Als het één niet lukt dan maar het ander!

Status
Niet open voor verdere reacties.

leon-cupra

Forumguru
@Eltjo als de knapste vrouw naast jou in bed ligt, wil je er ook niet enkel naast slapen. Dan wil je ook “rijden”. Zo een leuk sportwagentje is net hetzelfde :D
Snap @Kanerr perfect dat hij het moeilijk heeft om er rustig mee te rijden. Met de Cayman heb ik dit ook. Er is altijd wel eens een momentje dat je het gaspedaal wilt vloeren, net omwille dat het zo leuk is.
 

Bakkertje

Forumguru
@leon-cupra toch die BMW genen in de Mini ?
Laatst een leen mini gehad van autotaalglas, was een elektrische en snap wat je bedoeld, die dingen nodigen niet uit om kalm aan te doen..
 

leon-cupra

Forumguru
Een Mini is toch nog serieus iets anders dan een BMW. Een Mini heeft dat kart-gevoel. Geen enkele BMW heeft dat.
Het “freude am fahren” is dan duidelijk wel van BMW (wat tegenwoordig bij BMW minder aanwezig is , veel te veel gericht op comfort).
 

Kanerr

Forumguru
Llekker ding! Maar..., zit er geen CC op?

Zeker wel! Auto nodigt alleen uit om toch wel sportiever te rijden :D Heel apart, het is echt een auto gericht op het 'gooi en smijt' idee in plaats van het rustig rondcruisen.

@Eltjo als de knapste vrouw naast jou in bed ligt, wil je er ook niet enkel naast slapen. Dan wil je ook “rijden”. Zo een leuk sportwagentje is net hetzelfde :D
Snap @Kanerr perfect dat hij het moeilijk heeft om er rustig mee te rijden. Met de Cayman heb ik dit ook. Er is altijd wel eens een momentje dat je het gaspedaal wilt vloeren, net omwille dat het zo leuk is.

Klopt zeker als een bus, vooral op N wegen is het erg leuk rijden. Snelweg is vooral hard bunkeren maargoed dat vond ik in de CC vele malen leuker dan in de Mini. Bochtenwerk is waar de auto echt in straalt, vol met de snuit de bocht in, gas los en het kontje komt wat los. Erg speels karakter!
Bijzondere omschrijving @leon-cupra ; alsof Freude am Fahren niet comfortabel zou mogen/moeten zijn. o_O

Comfortabel rijden verhoogt toch juist het plezier? :pieker:
Jawel hoor, maar BMW is duidelijk met de F generatie van de Mini een andere weg in geslagen, namelijk dat het stuurkarakter en het beleving van een sportauto hoger in het vaandel staat dan comfort. Zo was het ook plusmin 10 jaar terug bij BMW zelf.

Even terug naar de mini :D Ik wilde de auto nog verhogen (WAT?!) maar ben daar niet aan toegekomen. Vorige eigenaar heeft de auto op zijn laagst staan en hoe leuk dat er ook uitziet is het wel echt stuiteren en heeft de demping enkel ondersteuning maar geen goede werking. Ik wil hem denk ik zo een 2 cm hoger zetten zodat de demper ook nog de totale veerweg kan dempen :) Ik heb ook nieuwe remblokken liggen voor de voorzijde dus dan combineer ik dat.
 

Eltjo

Forumguru
Llekker ding! Maar..., zit er geen CC op?

Zeker wel! Auto nodigt alleen uit om toch wel sportiever te rijden :D Heel apart, het is echt een auto gericht op het 'gooi en smijt' idee in plaats van het rustig rondcruisen.

O.k., jij vindt het moeilijk om je te beheersen en het is niet dat het moeilijk is om rustig te rijden. Dat begrijp ik.
Maar de snelweg is toch saaaaaai en dan gebruik je je CC. De kronkelweggetjes, die zijn leuk. En zeker voor zo'n auto.
Ik begrijp mensen in zo'n snelle speedboot ook nooit. Het wordt pas leuk als er een parcours is uitgezet met boeien of zo.
 

Kanerr

Forumguru
@Eltjo Op de kronkelweggetjes haal ik heel snel het dubbele van de toegestande snelheid, dus ja blijft moeilijk hoor. Maar inderdaad snelweg is het vaak muziek wat harder, uitlaatklep dicht en cc op 95. Dan merk ik dat ik minder gefocused ben op het karakter van de auto zelf.
 

Tees

Donateur
Ik heb één keer een dagje een Mini als leenauto gehad en ik snap volledig wat je bedoelt @Kanerr. Terwijl dat een basis Mini One was, zal bij een Cooper S/Works nog veel sterker zijn. Tis inderdaad gewoon een uit de kluiten gewassen kart. Het was niet mijn ding als daily, maar voor een dagje wel eens geinig. Heb er niet veel mee gereden, maar een leuk bochtig weggetje in de heuvels komt ie denk ik prima tot z'n recht!
 

Kanerr

Forumguru
Das pech, luchtdruk weg!

Gisteren avond onderweg naar huis kreeg ik de melding dat rechtsvoor de luchtdruk van mijn band lager is en of ik hem wilde controleren. Meteen via het menu naar de actieve bandencontrole gekeken en zag elke 10 sec 0.1 bar wegglippen van rechtsvoor. "Hmm, ja dat is niet goed nee. Dies lek!"
Dan de keus, zet ik hem meteen stil op kruispunt A4/A5 of rij ik rustig door tot de tankstation bij het brugrestaurant op de A4? Ach, ik heb run flat banden en hij is toch al lek als een mandje, dan maar rustig doorrijden.

Zo gezegd zo gedaan, rustig doorgereden en eenmaal aangekomen meteen de ANWB gebeld. Betaal er toch voor ;)
WhatsApp Image 2022-12-29 at 01.03.11.jpeg

Ik heb van de beste man een reservewiel gekregen maar deze past ivm remklauw alleen achter, dus even gewisseld en ik kon weer op pad.

WhatsApp Image 2022-12-29 at 09.17.06.jpeg

Toevallig had ik 2 banden liggen om te wisselen omdat het profiel niet ideaal was voor de winter, dus ik zal asap naar de garage gaan om de banden te wisselen.

Nooit fijn, met pech langs de weg staan. Wel ideaal dat ik een runflat band heb waarbij ik rustig kon doorrijden tot ik droog en veilig stond. :)
 

Kanerr

Forumguru
Ha, Ed, denk een losgevlogen boutje ergens :D

Erik, ik denk dat mijn winterset dunner is, 185 breed! Stiekem spijt dat ik geen bredere winterset heb genomen ivm grip met droog wegdek maarja rij toch rustig in de winter.

Geel staat hem wel ja :rockon:
 

leon-cupra

Forumguru
Runflat is op dat vlak wel handig maar eens lek wilt ook zeggen nieuwe band, terwijl met een gewone band kunnen ze de band in de meeste gevallen herstellen.
 

Kanerr

Forumguru
Nee, mijne was heel raar afgesleten en het profiel was al laag. Eigenlijk "overmacht" omdat ik de afgelopen maand echt geen tijd had om ze te vervangen.
 

Kanerr

Forumguru
Ja staat wat meer op de planning aankomende tijd. Iets loopt aan maar niet altijd, uitlijning en het verhogen nog steeds.
 

Kanerr

Forumguru
Zo, officieel staat hij nu echt te koop.

Heb er een leuke tijd mee gehad en zoals verwacht een aantal maanden mee gereden maar tis nu wel goed zo :)
Ga hierna een goedkopere maar vooral van binnen een ruimere auto kopen.. mini is wel erg, ahum, mini van binnen :maakmegek:
Behalve de ruimte rij ik nu sinds een maand meer en als ik reken hoeveel ik heb gereden met de mini in de tijd dat ik hem heb kom ik gemiddeld uit op ~30.000km per jaar. Dat is met een kart we erg veel en vermoeiend :(

Maar goed wat ga ik halen?
Budget van plusmin 10K in euros
Minimaal klasse B auto
Automaat is een pre (tenzij het een 'hot hatch' is)
En het liefst niet te oud

Ik kwam uit op een F3, of een O2 vrs als ik wat snelheid wil.. verder echt geen idee..
 

Captain Hook

Forumguru
Nog even en je gaat @Rosinfield achterna... ieder seizoen een andere auto.

Duur grapje.
Of waren de envelopjes uit Leeuwarden die uiteindelijk het rijden in die Mini zo duur en vermoeiend maakten? :D

En je weet 't; snelheid kost altijd nog meer geld. En niet alleen qua brandstof en slijtage...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan