Als het één niet lukt dan maar het ander!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kanerr

Forumguru
Ja, een blauwe T-roc in Style uitvoering op 16" velgen! Ik was echt geshockeerd.

@EdK @JPs_OC2 Klopt, ze zijn er bij Valkenswaard opgereden dus na Maarheze maargoed, borden zijn leidend inderdaad.

@Japanese Power Goede tip! Ik heb meteen gekeken en dit is wat ik tussen Valkenswaard en Eindhoven tegen kom:
1661758988294.png

Dus ja, ik heb een beetje hoop dat hij wat lager uitvalt dan verwacht :D

@MarcoO2 Gelukkig de afgelopen 5 jaar geen noemswaardige snelheidsboetes gehad, dus dat zou inderdaad "meevallen" maar reken maar op een 11/12 euro de km, dus toch gauw 400/500euro. Maar ik was er zelf bij, reed zelf, en ik accepteer het ook gewoon. Ken er genoeg die de huid van de politie onderschelden maar vind dat altijd zo hypocriet. Vooral met zo een snelheid.
 

Canon-Eye

Forumguru
terwijl op de website van rijkswaterstaat 130kmpu staat.
Bepalend is wat er bij het betreffende wegvak is aangegeven op de borden (of eventueel de matrixborden).
Wat de website van wie dan ook zegt is niet relevant, net zo min als wat je via streetview ziet - de actuele situatie is bepalend. Dus je enige kans was geweest als je onmiddellijk na de ontmoeting met de agenten was omgekeerd om hetzelfde wegvak nog eens te rijden, liefst met ingeschakelde dashcam of iemand naast je die alle verkeersborden op de foto zet...
 

Kanerr

Forumguru
Dat is te kort door de bocht @Canon-Eye . Een bestuurder van de Nederlandse wegen mag wel uitgaan van de geldigheid en juistheid van de informatie die door de ministerie van infrastructuur en waterstaat is geleverd vind ik. Er waren geen werkzaamheden, geen gewijzigde situaties en geen andere aangepaste beperkingen in enige vorm van weg of snelheid.


Dat zou betekenen dat een medewerker van de Rijkswaterstaat elke dag borden kan veranderen en daarop gebaseerd de boete uitgeschreven kan worden. Lijkt me ook niet de bedoeling ;)
 

Peter-036

Forumleiding
Moderator
@Kanerr Toch werkt dat wel zo, er staat tenslotte: "tenzij anders aangegeven", en daarmee is dat 'afgedekt'.
Als de wegenbouwjongens ergens na de werkzaamheden een (of meer) bord(en) vergeten weg te halen , is de daarop zichtbare snelheidsbeperking wel degelijk van kracht. Meestal zul je daar geen 'prent' voor krijgen, maar 't kan wel.

Overigens gaat dit deel van de 'conversatie' off topic, zou meer op z'n plaats zijn in/aan de stamtafel.
Back on topic.
 

Canon-Eye

Forumguru
Ach, 't is tenslotte z'n eigen topic...
Overigens geldt altijd al dat borden gaan boven regels en aanwijzingen (van bevoegde personen) weer gaan boven borden.
Hoe helder wil je het hebben...? :pardon:
 

Kanerr

Forumguru
Afgelopen donderdag de Mini verwend met een grote beurt; met 5w40 olie van LiquiMoly.
Wauw!!!! Motor stiller en loopt mooier rond.
En het was wel echt tijd kan ik vertellen...

8D3146FA-8089-4AD8-ABE5-A2C5F7ED7255.jpeg

Olie was ook wel echt heel zwart samen met de oliefilter.

Ook geupdate in de HU van de auto; waar is de tijd gebleven dat een simpele stempel in een hoekje aantoonde dat je een beurt had ;)
Ook de beurt is ingelezen in de sleutel.. dat dat mogelijk was...

Maargoed gemiddeld heb ik tot nu toe 1 op 12 gereden terwijl ik relatief vaak de 300 paarden optrommel :LOL: ik moet zeggen dat dit voor 70% stad is en 30% snelweg want een ritje naar belgie op en neer was een gemiddeld verbruik over de gehele tank 1 op 18, dus dat is dan wel weer super netjes!!

Tja verder.. velgenset opnieuw gebalanceerd maar helaas hebben de achterbanden een hele lichte hoogteslag.

Wat vind ik van de Mini?

Geweldige auto! Super om te zien, ook om in te zitten maar vooral om mee te rijden. Het haalt echter wel de hooligan in me naar boven en dat is wel het grootste nadeel vd auto. Het lukt me bijna niet om rustig te rijden met de auto, het is geen cruiser helaas. Merk ook dat ik dat soms mis hoor, 'gewoon' rijden. Maarja we zullen zien wat de toekomst brengt :D

Nog een paar leuke plaatjes als afsluiter;
5BEBC336-27DC-477F-8ADC-D06C33B0EF14.jpeg
CDD59F4D-A80A-4211-B2B2-E7DDBA9E42A9.jpeg
 

EdK

Forumguru
En die eerste foto, is dat het filter van je afzuigkap ?
Want je oliefilter is het zeker niet !! :cool:
 

Tees

Donateur
5W40, is dat de voorgeschreven olie? Vind t opvallen visceus voor een moderne motor, 5W30 was toch al heel lang de standaard, en moderne motoren zijn alleen maar dunner geworden qua olie.
 

ertromp

Forumguru
Die dunne olieen zijn er alleen maar vanwege emissie.
Mijn TSI ververs ik ook jaarlijks met Castrol 5W40 die prima aan de VW50200 eisen voldoet.
Betere olie voor het belasten bij hogere olie temperaturen
 

Captain Hook

Forumguru
Betere olie voor het belasten bij hogere olie temperaturen
Blijft de vraag, wat zijn dan die 'hogere olie temperaturen'?

Hier in NL zie ik hooguit een olietemperatuur van tussen de 90-100 graden bij normaal/legaal rijgedrag.

Pas bij die uitstapjes naar de Alpen/Autobahn kom ik dan af en toe 110 graden of net iets meer tegen.
En dan nog, is dat dan 'hoger'? :pieker: 'Hoger' dan wat?
 

Kanerr

Forumguru
Er wordt 0w20 of 0w30 voorgeschreven maar 5w40 is ook goedgekeurd en wordt door velen zelfs aangeraden bij een getunede b48 blok.

CJIB houdt de spanning erin.. nog geen bericht gehad.
 

ertromp

Forumguru
Blijft de vraag, wat zijn dan die 'hogere olie temperaturen'?

Hier in NL zie ik hooguit een olietemperatuur van tussen de 90-100 graden bij normaal/legaal rijgedrag.

Pas bij die uitstapjes naar de Alpen/Autobahn kom ik dan af en toe 110 graden of net iets meer tegen.
En dan nog, is dat dan 'hoger'? :pieker: 'Hoger' dan wat?
Bij normaal/legaal rijden en een buitentemperatuur van boven de 20 graden komt mijn olietemperatuur makkelijk richting de 110 graden stel aanhanger er achter of je rijdt veel in het tijdvak 19:00 - 06:00 dan kun je nog wel hoger uit komen en als je dan regelmatig richting DLD gaat dan kom ik makkelijk richting de 120 graden. Alles beter dan zo'n sloot oliewater in het blok waar je ook nog eens gruwelijk veel voor betaald. Die 0W20 olieen zijn kostbaar. Beter is starten met een 0W30 of 5W30. Maar een 5W40 past ook prima in de specs.
Een Ferrari is het helaas niet maar zulke auto's gaan zelfs naar een 10W60
 

Kanerr

Forumguru
Wintersetje gekocht;

924cb04d3431fa417f3f9abbfd4d48dc.jpg



380051c727cc438a89c7692980ec5a9b.jpg



85e7667df172316784d55a38168c7a4f.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan