Andere auto kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

larsy

Forumguru
Ben gestart met het zoeken naar een andere wagen nu mijn lotus Exige verkocht is
(Heb een voorschot gehad op de wagen en zaterdag komen ze ophalen ).
Na 3 jaar met de lotus is het dus weer eens tijd voor iets anders.

Zoek nu een beetje tussen de =>
golf R
Audi s3
Eerst ook gedacht aan een Octavia rs maar dit zal het niet worden omdat het net wat minder in pk is .

Mijn voorkeur is tot nu de audi s3 .
Het moet zeker een handbak zijn en geen automaat .
(Ik wil de controle hebben :jaja:)
Ook al is deze net iets trager op papier !
 

JeSko

Forumguru
Als het kan sowieso die S3 pakken, Audi zit gewoon goed in elkaar, het neusje van de VAG zalm ( bij de normale merken die ze huizen ), interieur kwaliteit is van een ander niveau, daar komt Audi bijna altijd als winnaar uit. En een knappere verschijning dan zo'n Golf, specialer, mooier, beter, ik zou niet twijfelen.

S3:jaja:
 

Canon-Eye

Forumguru
Het moet zeker een handbak zijn en geen automaat .
(Ik wil de controle hebben :jaja:)
Dat is niet het sterkste argument, want het is een misverstand dat je met een automaat géén controle zou hebben: het tegendeel is waar (behalve misschien bij een CVT).
Het hóeft niet, maar je kunt het schakelen immers op diverse manieren beïnvloeden, als je dat wilt:
  • Met een subtiele beweging van de gasvoet.
  • Door de bak in Manual te zetten.
  • Met de schakelflippers, als die optie aanwezig is.
Met een automaat heb je dus simpelweg meer keuzemogelijkheden dan met een handbak, die maar één optie biedt. :pardon:

Trouwens, heb je eigenlijk al eens een flinke proefrit gemaakt met een DSG?

Ik was zelf tot medio 2007 ook geen groot voorstander van een automaat, maar in het keuzeproces voor mijn laatste (dienst)auto kwam ik bij toeval terecht in een demo-Octavia met DSG6. Binnen 2 kilometer was ik om, daarna bijna 4 jaar zo eentje gereden.
De toen volgende privé aankoop wegens pensioen was een bpm- en wegenbelastingvrije Fabia Greenline combi, die helaas niet leverbaar was met DSG. Op zich vreemd, want hij zou zuiniger zijn dus nog minder uitstoot, maar soit. Toen we 7 jaar later van diesel wilden overstappen op benzine stond één ding vast: nu dus wél weer een DSG. We zijn er blij mee...
 

Canon-Eye

Forumguru
Als het kan sowieso die S3 pakken, Audi zit gewoon goed in elkaar, het neusje van de VAG zalm ( bij de normale merken die ze huizen ), interieur kwaliteit is van een ander niveau, daar komt Audi bijna altijd als winnaar uit. En een knappere verschijning dan zo'n Golf, specialer, mooier, beter, ik zou niet twijfelen.

S3:jaja:
Ik zou wel twijfelen, gezien de bovenmatige populariteit van snelle Audi's bij het plofkrakersgilde...
 

JeSko

Forumguru
@Canon-Eye

Lars zal die bak wel netjes binnen kunnen stallen zeker? En er goed op verzekerd zijn. Maar goed het is een nadeel natuurlijk, maar het zou voor mij geen reden zijn om zo'n kanon te laten schieten moest ik het kunnen betalen.
 

larsy

Forumguru
-Nee nog nooit zelf met een snelle dsg gereden .
- Money shift ! (Kon ook al met mijn voorgaande auto’s gebeuren:arghh: )

Als ik auto tests zie dan zie ik ook veel waar ze praten van een “proper manual gearbox”
Ook veel bij Porsche enz,....
dat veel piloten dit verkiezen i.p.v. pdk automaat .
“Een echte drivers car” .
https://www.google.be/amp/s/www.topgear.com/car-news/insider/porsche-well-keep-building-proper-drivers-cars?amp
Is toch een andere beleving
Ik ben bang dat een automaat me gaat vervelen . .
Ja de wagen zal binnen staan
 
Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
Ook al zou ik thuis een garage met kluisdeuren hebben, dat helpt alleen als ik nooit eens een of meer nachten ergens anders zou parkeren.
Ik zou er dan ook extra geld voor over hebben om hem optisch geheel te laten "terug-tunen" naar een standaard A3 sleper die niet meer als S3 te herkennen is. Dat wil zeggen, als ik überhaupt weer een Audi zou willen hebben.... quod non. Ik heb in de jaren 80 en 90 verschillende versies van de Audi80 gereden, maar ben afgehaakt bij de introductie van de A4 vanwege de bijna 20% hogere instapprijs in vergelijking met mijn laatste 80.
Dat was het moment dat Audi zich doelbewust ging richten op het marktsegment dat mij niet aansprak: dat van de patserbakken.
Dus sindsdien gekozen voor minder pretentieuze auto's als een Polo, Fabia's en Octavia en nu de Leon.
 

JeSko

Forumguru
@Canon-Eye

Definieer pretentieuze patserbakken dan eens want ik kan niet volgen? Audi is duurder geworden, maar Skoda toch ook? Je moet eens zien hoe duur de nieuwe Skoda's zijn geworden, dat is ook al lang geen budget merk meer zoals vroeger. Een Audi is duurder ja, maar de kwaliteit is ook beter dan die van een Seat of Skoda, zeker als je ze per segment tegenover elkaar zet, dus SuperB vs A6, Octavia vs A4 etc etc.
 

Canon-Eye

Forumguru
:ot:
Definieer pretentieuze patserbakken dan eens want ik kan niet volgen?
Het kan in België best anders liggen, maar in NL kenden we al heel lang het verschijnsel van de grotere BMW's "voorzien van ingebouwde voorrangsdrang en continu automatische koplampflitsen: opzij, opzij!". Dát marktsegment, dáár bewoog Audi zich in de jaren 90 met grote stappen naartoe: het "Kijk eens wat ik (of mijn baas) betalen kan"-publiek.
Uiteraard de uitzonderingen niet te na gesproken... die waren en zijn er ook natuurlijk... ;)






:D
[/OFF TOPIC]
 
Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
Als het puur een funcar moet zijn, zou ik ook de bmw 140i op het lijstje zetten. 6cil en achterwielaandrijving :rockon:
En dsg in een funcar :nono::nono:
 

Okki

Donateur
Die blauwe is best mooi...niet schreeuwerig. S3 badge eraf, blauwe spiegelkappies erop, en de meeste mensen denken dan alleen "oh, mooie Audi"
 

larsy

Forumguru
140i is ook wel netjes ja .
Is wel 3000cc dat gun ik de Belgische staat niet ;)

Thx voor de reacties aan iedereen .
 

JeSko

Forumguru
@Canon-Eye

Gho nja, ik weet niet of dat hier zo is, ik heb twee keer "last" gehad met iemand in het verkeer, één keer met een Mazda 6 break, en de andere keer met een Porsche Macan, twee werelden apart dus, ik ken wel wat mensen die een BMW rijden, en ook enkele met Audi, en dat zijn zeker geen haantjes op de baan, maar goed, ik weet het niet, mijn ervaringen hoeven de uwe niet te zijn en vice versa, wel weet ik dat men door zulke stereotiepe te maken veel nevenschade veroorzaakt, want er zijn er uiteraard ook die normaal met een Audi rijden.
 

larsy

Forumguru
Klopt .
BIV is niet erg dat is 1malig .
Maar jaarlijkse 800€ t.o.v 400€
Ik wil “max” 400€ geven aan tax per/j .

Ben zelfs aant denken om hem lichte vracht te maken dan . 140€ per jaar :laugh:
(Het gezin moet er toch niet in)
 
Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
Denk dat je dergelijke wagen niet meer lichte vracht kan maken. Regels zijn veranderd, iets met hoogte koffer waardoor breaks ed afvallen.
Dan zou je specifiek al een lichte vracht moeten kopen. Eens lichte vracht, blijft dit een lichte vracht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan