alle ruiten beslagen

En... natuurlijk mag jij je mening schrijven, daar is dit forum toch voor, om discussie's aan te (kunnen) gaan, maar hetzelfde geldt voor mij, en dan vind ik het jammer dat je je aangevallen voelt door de antwoorden die je krijgt op een discussie die jezelf bent gestart. :473:

Keurige reactie, die door de aanstichter toch niet afgewezen kan worden, lijkt me. Zullen we dan nu maar weer naar de beslagen ruiten terugkeren? Daar ging dit topic tenslotte over - al zou je dat haast vergeten in alle commotie over bougiekabels enzovoort...
 

Roco

Lid
Gisteren in de wasstraat geweest en alle venti openingen dicht gehad.
Vandaag geen beslagen ruiten, behalve de achterruit en die is normaliter elke ochtend niet beslagen.
Het was dus belangrijk om alle venti openingen dicht te doen.
 

purk

Senior Member
ik heb de hele wagen vol vocht zitten, maar dat kan ook niet anders.

Kinderen met sneeuw aan de schoenen, kinderwagen banden vol sneeuw in de kofferbak.
Ook wil er nog wel een als het net gesneeuwd heeft, sneeuw van het dak in de auto vallen (kinderen trekken de deur open en jij was nog niet ver met het schoonvegen van de auto) en zo komt er een hoop vocht in de auto en daar doe je niks aan. ( ja droog vegen en hopen dat het snel zomer word. ( en het zou al fijn zijn als het ging dooien, ivm het begin van het bouwen van ons nieuwe huis, die palen willen nu niet echt de grond in )
 

octofreak

Actief lid
In onze prive FAB heb ik er ook wel last van, maar het is te overzien.
Nog een paar weken en dat zal het wel weer beter worden.

LANG LEVE DE LENTE :471:
 

nemo

Senior Member
Ik heb nu enkele weken een vochtvreter in mijn auto staan en ondanks dat ie elke keer omvalt heb ik totaal geen last meer van beslagen ruiten!
 

octofreak

Actief lid
Ik heb nu enkele weken een vochtvreter in mijn auto staan en ondanks dat ie elke keer omvalt heb ik totaal geen last meer van beslagen ruiten!


Nog een speciaal merk of bepaalde hoeveelheid die minimaal benodigd is?
Wellicht de moeite waard om zelf ook nog te proberen..:baby012:
 

MarcoO2

Forumguru
Ik heb nu enkele weken een vochtvreter in mijn auto staan en ondanks dat ie elke keer omvalt heb ik totaal geen last meer van beslagen ruiten!

Dan moet je dus wel opletten dat je niet zo'n vochtvreter koopt waar vocht onderin komt te staan. Als dat omvalt ben je niet blij... da's chemische rotzooi!
 

nemo

Senior Member
Dan moet je dus wel opletten dat je niet zo'n vochtvreter koopt waar vocht onderin komt te staan. Als dat omvalt ben je niet blij... da's chemische rotzooi!

Volgens de beschrijving moet ie dat wel doen want er zit een lekbak onder. Maar ik weet niet wanneer dat gaat gebeuren, tot nu toe zijn alleen de korrels 1 brok geworden. Dus de vochtvreter heeft een andere manier van werken bij mij :)

Hij is geloof ik van Bizon en komt bij de marskramer vandaan.
 

MarcoO2

Forumguru
Volgens de beschrijving moet ie dat wel doen want er zit een lekbak onder. Maar ik weet niet wanneer dat gaat gebeuren, tot nu toe zijn alleen de korrels 1 brok geworden. Dus de vochtvreter heeft een andere manier van werken bij mij :)

Hij is geloof ik van Bizon en komt bij de marskramer vandaan.

Okay! Ik heb 'm ook van Bizon in m'n meterkast staan, en daar komt om de paar weken een enorme plons water uit. Maar misschien is mijn meterkast vochtiger dan jouw auto. Beetje in de gaten houden dus, want die zooi wil je echt niet in je auto.
 

octofreak

Actief lid
Okay! Ik heb 'm ook van Bizon in m'n meterkast staan, en daar komt om de paar weken een enorme plons water uit. Maar misschien is mijn meterkast vochtiger dan jouw auto. Beetje in de gaten houden dus, want die zooi wil je echt niet in je auto.

Hopen dat het door het gewicht en opp van de bodem een beetje blijft staan, anders wordt het klem zetten. Lijkt me idd geen pretje om dat in de auto uitgesmeerd te hebben.

Overigens zal ik op de site van bison dat er verschillende modellen zijn. Zal er eens naar gaan kijken.
 
De airco doet het onder de 4 graden (of daaromtrent) helemaal niet
Dit ter beveiliging van het systeem, kijk maar in de handleiding van de auto
 

Constant

Erelid
Beneden de 4 graden is de luchtvochtigheid doorgaans dermate laag, dat je de climatronics niet zal missen.

Er moet toch ergens een vochtophoping zijn in de auto, misschien zit een afwatering in het portier oid verstopt.
 
Beneden de 4 graden is de luchtvochtigheid doorgaans dermate laag, dat je de climatronics niet zal missen.

Er moet toch ergens een vochtophoping zijn in de auto, misschien zit een afwatering in het portier oid verstopt.

Kijk hier nog een naar:


purk



icon1.gif

ik heb de hele wagen vol vocht zitten, maar dat kan ook niet anders.

Kinderen met sneeuw aan de schoenen, kinderwagen banden vol sneeuw in de kofferbak.
Ook wil er nog wel een als het net gesneeuwd heeft, sneeuw van het dak in de auto vallen (kinderen trekken de deur open en jij was nog niet ver met het schoonvegen van de auto) en zo komt er een hoop vocht in de auto en daar doe je niks aan. ( ja droog vegen en hopen dat het snel zomer word. ( en het zou al fijn zijn als het ging dooien, ivm het begin van het bouwen van ons nieuwe huis, die palen willen nu niet echt de grond in )
__________________
Octavia Combi 2.0 SLX, Airco, afneembare trekhaak, remus 2x90 mm, parrot carkit.
Laatst gewijzigd door purk : Gisteren om 09:36.
 

Baphi

Forumguru
Ik weet het, het is een oud topic maar ik wilde nog een tip kwijt met betrekking tot "vochtvreter".
De bouwmarkt vochtvreters zijn eigenlijk niet geschikt voor voertuigen, omdat er na verloop van tijd vocht in komt te staan. Als het goed is is je auto regelmatig in beweging en dan kan je vochtvreter dus omvallen met als gevolg: vocht in je auto, terwijl je dat net wilt bestrijden...!

Sinds kort heb ik een Pingi vochtvreter in de auto, dat is een zakje met korrels, die na verloop van tijd "verzadigd" raakt, zonder dat er vocht in gaat zitten in de vorm van vloeistof. Is de Pingi vol (de blauwe pinguin kleurt dan roze) dan kun je hem regenereren in de magnetron en kun je hem weer gebruiken! Werkt super!
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

dirkkroneman

Forumguru
Jep heb ik ook, werkt nog niet echt super vind ik zelf. Nog steeds beslagen ramen zo nu en dan. Hij ligt achter in het linkerportier en duurt een poosje voor ie "vol" is. Heb ik overigens gewoon bij de Gamma gekocht ;)
 
Bovenaan Onderaan