecht als leaserijder zeer veel belang aan de service van het bedrijf en het advies van de zogenaamde experts in de showroom. Het kost ook leaserijders een behoorlijke duit centen, en we rijden over het algemeen veel kilometers om een zeer overwogen keuze te maken die op alle fronten moet kloppen. Financieel, practisch in gebruik, zakelijk en privé. En dan is het na al die overwegingen meegenomen als de auto er ook nog leuk uitziet.

Dealers, bereiden jullie je nou eens degelijk voor en laat jullie verkoopadviseurs een flink inlezen in de theoretische kennis van de auto's maar minstens zo belangrijk, laat ze een besef ontwikkelen dat de auto behoort tot de emotioneel grootste aankopen van een mens. Ok, op een huis na dan ;)
 

ppaddo

Lid
Om even de belofte waar te maken. Vepreda heeft het euvel met mijn MDI in een half uurtje opgelost. Er bleek iets niet goed aangesloten te zitten. Ik kreeg 100 keer excuses en werd echt netjes te woord gestaan.
Op 15 september gaat mijn auto voor de eerste beurt. Dan gaan ze gelijk eens kijken waarom mijn Columbus last kan hebben van storingen in het beeldscherm. Ben heel bang dat ze vanwege de "elektronica factor" niets kunnen vinden, maar misschien verrassen ze me wel weer zo positief.

Ik ben er in ieder geval nog niet uit of ik mijn normale onderhoud voortaan bij Vepreda of bij Swarttouw Barendrecht (daar is de Arosa van mijn vrouw in onderhoud, en ondertussen dealer van het jaar 2011) ga laten doen. Ze zijn allebei wel erg goed.
 

Fabia

† In Memoriam
Daar zit ik ook nog tussen te dubben. Mijn RR heeft een 30.k beurt nodig. Ik ga maar eens informeren bij wie ik het snelste terecht kan.
 

ppaddo

Lid
Dat kan ik je op voorhand wel zeggen: Swarttouw. Vepreda heeft wat mij betreft gruwelijk lange wachttijden. Laatste keer dat ik belde was ik ook pas 3 weken later aan de beurt. Swarttouw kan het vaak de volgende week al.
 

Fabia

† In Memoriam
Daar was ik al een beetje bang voor. Ga morgen wel Swartouw bellen. Ik vind dat een hele fijne gezellige zaak. Niet te groot en daardoor erg klant vriendelijk.
 

Spector

Forumguru
Bevestig ppaddo zijn post, voor het inbouwen van een navilock moet ik 3,5 week wachten voor ik terecht kan. Afspraak staat nu in week 37.
 

deusjevo

Forumguru
Yup, hier ook een lange wachttijd.
Belde voor een grote beurt en heb ook geklaagd dat ik af en toe een, niet zo vrolijk klinkend, ratelend geluid heb bij de start maar kon niet eerder dan binnen 3 weken terecht bij Vepreda en dat vind ik eigenlijk wel errug lang... :ahum:
 

Fabia

† In Memoriam
Online afspraak gemaakt bij Swartouw. Je kan in de planning van de garage kijken en een dag uitzoeken die je goed uitkomt. Bevestiging volgt per email.
 

Fabia

† In Memoriam
Helaas, online afspraak was niet door gekomen. Dus maar ff gebeld en afspraak gemaakt.
 

Hetzer

Forumguru
hmmm, heb bij Vepreda een onlien afspraak gemaakt ben benieuwt of ik daar wel een bevestiging van krijg
 

kupper

Nieuw lid
Vepreda

Afgelopen weken regelmatig langs geweest in Spijkenisse. Heb een Octavia combi besteld. Ben bij vele dealers in de regio geweest. Kan allen Peugeot een voldoende geven en Vepreda. VW, Seat en Audi, Spijkenisse en Rotterdam. Ze zagen me niet eens staan. Ben toch echt de doelgroep. 40, net gekleed en verzorgd, actief aan het neuzen in en rond de auto's.
Kia en Hyundai, Mazda. Redelijk. Alleen de modellen en verkopers hebben niets te bieden.
Renault, Honda, Opel, Ford, om te huilen.
BMW als een vorst behandeld, alleen een brug te ver.

In algemene zin valt de lamlendigheid bij de dealers op. Niet pro-actief. En daarnaast vaak weinig interessante modellen als trekkers in deshowrooms. M.u.v. BMW. Ik heb een groot verschil ervaren tussen de commerciele boodschap op TV, folders en de uitvoering in de winkels. Deze zijn niet in lijn en kost in potentie klanten.

De weinige concrete gesprekken over inruil en aanschaf liepen stroef.
Ik geef standaard de mededeling dat ze één kans krijgen om een goed bod uit te brengen. ik weet precies waar ik naar zoek en wat ik heb in te ruilen, en weet ook de reële waarde.
Kom dus als dealer niet met een verhaal "slechte tijd, een diesel, veel aanbod weinig afname, etc" doe een bod wat past bij de aankoop. Na je bod ga ik niet onderhandelen. Als je geen interesse hebt in de inruil, wees dan eerlijk. Weinig verkopers kunnen hiermee overweg, zeker de jonge verkopers. Die hebben volgens mij last van selectieve doofheid.


Vepreda is niet de meest moderne showroom, maar er stonden voor mij wel goede modellen. Ik ben vanaf dag 1 goed benaderd. Het zit altijd indetails. Nadat men wist wat mijn voorkeuren waren kon ik elk type proefrijdenals ik dat wilde. Vragen snel beantwoord via de mail. Geen druk om te verkopen,wel een klantbehandeling.

Kortom, dewijze van klantbenadering is voor mij bepalend geweest. VW en Audi kunnen in de leer bij hun broeders.

Nu wachtenop aflevering en onderhoud. Kijken of ik dan nog positief blijf.
 

Hetzer

Forumguru
nope!!!!!!!, schijnbaar zijn de systemen nog niet aan elkaar gekoppeld, zij wisten ook niet dat hun site aangepast was , word schijnbaar door Pon geregeld.
 
Bovenaan Onderaan