Oknot

Forumguru
Nu kom ik op you tube een 10.1 inch model tegen van joying. Inwendig volgens mij hetzelfde als de 8" variant maar dan dus met een groter scherm. Kan het model op de site van joying alleen nergens terugvinden. Op zich wel cool om zo'n groot scherm in je dashboard te hebben al vraag ik me wel af of het allemaal nog wel scherp is op die grootte. Verder mis ik mischien toch ook wel de knoppen. Lijkt nu wel heel erg alsof je een tablet op je dashboard plakt.

 

michelover

Forumguru
De kabel van de bijgeleverde microfoon is lang zat om hem op de originele plek te monteren. Ik heb het nog niet uitgevoerd maar is wel een volgend puntje van aandacht. De microfoon is van Parrot dus die werkt goed. De GPS antenne staat rechts in de hoek bij het voorruit heb ik geen last van.
 

Oknot

Forumguru
@michelover, harstikke bedankt. Ik ben om hoor. Op you tube de filmpjes bekeken en het ziet er allemaal top uit. Zal half/eind november gaan worden maar dat ie er komt staat vast. Past zo te zien ook gewoon 1 op 1 hè, geen plastic lijstje nodig of zo.
 
Laatst bewerkt:

Bakkertje

Forumguru
@Highway als je het originele soundsystem hebt heb je nog wat uitzoekwerk op dat vlak. Dat wordt namelijk via de CAN-Bus aangestuurd. Ik weet niet of de niet vag systemen dat ook ondersteunen?

Nog even op aliexpress gekeken, onderstaande heeft in ieder geval een CAN-bus aansluiting, of daarmee je soundsystem ook werkt weet ik niet. Hij lijkt op een rns510 en draait android.
http://nl.aliexpress.com/item/Dual-..._73_74_75,searchweb201527_5,searchweb201560_9
 

andrehj

Forumguru
Over dat Soundsysteem: Ik zit erover te denken om mijn Amundsen+ te vervangen door een Columbus met DAB+. Werkt dan elke Columbus goed samen met mijn SoundSystem (kwestie van coderen met VCDS), of moet ik een speciale versie zoeken?
 

michelover

Forumguru
Het is deze http://www.carjoying.com/eu-warehou...id-phone-mirroring-support-obd-dvr-back-.html
De radio neemt alles wat door CANBUS wordt geregeld over, dus de uitlezing van de verwarming/airco/stoelverwarming/openen van deuren etc.
Er zit een klein kastje aan de kabel boom voor het CANBUS deel.
Wat mijn Bolero kon , kan deze ook en dan nog wat meer.
Het is allemaal plug and play , frame rond de radio los wippen , en dan de oude radio los halen , nieuwe er in en klaar.
Het kan wel zo zijn dat de originele radio met popnagels vast zit , dus dat kost het meeste tijd.
 

michelover

Forumguru
@Oknot , ik weet niet of je een orginele MIDI aansluiting onder de middenarmsteun heb , maar daar kan je de USB eventueel op aansluiten. Ik heb geen MIDI dus de USB heb ik achter de radio weg gestopt.
Een screenprotector is wel aan te raden en dan een die mat is vanwege de spiegeling in het scherm. 8inch vangt een hoop licht van buiten op overdag.
 

Oknot

Forumguru
@michelover , ik heb alleen een 3.5mm jack aansluiting in de middenarmsteun. Ik ga de usb en 3g in het dashboardkastje uit laten komen. Zal gelijk ook even een 8 inch screenprotector op ebay aanschaffen. Bedankt voor de tip.
 

Bakkertje

Forumguru
@deVerhuizers.nl als ik zo kijk is het toestel van michelover dezelfde als die ik gevonden had (alleen dan 150 euro duurder).

Correctie: De site van michelover is ook een chinees, maar dan vanuit een EU pakhuis.. Dat verklaart het prijsverschil ;)

Wat bestellen uit China betreft, je loopt het risico dat je voor spullen duurder dan x euro (het exacte bedrag weet ik niet, ik dacht 21 euro) invoerrechten moet betalen en btw. Onder het bedrag heb je hooguit kans op het moeten bijbetalen van BTW.

Ik heb echt al van alles laten komen uit China en nog nooit bij hoeven betalen. Maar dat waren meestal kleine pakketjes, op een tablet na.
 
Laatst bewerkt:

Oknot

Forumguru
@Bakkertje , het probleem is dat joying het via DHL verstuurd. Als het dan vanuit China verstuurd wordt is de kans op invoerrechten betalen een stuk groter dan dat het via chinamail/post.nl verstuurd wordt. De keren dat ik vanuit China iets door DHL geleverd kreeg moest ik vrijwel altijd betalen terwijl het via post.nl gewoon probleemloos binnenkomt. Ik neem om die reden het risico niet en bestel het wel via het EU warehouse van Joying.

Edit, zie nu dat jij het over een heel ander model had via aliexpress. Dat zal idd waarschijnlijk wel probleemloos bimnenkomen.
 
Laatst bewerkt:

Bakkertje

Forumguru
En hij wordt vanuit de eu verscheept ;)
Ik bestel regelmatig bij Gearbest.com en die hebben ook een pakhuis in de uk, ik kies overigens altijd voor gratis verzending. Meestal kan ik wel op de spullen wachten. Of ik ben het bijna vergeten en opeens heb je dan een verassing aan de deur ;)
 
Bovenaan Onderaan