Andere auto kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

leon-cupra

Forumguru
@WhiteSuperB , op vlak van Nederland sla je helemaal de bal mis. Wij als Belgen leven , momenteel, veel beter dan de Nederlanders. Wij wonen veel groter, onze gezondheidszorg is stukken betaalbaarder, onderwijs is bij ons stukken betaalbaarder, wij kunnen vroeger op pensioen, wij hoeven niet zelf voor ons pensioen te zorgen, ... en het belangrijkste ... onze autos zijn een stuk goedkoper.

Echter, en daar wringt het schoentje, als ze daar belachelijk blijven doen in Brussels, belanden we binnen dit in 20 jaar onderaan de welvaartsladder, ver onder vele afrikaanse landen.
 

leon-cupra

Forumguru
Een 35i mag je niet kopen in xDrive. Achterwielaandrijving zorgt net voor de fun. En achterwielaandrijving kan ook veel beter overweg met vermogen. xDrive is ook niet het meest betrouwbaar. Op bimmerboard vind je genoeg problemen met de xDrive en dan nog de "zever" over "ster"banden :nono:
 

VAG-man

Forumguru
Een 35i mag je niet kopen in xDrive. Achterwielaandrijving zorgt net voor de fun. En achterwielaandrijving kan ook veel beter overweg met vermogen. xDrive is ook niet het meest betrouwbaar. Op bimmerboard vind je genoeg problemen met de xDrive en dan nog de "zever" over "ster"banden :nono:

Daarom moet je ook een Quattro nemen. Geen kinderziektes en nóg beter met het verwerken van het vermogen. In de eerste de beste bocht is het dahaag achterwielaandrijver.
 

Twardt

Lid
Ok, ik wil geen politieke discussies op starten, kunnen we het alsjeblieft alleen over auto hebben. :sterretjes:

Ik snap dat je zo weinig mogelijk belasting wil betalen, ik denk zelf dat je meer moet kijken naar de totale gebruikskosten en niet naar één aspect ervan, en vooral ook naar het plezier wat je er aan gaat beleven. Het is geen auto voor het dagelijks gebruik, maar voor de fun in het weekend. Dus ik zou me vooral daar op focussen, en dan gaan zoeken wat het beste past in het budget.
 

leon-cupra

Forumguru
@VAG-man , ik heb ondervonden met mijn MX5 dat het niet gaat om de snelste te zijn maar om het meeste fun te hebben ;)
Voor een daily, veel vermogen en veel km/jaar zou ik ook absoluut een quattro nemen maar voor een funcar/weekendwagen ... het meest spartaanse :jaja:
 

EdK

Forumguru
Ik voel me toch als Belg
Meer In een Oostblokland
en in nederland niet.
Als ollander heb ik dat gevoel alleen als ik het waalse deel van julllie landgoed in rij !
Maar zoals jullie zeggen dat je Belg moet zijn om de Belgische problemen te begrijpen
Wel in nederland moet je nederlander zijn om onze problemen te begrijpen...

Maar zoals eerder gezegd "het gras bij de buren lijkt groener dan het is !! " :pardon::pieker:

En maakt niet uit of dat betongras is of kunstgras
En als een hollander niet meer moppert dan is die ziek, wel dat gaat blijkbaar ook op voor de Belg
 

larsy

Forumguru
Ik heb altijd een 2de auto gehad waar ik iets winst op heb genomen ( altyd mooie exemplaren aangekocht )
(dus dat heeft me nooit geld gekost )
Van wat kleine auto s Mgf naar vr6 naar 944 naar Elise s1 naar 944 turbo s => 968 =>z3 => 968 cabrio => lotus Exige => naar nu dus s3
Heb altijd met winst kunne verkopen
Met de Mgf ben ik dikke 10jaar gelede begonne met een 3000€ dat is wat ik ooit heb uitgegeven .
En nu heb ik dus iets van , het is genoeg ik koop iets voor mezelf (en niet meer met het gedacht winst te maken) en gewoon bijhouden / oprijden / gebruiken.


Vandaar dat het misschien wat duidelijker is “taks verhaal”
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Tuner111

Forumguru
Ik snap je punten zeker.. maar op 400 euro per jaar zou ik niet kijken en zou ik verder sparen naar een RS3/TTRS dan.

Een s3 is geen sportwagen in mijn ogen (mijn baron standaard ook niet hoor). De s3 is daarvoor te veel comfort gericht en wil je hem wat meer sporty maken dan ga je toch rekening moeten houden met wat mods en die kosten ook weer veel centen neem dat maar van me aan.

als ik alles bij me optel zit ik nu aan +-10.000 euro enkel aan mods aan de baron. En dat is me het allemaal wel waard hoor. omdat ik graag aan mijn wagen sleutel.. Maar aan de andere kant zou je ook kunnen zeggen. Ik koop me een wagen die dan al meer geschikt is voor me en betaal dan 10.000 meer aan een andere.

mijn conlusie.

Ik zou de S3 Laten voor wat hij is en door sparen naar een RS3 of TT RS. Waar je veel meer fun gaat in hebben en ook blijer zal mee zijn dan een S3. gewoon vanwege het rij eigenschappen en de lekkere 5 potter :D

Wil je toch bij de EA888.3 blijven zou ik kijken naar een Golf R 7.5 van voor de facelift met 2 deuren.. deze zijn veel leuker om mee te rijden en goedkoper. het geld dat je over houd zou je dan in mods kunnen steken..

Mvg, Bram :)
 

leon-cupra

Forumguru
@Tuner111 , Prijsverschil tussen een S3 en RS3 is behoorlijk. Dat spaar je zomaar even niet bij.
Denk dat TS ook nog andere kosten heeft dan enkel zijn wagen. :arghh:
Maar anders heb je wel gelijk hoor. Zeker als TS een lotus gewoon is. Dan is een S3 gewoon een zeer snelle sedan maar niets meer
 

leon-cupra

Forumguru
@larsy , je hebt ook de goede tijd gekend dan op dat vlak, zeker met de porsches.
Daarnaast waren de taksen ons de laatste jaren ook gunstig gestemd, wat nu ook gedaan is. Denk dat het je nu niet meer zou lukken met 3000euro 30.000euro maken.

Maat van mijn broer heeft zo van 30.000euro 120.000euro kunnen maken. Een 30jaren editie van een 911 kunnen kopen, gerestaureerd, de waarde van porsches begon op dat moment enorm te stijgen, jaren later zijn "jubi" gewisseld voor een 991 gts.
 

Tuner111

Forumguru
@Tuner111 , Prijsverschil tussen een S3 en RS3 is behoorlijk. Dat spaar je zomaar even niet bij.
Denk dat TS ook nog andere kosten heeft dan enkel zijn wagen. :arghh:
Maar anders heb je wel gelijk hoor. Zeker als TS een lotus gewoon is. Dan is een S3 gewoon een zeer snelle sedan maar niets meer

Daar doel ik dus op :)

Een s3 word gewoon een teleurstelling vrees ik.. in duitsland kan je een RS3/TTRS toch vinden voor +- 50.000 euro met niet veel km's
 

brepus13

Forumguru
Dus je wil niks aan de regering geven maar laat hierdoor je keuze dus indirect wel bepalen door diezelfde overheid.... lekker iets minder uitgeven en gaan rijden wat je écht zou willen, dat is pas een middelvinger naar de overheid!

:tegek:
 

leon-cupra

Forumguru
Daar doel ik dus op :)

Een s3 word gewoon een teleurstelling vrees ik.. in duitsland kan je een RS3/TTRS toch vinden voor +- 50.000 euro met niet veel km's
Sorry Bram, maar in jouw wereld is 20.000euro wss niet veel maar voor de meeste gezinnen onder ons is 20.000euro een paar jaar sparen.
 

brepus13

Forumguru
@WhiteSuperB

ik weet niet hoe de Belgen hun zorgverzekering hebben geregeld maar als ik je zo lees moet je misschien eens met iemand gaan praten :-) wat een frustratie over auto zaken en regering. Zonder gekheid, er zijn zoveel meer belangrijke dingen in het leven. Relativeren doet wonderen en zorgt voor minder frustratie :bloemen:
 

larsy

Forumguru
Ja op Porsche kun je echt veel geld verdienen . Ik heb op 1 jaar tijd met de 968 cab. van 16000€ Aankoop naar 28000 verkoop gegaan

Ik zoek Nu ook niet wat ik in de lotus had .
(Anders kocht ik nu een Elise voor 18d)

Nu wil ik Gewoon een goede snelle degelijk “Duits “
310pk is toch snel en wat later op 350 pk zette .

Die rs modelle zijn veel duurder
Ik heb nog meer hobby’s dan gewoon die auto’s en koop ook graag andere dingen met mijn gezin .
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
@brepus13

Als jij wist wat voor wanbeleid ons land al jaren in een wurggreep houd, je zou anders piepen. België kan zoveel meer zijn dan wat het is, maar word al decennia verpest door de graaiers. Frustratie is trouwens gezond, dan voel ik dat ik leef! ;)
 

leon-cupra

Forumguru
Maja de grote winsten op porsche zijn ook al lang gedaan. Jaar of twee geleden baas van een porsche dealer in W-Vl bij ons in de winkel gehad, toen al vertelde hij dat de hype over was. Velen bleven staan.
En dan de taksen die nu nog een keer gaan stijgen... als ze de wltp regeling erdoor lappen .... de markt van de R-kes, GTI's en dergelijke gaat in VL ook ineenstorten. Allemaal terug aan de 1.0benz

En ok, iedereen dacht wss dat je een type Lotus-"vervanger" zocht. Maar gaat het toch niet een beetje "nijpen"? Als je zo een Lotus gewoon zijt?
 

larsy

Forumguru
Nee ik heb 2-3jaar in de Exige gereden .. heb de ervaring gehad (was leuk geweest) .

Dinsdag moete ze ma zien wa ze doen met mijn goed bod van 31500€ 458CBE51-D214-4F7D-9152-E1B335BF9BA0.jpeg
 
Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
Hopelijk lukt het voor jou , maar denk dat jouw bod vrij laag is. 1400euro minder. Dat is zeker de helft van zijn marge eraan. En dan moet hij nog garantie geven.
En waarom plots de naam vd dealer verwijderen? Bang dat we zelf ook nog gaan bieden?:D
Staat trouwens nog wel op andere pagina's ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan