BW83

Nieuw lid
@ABruintje
Heb jij hetzelfde merk radio? En zo ja waar haal je die custom rom vandaan? En hoe heet die autostart app? Misschien is die los te installeren.

@VAG-man
Ik heb al een paar berichten achter gelaten in de aliexpress app maar krijg al een paar dagen geen gehoor. Even kijken of ze een mailadres hebben.
 

ABruintje

Senior Member
@ABruintje
Heb jij hetzelfde merk radio? En zo ja waar haal je die custom rom vandaan? En hoe heet die autostart app? Misschien is die los te installeren.

Ik heb het zelfde merk, die van mij hebben ze nog wel maar die word nu geleverd met Android 9
Mijn custom rom is android 8, ik zou nog niet overstappen op een custom rom omdat er nog geen Android 9 is als custom rom.

Waar ik altijd kijk is op XDA: https://forum.xda-developers.com/android-auto/
 

kloekloek

Actief lid
Ik dat hier een hoop wijze heren rond lopen die mij vast wel kunnen helpen :jaja:

Ik ben op zoek naar een nieuwe headunit ipv de standaard Swing.
Wat wil ik ermee doen:
- Radio luisteren, dab+ misschien een optie
- Bellen, dus contacten synchroniseren
- Spotify vanaf mijn telefoon afspelen
- Media afspelen van een usb of sdcard
- Navigatie

Het mag een Ali toestel zijn, maar andere opties worden ook overwogen. Zo ook Android of toestellen met CarPlay. Ik zit zelf al een tijdje te zoeken, maar kom er niet echt meer wijs uit..
Budget: Lekker goedkoop :D Max 200 euro.

Wie heeft de gouden tip voor mij?
 
Ik zou me budget iets omhoog doen en lekker voor een pioneer f980bt

Ik heb die radio ook doet alles wat je vraagt en meer

 

kloekloek

Actief lid
Als mijn budget hoger zou zijn, had ik hier niet de vraag neer hoeven zetten ;)
Ik rij een O2 FL uit 2009 met 250k op de teller. Ik weet niet hoe lang ik deze nog (kan) rijden, vandaar de kleine investering om toch het rijplezier erin te houden.
 
Ja dan begrijp ik je wel
Ik zelf niet echt super ali fan maar er zullen er hier inderdaad wel aantal zijn die je veder kunne helpen
 

Frup

Forumguru
@kloekloek Lijkt me een prima aankoop. Wil je hier laten weten hoe die bevalt en hoe de installatie en aansluiten is gegaan? Volgens de beschrijving eenvoudiger dan je denkt ...
 

kloekloek

Actief lid
Zojuist onderstaande radio besteld:
https://s.click.aliexpress.com/e/IpBycAU
Samen met een stickje voor draadloze CarPlay verbinding. Afhankelijk hoe eea werkt kan ik er nog een DAB antenne en/of camera’s op aansluiten.

Vorige week de radio binnen gekregen, en dit weekend begonnen aan het inbouwen. Uit alle enthousiasme helaas geen foto’s gemaakt.

Allereerst de oude Swing eruit gehaald, koud kunstje. Even zoeken wat er allemaal bij de Parrot hoort, en dit er ook meteen uitgegooid.
Daarna de nieuwe radio een beetje bekeken, en “klik” aansloten. Is inderdaad plug and play. Grote blok vastklikken, antenne, gps en CarPlay nog aansluiten en proberen een plekje te geven in de middenconsole. Dit was nog de grootste uitdaging. Uiteindelijk alles netjes op zn plek gekregen en netjes vastgeschroefd. Nieuwe consoleafdekking erop en klaar.

Algemene indruk:
- Start razendsnel op nadat je de auto start en sluit vanzelf af nadat je de sleutel uit het contact haalt.
- apps werken prima en geeft ook prima geluid
- navigatie tot nu toe ook prima. Nog even wat testritten doen om te kijken of de routes ook duidelijk zijn.

Wat werkt nog niet naar tevredenheid:
CarPlay..
Alles is volgens mij aangesloten zoals het hoort. Alleen ik krijg het niet aan het draaien. Het standaardappje van Zlink lijkt niet goed te werken (of ik doe iets verkeerd).
Volgens een filmpje op YouTube schijn ik de radio en telefoon te moeten verbinden via WiFi/hotspot en vervolgens de app opstarten. Vervolgens via de kabel aansluiten om automatisch verbinding te maken..
Helaas. Om de haverklap valt de WiFi op de radio uit en kan ik weer opnieuw beginnen. Soms kom ik een schermpje verder, maar snap dan niet wat ik moet doen.
Iemand hulp?
 
  • Leuk
Waarderingen: Frup

VAG-man

Forumguru
Nee dan heb je geen versterker. Wees blij want bijna 100% van de aangeboden Android autoradio's op Aliexpress kan er niet mee overweg.
 

VAG-man

Forumguru
Ja bijvoorbeeld. Eigenlijk één 9 meer.
Als je mij één kunt aanwijzen van minimaal 10 inch dan krijg je een handtekening van VAG-man!:tegek:
 

kloekloek

Actief lid
Het schijnt dus zo te zijn dat ik geen autorisatiecode meegestuurd heb gekregen voor de CarPlay adapter.. even afwachten wat er nu gaat gebeuren.

Hoe zorg ik er trouwens voor dat de radio automatisch gebruik maakt van internet via mijn hotspot op de telefoon?
 

Rallye

Forumguru
Zoek voor je laatste vraag even op “Tasker” in het forum, tenminste als je een Android hebt. Bij een iPhone (je noemt CarPlay) moet je elke keer zelf koppelen (beveiliging van Apple).
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan