Als het één niet lukt dan maar het ander!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kanerr

Forumguru
Vraag, ik denk dat mijn RV schokdemper lek is. Ik kan geen losse dempers krijgen voor de schroefset helaas en het compleet vervangen voor standaard is ook duur.

Kent iemand een goed adres waar ik schokdempers kan laten reviseren? Dan laat ik de voorste 2 reviseren..
 

EdK

Forumguru

WAT HOUDT EEN SCHOKDEMPER REVISIE IN?​

  1. Volledig demonteren van de schokdemper
  2. Alle onderdelen nakijken
  3. Samenbouwen van de schokdemper met:
    1. Nieuwe olie
    2. Nieuwe keringen
    3. Nieuwe o-ringen
  4. Testen van de schokdemper op de testbank
Het is belangrijk dat de dop waardoor de zuigerstang de schokbreker in gaat geschroefd is. En niet geperst of geklemd. Dit laatste is vaak het geval bij OEM (standaard gemonteerde) schokdempers. De meeste OEM schokbrekers kunnen hierdoor niet worden gereviseerd.
 

Kanerr

Forumguru
Goed, even een update. Ik heb het besluit genomen om het "mooie" JCW Pro schroefset eronderuit te halen en terug te gaan naar wat originelers.

Ik heb Bilstein B4 schokdempers genomen met een H&R verlagingsverenset. Dit kost in totaal 350euro welke ik hoogstwaarschijnlijk volgende week zal monteren.

Ondanks dat de auto te koop staat, gaat onderhoud gewoon door en ik hoop echt een stuk comfort terug te winnen. Sindskort rij ik iedere dag op en neer naar Amsterdam en 100km per dag met een kapotte demper en veel te harde vering is geen pretje en doet hele erge afbreuk aan zo een goede auto.

Ik zal wel weer updaten wanneer het zover is :D
 

JeSko

Forumguru
Wat heb je op het oog als vervanger? Op enkel veren en Bilstein gaat hij al goed laag hangen, Mini's hangen niet zo hoog van de grond standaard als ik me niet vergis.
 

Kanerr

Forumguru
Wat heb je op het oog als vervanger? Op enkel veren en Bilstein gaat hij al goed laag hangen, Mini's hangen niet zo hoog van de grond standaard als ik me niet vergis.
1674561959274.png

Zoiets zou het moeten worden. Stuk hoger dan nu, maar de echte reden dat ik voor H&R veren ben gegaan is omdat het goedkoper is dan OEM replacement veren van een onbekend merk :pieker:

@SuperBeeb LOL! Nee doe maar niet :maakmegek: Vervanger heb ik echt geen idee over... Ik wacht altijd af wat er op mijn pad komt, maar het wordt niet zo spartaans als een Mini of 'exotisch' als een CC3.6 ;) Meer richting een burgerlijke Fabia of een Polo ahoewel ik niks uitsluit..
 

Kanerr

Forumguru
Onder voorbehoud van een aantal details heb ik een ruilovereenkomst gesloten met een koper!

En het is totaal iets anders geworden van wat ik in gedachte had :laugh:

Een aantal eigenschappen;
Hij is van 2003, is een touring, heeft 170pk en een automaat. Oh en achterwiel aangedreven.

Rarara wat is hij? :LOL:
 

Kanerr

Forumguru
Ja blijft niet veel over he...

Maar inderdaad een dikke beemweeeeee
320i touring met een paar leuke opties. Zal wel foto's delen wanneer de auto daadwerkelijk op mijn naam staat :)
Reden van doen is vooral geldtechnisch. Ik weet dat hij meer zal verbruiken maar het is weer eens wat anders en ik hoop wel echt comfortabeler dan wat ik nu heb.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan