Highway

Forumguru
@Oknot het sound system is idd., zoals Bakkertje ook al aangeeft, een aparte versterker. Deze zit onder de bestuurders stoel. Deze moet ook aangestuurd worden.

Bij het sound system zitten 10 speakers: 3 in iedere voordeur en 2 in iedere achterdeur. Ik wil natuurlijk het sound system blijven gebruiken.

Een Android systeem heeft meer functionaliteiten, maar dan dient deze wel werken met de huidige hardware die reeds in de auto zit.
 

Oknot

Forumguru
@Highway , ok duidelijk. Maar kan je dan de versterker via je rns310 benaderen en instellingen veranderen of heeft het dezelfde eq mogelijkheden als elke andere rns310?
 

Oknot

Forumguru
Ok. Dan zie ik weinig problemen voor wat betreft het aansluiten van zo'n joying android radio. Deze wordt immers op dezelfde manier aangesloten als het huidige rns310 systeem en zullen er neem ik aan gewoon 4 kanalen richting versterker gaan die op zijn beurt de speakers weer aanstuurt. Geen idee wat het canbus systeem precies aanstuurt, maar ik denk niet dat het de werking van een andere radio die op dezelfde manier wordt aangesloten als de huideige tegen zal werken.
 

Bakkertje

Forumguru
Nee je moet in de rns programmeren of er een soundsystem aanwezig is of niet. Bij ja dan worden de normale luidspreker aansluitingen uitgeschakeld en gaat het audio signaal via de can-bus naar de versterker.
En daarvan is het maar de vraag of dat kan bij een Android toestel..
 

Oknot

Forumguru
@Bakkertje, ok dat veranderd de zaak inderdaad. Dan blijven er weinig andere opties over behalve het uitproberen. Je kan het de chinezen vragen via hun site maar ik verwacht niet dat dat een helder antwoord op gaat leveren. Toch ben ik dan wel benieuwd hoe en vooral waarom het signaal over de canbus verstuurd wordt. Logischer zou zijn om dmv de pre-out naar de versterker te gaan net zoals je dat normaal met een radio/externe versterker zou doen. Dit systeem maakt het onnodig ingewikkeld vind ik. Vooral omdat ik nog steeds niet weet wat het voordeel is om het audiosignaal over de canbus te versturen.
 

Highway

Forumguru
S2 met sound system: de onderste speakers in de voordeuren geven de bas. Zover ik weet (heb er ook nooit een kunnen vinden) zit er geen subwoofer in de S2 met soundsystem.
 

michelover

Forumguru
Wat denk je daar mee te gaan doen oknot , een kleine schroevendraaier en een middel grote sterschroevendraaier zijn genoeg. Tenzij er popnagels in zitten dan heb je ook nog een boormachine nodig.
 

Oknot

Forumguru
@michelover , ssst niet zeggen. Gaat om het idee:laugh:.

Edit, ik vermoed overigens dat die plastic dingen straks wel van pas gaan komen bij het verwijderen van de plastic delen waarachter ik de draden vd back up- en dashboard/voorruitcamera moet zien te verstoppen.
 
Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
Afgelopen week de Radmo tablet houder ontvangen uit Israël, het is niet moeders mooiste, maar wel erg praktisch en ben er erg content mee. Nogmaals dank voor het delen :thumbsup:

ImageUploadedByTapatalk1447582997.168462.jpg
 

Oknot

Forumguru
@Highway, Kwam net dit linkje tegen waarbij iemand zijn columbus heeft vervangen door een andere radio (dynavin, indiaas merk) in een S2 met soundsystem en dat werkte allemaal prima. Geen garantie natuurlijk, maar ik heb sterk het vermoeden dat als het met een dynavin radio lukt het ook met een joying radio gaat lukken.

http://www.skodaforum.nl/forum/i/columbus-met-sound-system-headunit-vervangen-mogelijk.27027/

Edit. Ook gelijk maar een linkje van de dynavin n6, basically een rns510 kloon op windows gebaseerd. Nu ben ik helemaal overtuigd dat je geen problemen gaat ondervinden met een android radio.

http://www.team-bhp.com/forum/produ...iew-dynavin-n6-vw-headunit-vw-skoda-cars.html
 
Laatst bewerkt:

Rapido

Nieuw lid
@michelover.
Prachtige radio die Joying. Ben ook erg geinteresseerd.
Kun je iets zeggen over de audiokwaliteit? Is de versterker van goede kwaliteit? Ik heb gehoord dat het daar nog wel eens aan schort bij de Chinese android systemen.
 

michelover

Forumguru
@Rapido , ik moet zeggen dat er in vergelijk met mijn Bolero een beter geluid in zit en het gaat ook harder dan met de Bolero. De EQ werkt ook goed , zitten leuke afstel mogelijkheden in Mijn vader vindt ook dat er beter geluid in zit t.o.v de Swing die hij in de Spaceback had.
 

Bakkertje

Forumguru
Ziet er netjes uit!

Voor @Highway zou het wellicht leuk zijn om te weten of je ergens in de setup iets kunt kiezen qua soundsystem. (ben zelf ook wel benieuwd naar de mogelijkheden wat dat betreft)
 

Highway

Forumguru
Mogelijk dat het system eerst een sound system moet 'zien' alvorens je iets van kan instellen.

Ik kan, dacht ik zo, op mijn Amundsen ook geen instellingen doen voor de soundsystem (zover ik weet). Ik kan wel wat dingen als bas en hoge tonen instellen, maar dat zit volgens mij in de Amundsen.

Natuurlijk is alle info welkom!
 
Bovenaan Onderaan