madrettor!!

Nieuw lid
Toen bij mij in de 2010 Yeti de Swing er uit ging en de Zenec erin moest er inderdaad een passend frame nog omheen aangeschaft worden.
Bleek toendertijd bij de dealer nog gewon het goedkoopst te zijn...

Denk nu eigenlijk dat ik met hulp uit dit topic nu wel een versie heb gevonden die hetzelfde formaat heeft als de swing. Hoop ik tenminste.
Denk dat ik hem morgen ga bestellen, nu aan het werk. Ga proberen mijn bevindingen en foto's hier ook te plaatsen. Kan misschien nog even duren want de vakantie begint ook op te schieten.
 

EdK

Forumguru
Kan misschien nog even duren want de vakantie begint ook op te schieten.
Tsja t werk is het niet hoor
Frame losklikken , 4 torx schroeven losdraaien en de Swing is der al uit
Dan wat stekkers loshalen en hij is der echt uit...
Tsja en als de chinezen een beetje meewerken dan is het op dezelfde wijze weer terugplaatsen...

Totaal 10min werkkk
 

kloekloek

Actief lid
Framepjes staan voor de yeti ook voor 18 euro te koop op Ali. Dat betekent dat je dezelfde radio als mij erin zou kunnen steken, hieft dus niet perse bestaand formaat te zijn.
 

madrettor!!

Nieuw lid
Zo. Radio besteld.
Leverancier gaat nu vragen stellen voordat ie verzonden word. Heel netjes.
Stom natuurlijk, na het lezen van het forum had ikzelf die vraag ook al kunnen stellen.

Hoe weet ik of ik zo'n veelbesproken SOUNDSYSTEM heb/ versterker?

Kga zo iig ffe onder m'n stoel kijken
.
 

kloekloek

Actief lid
Zo. Radio besteld.
Leverancier gaat nu vragen stellen voordat ie verzonden word. Heel netjes.
Stom natuurlijk, na het lezen van het forum had ikzelf die vraag ook al kunnen stellen.

Hoe weet ik of ik zo'n veelbesproken SOUNDSYSTEM heb/ versterker?

Kga zo iig ffe onder m'n stoel kijken
.

Inderdaad onder de stoel of ergens in de kofferbak?
 

madrettor!!

Nieuw lid
Thnx.
Inmiddels onder m'n stoel niks gevonden en in m'n kofferbak ligt m'n reserve wiel en verder ook niks dus ga er maar vanuit dat ik hem niet heb.
Deze besteld.
https://m.nl.aliexpress.com/item/32...id=990amp-XKI5hP_k-ah3i_YCl5Gp6A1562822724701

Via Duitsland EU-store dus ik hoop snel binnen.

Zo. Die reageren echt snel. Net contact gehad en gaan hem zsm verzenden.
Erg zitten twijfelen tussen modellen zonder en met knoppen. Hoop dat ik de juiste keus gemaakt heb.
 

EdK

Forumguru
Hoe weet ik of ik zo'n veelbesproken SOUNDSYSTEM heb/ versterker?
Nope heb je niet bij de Yeti met Swing

ff uit me hoofd de geschiedenis in had ik in me ambition twee speakers voor met twee tweaters voor
En 2 speakers en twee tweaters in de achterdeuren
Maar niets met een mediabox oid

Waar je nog wel rekening mee moet houden, als in de unit die je hebt aangeschaft een navi zit dan zal je dit nog wel in VCDS aangezet worden !
Indien je dit niet doet dan zal je geen navi instructies in je maxidot zien..
 

madrettor!!

Nieuw lid
Nope heb je niet bij de Yeti met Swing

ff uit me hoofd de geschiedenis in had ik in me ambition twee speakers voor met twee tweaters voor
En 2 speakers en twee tweaters in de achterdeuren
Maar niets met een mediabox oid

Waar je nog wel rekening mee moet houden, als in de unit die je hebt aangeschaft een navi zit dan zal je dit nog wel in VCDS aangezet worden !
Indien je dit niet doet dan zal je geen navi instructies in je maxidot zien..


Super bedankt voor deze info Ed. (Denk ik tenminste dat je zo heet ).
Alleen VCDS?? Ben pas sinds kort Skoda fan.
Had al wel gelezen dat het niet zichtbaar werd in maxidot maar had nog niets gezien dat dat ook aangepast kon worden.
Hoor graag als je weet hoe.

Gr.
Guus
 

EdK

Forumguru
Hoor graag als je weet hoe.
Ik spreek vanuit de Yeti met een Zenec die ik toen heb ingebouwd
En die ondersteunde met de canbus de knoppen op stuur en ook weergave van handsfree en navi in het maxidot scherm
Alleen na inbouwen gaf hij wel het handsfree bellen weer in de maxidot maar niet het navigedeelte
Heb toen met een VagCom kabel (VCDS) ergens in een menu een vinkje moeten zetten dat ik een navi had ingebouwd
Hierna had ik opeens wel dus de pijlen van de navi in me maxidot
Ik weet niet meer excact in welk gedeelte dit zat met vcds
Maar als je zelf al geen kabel hebt ( orgineel ) dan lijkt het me raadzaam om ff in forum de lijst met leden die VCDS instellingen doen.
En een afspraak maken met één van deze heren !
Woon je in buurt van Breda dan kan ik je @Antera adviseren, en kun je meteen andere opties eventueel nog aan laten zetten.
Bijvoorbeeld als je 2 lichtsensors in de unit in je voorraam hebt dan is er één voor het licht, maar de tweede is de regensensor.
Hiermee kun je bv je ramen laten sluiten bij regen ( als die vanwege warmte een stukje open staan om te ventileren.
Maar ook bv de wissers auto laten wissen in snelheid ipv de instelling van nu met om de zoveel seconden wissen.
En zo zijn er nog wel meer dingen in te stellen.
Met mijn Ambition kon ik toen bijna alle instellingen aanzetten die op de Elegance standaard ingesteld stonden.
Maar Antera zal je daar ongetwijfeld in kunnen adviseren en laten zien en indien je het wil meteen instellen voor je.
Uiteraard voor een vergoeding !
Naar een dealer gaan met die wensen is zonde van de tijd want veel kunnen of mogen ze niet doen..

Maar als je eens naar skodaforum.eu gaat en inschrijft dan kun je daar veel dingen mbt de Yeti vinden.
 

VAG-man

Forumguru
Volgens verkoper is deze ook geschikt voor Sound System! Ook voordeel dat je de nieuwste Android versie hebt.
Kijk nog even verder, maar als ik geen 10" vind dan zal ik deze na de vakantie bestellen.

€ 132,63 36%OFF | 9 "2 + 32G Android 9.1 Auto radio audio player GPS Navigatie voor VW Skoda Octavia golf 5 6 touran passat B6 jetta polo tiguan RDS
https://s.click.aliexpress.com/e/1dOR6BP1t

PS. Deze had je ook voor de Yeti kunnen bestellen. Keuze zat.
 

Frup

Forumguru
.... Keuze zat.
Haha, inderdaad. Er zijn veel aanbieders en die apparaten lijken allemaal precies op elkaar.
Dat maakt het voor mij moeilijk om te kiezen. Ik ga ook na de vakantie kijken voor mijn Yeti.
Voor de tijd dat ik hem nog heb wil ik niet teveel geld hieraan uitgeven.
 

madrettor!!

Nieuw lid
Volgens verkoper is deze ook geschikt voor Sound System! Ook voordeel dat je de nieuwste Android versie hebt.
Kijk nog even verder, maar als ik geen 10" vind dan zal ik deze na de vakantie bestellen.

€ 132,63 36%OFF | 9 "2 + 32G Android 9.1 Auto radio audio player GPS Navigatie voor VW Skoda Octavia golf 5 6 touran passat B6 jetta polo tiguan RDS
https://s.click.aliexpress.com/e/1dOR6BP1t

PS. Deze had je ook voor de Yeti kunnen bestellen. Keuze zat.

Klopt hoor. Keuze zat maar waar ik over begon was het formaat voor het frame wat om de radio heen moet.
De radio van jouw keuze is formaat rns 510 en is een ander formaat als de swing.
Deze had ik ook al gezien. Radio heeft ook een " korte " achterkant waarvan ik begreep dat deze niet makkelijk zijn warmte kwijt kan maar hoor ook met de tijd graag jouw bevindingen hoe dat toe het doet want vind het wel een mooie keus.
 

VAG-man

Forumguru
Dat van het formaat Swing had ik even niet aan gedacht. Dan past die voor jou beter.
Succes met wachten en de inbouw. Mocht ik mijn link bestellen dan zal ik de info delen.
 

madrettor!!

Nieuw lid
Ik spreek vanuit de Yeti met een Zenec die ik toen heb ingebouwd
En die ondersteunde met de canbus de knoppen op stuur en ook weergave van handsfree en navi in het maxidot scherm
Alleen na inbouwen gaf hij wel het handsfree bellen weer in de maxidot maar niet het navigedeelte
Heb toen met een VagCom kabel (VCDS) ergens in een menu een vinkje moeten zetten dat ik een navi had ingebouwd
Hierna had ik opeens wel dus de pijlen van de navi in me maxidot
Ik weet niet meer excact in welk gedeelte dit zat met vcds
Maar als je zelf al geen kabel hebt ( orgineel ) dan lijkt het me raadzaam om ff in forum de lijst met leden die VCDS instellingen doen.
En een afspraak maken met één van deze heren !
Woon je in buurt van Breda dan kan ik je @Antera adviseren, en kun je meteen andere opties eventueel nog aan laten zetten.
Bijvoorbeeld als je 2 lichtsensors in de unit in je voorraam hebt dan is er één voor het licht, maar de tweede is de regensensor.
Hiermee kun je bv je ramen laten sluiten bij regen ( als die vanwege warmte een stukje open staan om te ventileren.
Maar ook bv de wissers auto laten wissen in snelheid ipv de instelling van nu met om de zoveel seconden wissen.
En zo zijn er nog wel meer dingen in te stellen.
Met mijn Ambition kon ik toen bijna alle instellingen aanzetten die op de Elegance standaard ingesteld stonden.
Maar Antera zal je daar ongetwijfeld in kunnen adviseren en laten zien en indien je het wil meteen instellen voor je.
Uiteraard voor een vergoeding !
Naar een dealer gaan met die wensen is zonde van de tijd want veel kunnen of mogen ze niet doen..

Maar als je eens naar skodaforum.eu gaat en inschrijft dan kun je daar veel dingen mbt de Yeti vinden.

Thnx Ed.
Naam ga ik onthouden.
Heb net zelfs geprobeerd wat jij zei over het sluiten van de ramen bij regen en het werkt. Word met de dag blijer van deze aankoop.
 
Heb ff een vraagje ik heb me amundsun radio eruit gehaalt en als je hem terug stopt vraag die om een code ik heb deze code opgevraagt maar na 24 uur nog geen antwoord kan op andere manier deze code zien te verkrijgen

Thanks alvast
 

VAG-man

Forumguru
Via de dealer moet het lukken.

Blijkbaar is het niet de originele radio die in jou auto zit. De canbus zou de radio automatisch moeten herkennen waardoor je geen code hoeft in te voeren.
 
Laatst bewerkt:

madrettor!!

Nieuw lid
Bekijk bijlage 74697 IMG_20190715_170758.jpg IMG_20190715_170842.jpg IMG_20190715_170902.jpg IMG_20190715_171233.jpg IMG_20190715_171241.jpg IMG_20190715_171255.jpg IMG_20190715_171310.jpg IMG_20190715_171339.jpg IMG_20190715_184243.jpg IMG_20190715_184255.jpg IMG_20190715_190721.jpg IMG_20190715_200331.jpg

Zo, Radio binnen en ingebouwd. Besteld via magazijn Duitsland, scheelt sowieso invoerrechten en lekker snel binnen, 7 dagen.
Uitbouwen was zo gebeurd, nieuwe radio erin eigenlijk ook. Geen keuze hoeven maken qua stekker want ze hadden ze gewoon allebei erbij gedaan. Echt plug and play, wel wat instellingen aangepast zoals taal en primaire navigatiekeuze.
Zat alleen enkele fakra antennekabelverloop bij terwijl in de Yeti een dubbele zit. Maar ffe zo aangesloten maar niet zo tevreden over ontvangst dus nu maar een wachten op bestelde dubbele fakra om te kijken of dat beter is.

Bluetooth module van de Skoda onder bijrijdersstoel los getrokken. Bleef natuurlijk vragen om te pairen maar heeft geen zin meer. Nog beetje twijfel of ik hem demonteer of laat zitten. Geen idee of het makkelijk is om de bekabeling te verwijderen en weet niet of er een markt voor is. Geloof dat er weinig mensen nog zitten te wachten op een swing met BT module.

Gebruik telefoon als hotspot, zag in dit forum al voorbeelden over bijv. automate dat dmv een flow te maken op je telefoon deze automatisch naar hotspot gaat als hij in bluetooth contact komt met de radio maar krijg het met mn Nokia niet voor elkaar. Maar eens verder proberen als ik er weer zin in heb.

Voor diegene die nog twijfelen, gewoon doen, fluitje van een cent om in te bouwen en je hebt in verhouding tot origineel een stuk meer radio voor heel wat minder centjes.
 
Bovenaan Onderaan