Bakkertje

Forumguru
Bij de amundsen is het via vcds te programmeren, bij een Android toestel zal dat vast niet gaan gok ik zomaar. Maar misschien dat het daar in de instellingen kan?
 

Oknot

Forumguru
@Highway, beter man. Je zal er geen spijt van krijgen.vooropgesteld dat ie het doet met je soundsystem dan:dankje:. Ik heb goede hoop in ieder geval. Veel plezier ermee gewenst alvast. Ik heb denk ik ook een goede oplossing gevonden voor de wat mindere radio ontvangst. Ik ga er een dab module tussen plaatsen. Als ik de berichten mag geloven zou dat een perfecte ontvangst moeten gaan opleveren. Zal ergens over 2 weken worden wanneer ik het bestel. Ook zijn de achteruitrijcamera en de usb dashcam een aanrader. Simpel aan te sluiten (uiteindelijk dan) en prima beeld. Voor de dashcam moet ik nog even een betere app downloaden zodat ook de gps gegevens worden meegenomen, maar lang leve de playstore want de keuze is er reuze:D. De meegeleverde navigatie software is overigens ook prima blijkt. Heb die samen met google navigatie en dat is een prima combi.

http://www.dabmotion.nl/www.dabmotion.nl/Home.html
 

Oknot

Forumguru
Fotootje vd dashcam (in mijn geval voorruitcam) 20151126_143432-1200x2133.jpg En dan op het raam geplakt. Van binnen niet te zien met dank aan de spiegel 20151126_191956-1600x900.jpg
 

Highway

Forumguru
@Oknot inderdaad indien het sound system het (goed) doet. Die DAB oplossing, ik hoop dat je hierdoor perfect ontvangst krijgt. Ik vind het best duur, gezien ik bijna nooit radio luister zal ik deze oplossing waarschijnlijk niet toepassen.

Radio heb ik vandaag in het EU warehouse besteld, ben benieuwd wanneer dit binnen is.
 

Bakkertje

Forumguru
@Oknot heb je wel een fantoomvoeding adapter ingebouwd? De originele antenne heeft een ingebouwde versterker en die krijgt zijn voeding van de radio via de antennekabel en de after market radio's doen dat niet.. (kan zijn dat je het al had geschreven da negeer het maar even ;) )
 

Oknot

Forumguru
@Bakkertje , zit ingebouwd maar ben nog steeds niet heel tevreden. Op de snelweg is het prima hoor maar tussen gebouwen houdt het niet over. Ben mischien wel te kritisch hoor maar als er ruimte is voor verbetering dan wil ik graag het beste resultaat. Ik luister ook best veel naar de radio en haat ruis. Dus DAB it is...
 

Oknot

Forumguru
@Bakkertje, vooralsnog wel inderdaad. Nu maar hopen dat het ook lang meegaat. Maar gezien mijn ervaring tot nu toe heb ik daar wel vertrouwen in. Verbazend ook hoe stabiel android hierop draait. Mijn note 3 loopt nog wel eens vast en dat is me met de joying nog niet overkomen (knock on wood) . Maar het leukste is eigenlijk nog wel het enthousiasme van mijn zoontje (4jr). Die zit het liefst de hele dag in de auto naar Donald Duck te kijken. Er hangt een 60" plasma in de woonkamer maar de 8" in de auto wint het met gemak.
 

Highway

Forumguru
Vandaag mijn radio binnen gekregen. Direct aangesloten om te kijken of deze functioneert.

De radio functioneerd wel, maar daarbij houdt het bij mij helaas op. Geen geluid door de sound system. Gek genoeg ziet de MFA de radio helemaal niet. Ik mis de navigatie en andere opties die ik wel heb met de RNS310.

Dus - dat wordt contact opnemen met de verkoper (die beweerde dat het systeem wel moet werken met de sound system). Ben benieuwd of het opgelost kan worden. De radio is verder wel een leuk ding.

Nog een detail: de meegeleverde 'gratis' 8GB USB stick is een 4Gb stick die naar 8GB is gemaakt. In je bijv. Windows zie je die als 8GB, maar zodra je meer dan 4GB gaan schrijven, dan krijg je een corrupte stick. Is een vaak gebruikt 'truukje' in oosterse landen. Weet niet of de verkoper hiervan op de hoogte is.
 

Oknot

Forumguru
@Highway, dat is balen zeg. Ik had echt gehoopt en stiekem ook verwacht dat het zou werken. Hopelijk kan je de radio gewoon retourneren en doen ze niet moeilijk.
 

Bakkertje

Forumguru
De stick kun je even proberen te formatteren met de sd formatter tool en dan resizen. Dat ie niet werkt met het soundsystem is wel balen zeg! Ben benieuwd of je verder komt met de Chinezen daarover ;)
 

Oknot

Forumguru
Die stick ligt bij mij ongebruikt ergens in de schuur en de interne sd kaart is gelijk vervangen door een "echte". Ik had daar op voorhand al geen hoge verwachting van en dat bleek ook te kloppen.
 

Bakkertje

Forumguru
Als mfa hem niet ziet is er misschien een probleem met de can-bus? Misschien is het een idee om even te proberen of de normale luidspreker aansluitingen wel geluid geven (even een losse luidspreker eraan..?)
Maar ook geen pdc en clima weergave?
 
Laatst bewerkt:

Highway

Forumguru
pdc en clima werken wel prima met de radio. Zie precies wat ik moet zien dus dat werkt. Nu wachten op de verkoper, mogelijk kan die nog iets betekenen.
 

Highway

Forumguru
@Bakkertje bedankt voor de link. By de radio zit reeds een can-bus converter, bij Oknot werkt deze wel prima (hij heeft geen sound system). Ik wacht even af wat de verkoper kan betekenen.
 
Bovenaan Onderaan