Andere auto kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

larsy

Forumguru
@sitechris
Vin het jammer dat je er zo over denkt.(maar dat is u menig)
Ik heb voor elke cent hard gewerkt (en ze groeien niet op mijn rug)
Door net hier en daar wat te kunne pitsen en zuiniger te zijn kan ik het dus kopen.
En voor 2de auto vin ik dan 2000cc best oké (voor minder dan 5000km/p jaar te maken)
En is 2,5 - 3000cc te duur (ook al is dat maar een “paar” 100€ meer)
En een “dure bak “ is de 30.000 euro verhouding met een 2000cc is best oké .

Het is niet voor niets dat constructeurs hun pk s omlaag halen uit hetzelfde blok (gewoon fiscaal ) en dat is dan ook voor een paar 100€’s minder te moete betalen
Maar daar vallen de mense wel over.


Waarom rijden er zoveel 1,6 vag modellen rond ipv de 2L(Voor die paar 100€ Verschil natuurlijk) .
Daarom heb ik ook een s3 1.6 en niet de 2L
(Belgische regels)

@Cordoba
De auto zit niet vol met (was)krasjes .
 
Laatst bewerkt:

Desperado

Forumguru
Ik heb geprobeerd om met vriend google te vinden wat het verschil is maar kan het helaas niet vinden.
Misschien kan één van onze Vlaamse (of prefereren jullie Belgische) vrienden het eens uit de doeken doen hoeveel dit verschil daadwerkelijk is?
 

larsy

Forumguru
1.6 TDI is +~320€ taks/jaar
2L tdi +~450 € taks/jaar ( nu misschien 500€ al? )
(Zonder b.i.v )

Mijn 3liter kwam op een +~2550€ In totaal met de 1x inschrijvingstaks =>(b.i.v)
1740€ + 800 €

En dus jaarlijks was 800€ aan taks . (Voor een 3000cc )

de jaarlijkse taks van 2000cc(+~400€) kost de helft van een 3000cc (+~800€)
Van een benzine .


Zo krijg je een berekening voor de b.i.v 1FD2D76E-59A0-4ABC-8109-DC01B979B57A.jpeg
 
Laatst bewerkt:

larsy

Forumguru
Dit is de berekening van de s3 ( online te zien)

b i v => 841€ 1x betalen
Jaarlijks => 429€
E2D051D6-C8F0-40AE-9CCB-C80AC51128E4.jpeg
 

leon-cupra

Forumguru
Altijd zuur geld , die taksen.
Aan de ene kant snap ik @sitechris wel. Je wilt een funcar voor het weekend en je schrapt een deel “fun” voor jaarlijks 400€. Aan de andere kant heeft Larsy dan ook een punt wanneer hij zegt dat geld niet op zijn rug groeit en voor iedere euro hard dient gewerkt te worden.
Persoonlijk, moest ik mij dubbel moeten plooien om een derde wagen te kunnen kopen en er amper mee rijden, dan zou andere prioriteiten stellen. ik zou eerder geen derde wagen kopen maar je eigen wagen waar je dagelijks mee rijdt “upgraden”. Vb een full option A6 met een dikke motor erin. Heb je elke dag dikke fun en geniet je elke km van je zuur verdiende centjes. Hoef je ook minder compromissen te maken , dan is een 3l wel haalbaar vb.
 

sitechris

Donateur
@larsy Ik neem aan dat je je realiseert dat onderhoudskosten bij een hothatch wel hoger zijn? Banden, remmen en andere onderdelen etc zijn allemaal significant duurder en slijten natuurlijk ook wat sneller. Nu rijd je maar 5000 km per jaar, maar wellicht handig om dat in je berekening mee te nemen. Of een gebruikte auto met goede garantie te kopen, zodat je het risico wat minder groot maakt.
 

VAG-man

Forumguru
Dat je veel meer belasting betaald voor een 3L dan voor een 2L doet meer pijn dan de brandstof die je er doorheen jaagt. Op dat laatste heb je invloed. Ik snap @larsy wel.
Trouwens het downsizen van motoren heeft denk ik niet met goedkope belasting te maken, maar meer uit milieu oogpunt. Grotere motoren stoten nu eenmaal meer uit.
 

VAG-man

Forumguru
Ongelooflijk mooie kleur!
Wat een geld voor een 4 jaar oude S3.
Veel foto's!

Voor @larsy niks, want hij moet deze dan nog importeren.

Wel lastig hier op dit forum S3 (Audi) en S3 (Superb 3e generatie).
 

larsy

Forumguru
@leon-cupra
Uitkijken naar het weekend (om dan in je “droom” bolide te stappe is altijd wel leuk).
I.p.v. er alle dage mee te rijden (en het dan misschien een beetje “gewoon“ is geworden)
+ dat je dan altijd alles met je dure bak moet doen : hobby s , winkels ,... (als je dan zo maniakaal bent op je auto is dat niet fijn).


@sitechris
Door de lage km’s is dat wel doenbaar


Die blauwe
Is wel heel duur .
Of het is 8800km i.p.v. 88Dkm


Importeren is geen probleem als de wagen mijn ding is.
 
Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
@sitechris , onderhoudskosten van de Lotus die Larsy had waren wss ook niet te onderschatten ;)

@larsy , Je hebt wel een punt maar toch al die extra ‘onnodige’ kosten zoals taksen, verzekering ed...
Tja en dat maniakale... bij mij is dat er wat uit gegaan na het hebben van een madam en kinderen :nono:
 

larsy

Forumguru
Goede prijs voor dat bwj .

Ja ik Zoek ook op mobile.
Voorgaande auto (kak-bruin) heb ik ook gevonden via mobile.de
 

Twardt

Lid
Persoonlijk snap ik niet dat Larsy zo'n probleem heeft met de extra belasting op motoren met meer dan 2000cc. Op de totale kosten van een dergelijke auto (onderhoud/brandstof/afschrijving) is die € 400 relatief weinig. Ik snap dat er grenzen zijn aan wat je kan uitgeven, en je dus keuzes moet maken. Ik zou dan zelf bij de aanschaf een paar duizend minder besteden en dat reserveren voor de belasting.
Zo zou je dan bv wel voor een leuke BMW 235 kunnen gaan. 326pk, handbak, achterwielaandrijving en een 6 cilinder.
 

JeSko

Forumguru
@Twardt

Je moet een Belg zijn om dat te begrijpen, elke vermijdbare euro die naar die graaiers gaan die ons volk onderdrukken is er één teveel, België is één van de zwaarst belaste landen ter wereld! En toch zit onze staat met 400 miljard aan schulden, 400 miljard!!! Alstublieft. Neem dan NL, waar ook hoge belastingen gehanteerd worden, maar waar dan ook veeeeel meer in orde is, prachtige wegen, overal waar het cruciaal is goed asfalt, ik heb al veel NL'rs horen zeggen dat het in BE beter is, maar daar kan ik niet inkomen, ik zou graag meer belasting betalen aan een regering die hun mensen wel helpt, die wel investeert in het land, maar deze Belgische staat is één grote grap, één grote farce, allemaal fakerij van de bovenste plank. Wij werkende Belgen moeten maar afgeven en afgeven, en daar waar Nederland er financieel perfect voor staat ( zelfs in geval van één grote recessie ) staat ons land er slechter voor dan ooit. Meer werkloosheid, meer belastingen op alles, wij mogen alles afgeven wat we hebben, zodat al die modervette witteboordencriminelen zich kunnen volsteken in dure restaurants, om er dan vandoor te scheuren in hun A8 met 400 pk, die gasten lachen om die domme hardwerkende Belgjes die onder de duim zitten en worden gestraft omdat ze met een zuinige Diesel rijden. Elk jaar spugen ze in ons gezicht met meer belastingen en elk jaar slagen ze er in niks te verwezenlijken, de staatschuld te laten groeien, zelf foute berekeningen inzake hun begroting te maken ( oeps sorry mensen, we dachten dat de schuld voor dit jaar 4 miljard was, maar het zijn er 11! Kan gebeuren!) En daar word de Belg elk jaar lekker voor in de k*nt genaaid.

Voorbeeldje, we moeten allen langer werken, tot 67, iedereen akkoord in de regering ( ja toen hadden we nog een soort van regering ), één parlementslid oppert daarbij; als de Belg langer moet werken, dan wij als parlementairs ook, die man hebben ze netjes buitengewerkt, is nooit wat met gebeurt en intussen kunne die paljassen mooi op hun 55 op pensioen.

Ik begrijp @larsy volkomen! Hij wil fun, iets voor zichzelf als hardwerkende Belg, en zal daarbij deze verloren staat wederom mogen spijzen, dus als het even kan het liefst in de vorm van zoveel mogelijk fun zonder die dikke Jannen wederom te fel te spijzen.

En ja, het zit diep.

Van een nederige hardwerkende Belg die ook IEDER jaar word uitgekleed zonder dat hier ooit wat veranderd.
 

larsy

Forumguru
Ja dat is toch mijn grens die 2L.

Zoals WhiteSup. Het zegt het is moeilijker te begrijpen voor een Nederlander .
(Als ze het gewoon begrijpen dat ik niet het DUBBEL wil betalen al is dat “maar” 400€p/j)

ik denk ook dat de M235 gelijk zit met onderhoud , aanschafprijs , prestaties
Heb ook graag eens een 4x4 dit heb ik nog nooit gehad . ACF2FE56-F83B-4AFC-A10A-9DB93DC10C5D.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan