alle ruiten beslagen

jeve2

Lid
Ik heb een fab 2 en herken het probleem als:

1 de ruiten aan de binnenkant niet goed schoon zijn

2 de auto de vorige dag in de autowasstraat is geweest


ik heb de cc altijd aan en zet hem ook niet uit.

misschien dat deze info ook van nut is.

Komt altijd van pas....Thanx !!!! :xyxthumbs:

gr
Jeffrey
 

jeve2

Lid
wat een pech !!!

ben ik weer.............ik heb helaas wel aardig wat pech met de Octaaf :

sinds een 1/2 uurtje ben ik thuis en wilde mijn ruiten achter sproeier maar er kwam niets uit, op de voorruit wel.
Na een tijdje proberen bleek opeens de gehele inhoud van mijn ruitensproeier tank op straat te liggen; hij was dus totaal leeg.
Direct even met Vepreda Autostudio gebeld en kan nu morgenochtend even langs rijden.
Voel me steeds meer "bezwaard" met alweer een probleem.
En daar zullen ze dan ook niet blij zijn als ze me weer zien verschijnen.
Maar ik verzin de problemen niet; ze zijn er.

Even resumerend :

* ruiten beslaan, teruggeweest op 31/12
* loopt op 3 cilinders op gas, opgemerkt op 31/12
* zaterdag 3/01 loopt nu ook op 3 cilinders op benzine
* maandag 5/01 auto weer opgehaald, bleek kapotte bougiekabel.
is vervangen maar helaas maar 1 kabel i.p.v. dat ze gelijk alle 4 de kabels vervangen maar zal wel zijn omdat ik in de garantie zit :crazy:
* woensdag 07/01 ruitensproeier tank totaal leeggelopen.

Ik vind het rijden niet leuk meer :407:

gr
Jeffrey
 
* loopt op 3 cilinders op gas, opgemerkt op 31/12
* zaterdag 3/01 loopt nu ook op 3 cilinders op benzine
* maandag 5/01 auto weer opgehaald, bleek kapotte bougiekabel.
is vervangen maar helaas maar 1 kabel i.p.v. dat ze gelijk alle 4 de kabels vervangen maar zal wel zijn omdat ik in de garantie zit :crazy:

Een bougiekabel kost € 35,=
Draai nu je verhaal eens om, stel je zit niet meer in de garantie en er gaat 1 bougiekabel kapot. Kosten dus € 35,= en een beetje arbeidsloon.

Je dealer vervangt 4 bougiekabels omdat er 1 kapot is en kosten dus € 140,= en een beetje arbeidsloon.

Zijn dan de rapen niet gaar???? als je € 140,= plus, moet afrekenen in plaats van € 35,= plus. :crazy:
 

jeve2

Lid
Voor jou is het natuulijk makkelijker omdat je al bij een dealer werkt maar een klant toch niet ?
En zou ijj dan niet willen dat de klant niet weer een keer terug hoeft voor dit ongemak ?
Natuurlijk begrijp ik jouw verhaal maar niet iedereen heeft het zo makkelijk.


Een bougiekabel kost € 35,=
Draai nu je verhaal eens om, stel je zit niet meer in de garantie en er gaat 1 bougiekabel kapot. Kosten dus € 35,= en een beetje arbeidsloon.

Je dealer vervangt 4 bougiekabels omdat er 1 kapot is en kosten dus € 140,= en een beetje arbeidsloon.

Zijn dan de rapen niet gaar???? als je € 140,= plus, moet afrekenen in plaats van € 35,= plus. :crazy:
 

jeve2

Lid
vind ik wel vreemd ja, als er iets met 1 kabel is dan geheid binnen een tijd dat er iets met de andere kabels (kan) gebeuren.
En laten we dan hopen dat ie dan net uit de garantie loopt dan kan de klant ervoor opdraaien.

Touche !


Een bougiekabel kost € 35,=
Draai nu je verhaal eens om, stel je zit niet meer in de garantie en er gaat 1 bougiekabel kapot. Kosten dus € 35,= en een beetje arbeidsloon.

Je dealer vervangt 4 bougiekabels omdat er 1 kapot is en kosten dus € 140,= en een beetje arbeidsloon.

Zijn dan de rapen niet gaar???? als je € 140,= plus, moet afrekenen in plaats van € 35,= plus. :crazy:
 

Constant

Erelid
Eerlijk gezegd kun je alleen vervanging eisen van onderdelen die defect zijn, ik zie niet in waarom de overige drie kabels onder garantie zouden moeten worden vervangen. Als er wel reden tot wantrouw is, dan zou er een terugroep actie moeten komen voor alle auto's met kabels uit dezelfde productiereeks. Dat lijkt me niet te onderbouwen op basis van één defecte kabel.

disclaimer: ik werk niet bij een auto dealer en ik roep nooit "touché".
 

jeve2

Lid
je hebt gelijk, maar dan heb je net zoiets als bougies vervangen, die doe je toch ook per 4 ?

Eerlijk gezegd kun je alleen vervanging eisen van onderdelen die defect zijn, ik zie niet in waarom de overige drie kabels onder garantie zouden moeten worden vervangen. Als er wel reden tot wantrouw is, dan zou er een terugroep actie moeten komen voor alle auto's met kabels uit dezelfde productiereeks. Dat lijkt me niet te onderbouwen op basis van één defecte kabel.

disclaimer: ik werk niet bij een auto dealer en ik roep nooit "touché".
 

Constant

Erelid
Maar zo'n kabel hoort toch een heel autoleven mee te gaan en bougies zijn onderdelen die aan slijtage onderhevig zijn (of zeg ik nu iets geks als diesel rijder?).
 

purk

Senior Member
een leven lang gaan kabels vaak niet mee, maar de meeste kabels gaan defect door verkeerde demontage. isolatie materiaal word kapot getrokken en de kabels slaan door.

Wees blij dat ze er een mooie orginele kabel op gezet hebben en je klacht over is, en dat het onder garantie verholpen is.

Ik ken bedrijven die de onderdelen uit andere auto's halen en je weg sturen en je nog vaker terug moet.

Ik zeg altijd, garantie is net zoiets als een verzekering. Die betalen liever ook niet.

Je ruitensproeier kan wel een leeglopen doordat de aansluitingen op je tankje eraf vriest met dit weer.
Je slangetjes zitten op je motortje gedrukt en klemt zich vast doordat er vocht tussen zit kan het zijn dat dit door bevriezing van elkaar afgedrukt wordt. echt een Vag kwaal.
Zorg dat er een vloeistof met een goede antivries gehalte in zit, de kans dat dit dan gebeurt is dan erg klein.
 

jeve2

Lid
dat is zeker zo; let wel, ik ben tevreden met de dealer hoor alleen kunnen hun er ook niets aan doen dat ik zoveel problemen heb met mijn Octaaf.
Voorheen reed ik Ford en had ik dit door problemen veel minder maar het is nu ook wat kouder denk ik dan voorgaande jaren.


een leven lang gaan kabels vaak niet mee, maar de meeste kabels gaan defect door verkeerde demontage. isolatie materiaal word kapot getrokken en de kabels slaan door.

Wees blij dat ze er een mooie orginele kabel op gezet hebben en je klacht over is, en dat het onder garantie verholpen is.

Ik ken bedrijven die de onderdelen uit andere auto's halen en je weg sturen en je nog vaker terug moet.

Ik zeg altijd, garantie is net zoiets als een verzekering. Die betalen liever ook niet.

Je ruitensproeier kan wel een leeglopen doordat de aansluitingen op je tankje eraf vriest met dit weer.
Je slangetjes zitten op je motortje gedrukt en klemt zich vast doordat er vocht tussen zit kan het zijn dat dit door bevriezing van elkaar afgedrukt wordt. echt een Vag kwaal.
Zorg dat er een vloeistof met een goede antivries gehalte in zit, de kans dat dit dan gebeurt is dan erg klein.
 
Voor jou is het natuulijk makkelijker omdat je al bij een dealer werkt maar een klant toch niet ?
En zou ijj dan niet willen dat de klant niet weer een keer terug hoeft voor dit ongemak ?
Natuurlijk begrijp ik jouw verhaal maar niet iedereen heeft het zo makkelijk.


vind ik wel vreemd ja, als er iets met 1 kabel is dan geheid binnen een tijd dat er iets met de andere kabels (kan) gebeuren.
En laten we dan hopen dat ie dan net uit de garantie loopt dan kan de klant ervoor opdraaien.

Touche !

Misschien moet je hierin dan eens vertrouwen hebben, jou dealer weet dus dat bougiekabels bijna nooit kapot gaan, en er dus kan worden volstaan met het vervangen van 1 bougiekabel, en hij weet dus dat je niet terug hoeft voor hetzelfde ongemak.
Maar wat heeft mijn verhaal te maken met "maar niet iedereen heeft het zo makkelijk"?

je hebt gelijk, maar dan heb je net zoiets als bougies vervangen, die doe je toch ook per 4 ?

En.... bougie's zijn een slijtage deel, bougiekabels dus niet, en bougie's vervang je dus per 4.
 

EdK

Forumguru
En.... bougie's zijn een slijtage deel, bougiekabels dus niet, en bougie's vervang je dus per 4.

Ben het geheel met je eens, maar wil er wel aan toevoegen dat een kabel ook slijt maar hierdoor niet als een slijtage onderdeel benoemd kan worden!
De kabels zal op lange duur in mantel ook haarscheurtjes gaan vertonen !
Dit omdat de kabel belast wordt en hierdoor warm/koud word (uitzetten / krinmpen ) en dan wordt het blok ook nog eens warm en koud wat zorgt voor veroudering van de kabel !
Maar dan praat je over langere tijds duur , en de eventueele ligging van de kabel !
Dus mijn inziens is wat de dealer heeft gedaan (vervangen van 1 kabel ) niet meer dan normaal en redelijk !
 

jeve2

Lid
jij bent monteur, dus kan alles wat makkelijker en goedkoper krijgen qua onderdelen / montage
Of niet ?

Anders stoppen we maar met dit forum als men niet eens een mening mag neerzetten.

Lijkt wel of ik deze niet mag verkondigen en ermee wordt aangevallen.
Jji weet ook dat het woord dealer en garantie ook als "vies" kan worden beschouwd; niet bij iedere dealer maar wel bij veel.

Mag hier aub een "slotje"op



mvg
Jeffrey




Misschien moet je hierin dan eens vertrouwen hebben, jou dealer weet dus dat bougiekabels bijna nooit kapot gaan, en er dus kan worden volstaan met het vervangen van 1 bougiekabel, en hij weet dus dat je niet terug hoeft voor hetzelfde ongemak.
Maar wat heeft mijn verhaal te maken met "maar niet iedereen heeft het zo makkelijk"?



En.... bougie's zijn een slijtage deel, bougiekabels dus niet, en bougie's vervang je dus per 4.
 

Roco

Lid
ben ik weer
* maandag 5/01 auto weer opgehaald, bleek kapotte bougiekabel.
is vervangen maar helaas maar 1 kabel i.p.v. dat ze gelijk alle 4 de kabels vervangen maar zal wel zijn omdat ik in de garantie zit :crazy:
gr
Jeffrey

Hmmm, Dit was niet echt een mening maar een veronderstelling.
En daar is netjes op gereageerd en er is uitgelegd, waarom men dit eigenlijk nooit per 4 of 6 vervangt.
Lampen per 2 vervangen...ja
bougies....per 4 of 6 ja.

je veronderstelling was niet correct, ik heb er wat van geleerd van alle reacties, want er zat voldoende info bij.
Jammer dat het einde niet strookt met alle hulp en info die er gegeven is.

Let wel.... ik wist het ook niet. Bij mijn motor heb ik beide bougiekabels vervangen, terwijl er 1 niet lekker was en beide bougiekappen. Dat wilde ik gewoon 100 % goed hebben.
Was dus ook rekening man.
Iets goed willen hebben strookt niet altijd met er recht op hebben.

Ik blijf wel benieuwd naar het verdere verloop van het beslaan van de ruiten.
Mijn fab2 was vanmiddag in de wasstraat en ik weet nu dus al, dat morgenvroeg alles beslagen is, terwijl ik alle rooster dicht had.
 
jij bent monteur, dus kan alles wat makkelijker en goedkoper krijgen qua onderdelen / montage
Of niet ?

Anders stoppen we maar met dit forum als men niet eens een mening mag neerzetten.

Lijkt wel of ik deze niet mag verkondigen en ermee wordt aangevallen.
Jji weet ook dat het woord dealer en garantie ook als "vies" kan worden beschouwd; niet bij iedere dealer maar wel bij veel.

Mag hier aub een "slotje"op




mvg
Jeffrey

Ja ik ben monteur, en op delen krijg ik i.d.d. wel wat korting, maar ook ik moet het gewoon betalen, maar als dat hetgeen is wat je bedoelde met "maar niet iedereen heeft het zo makkelijk"? dan is dat nu duidelijk, en het was ook gewoon een vraag van mij, omdat bovenstaand voor mij niet duidelijk was.

En... natuurlijk mag jij je mening schrijven, daar is dit forum toch voor, om discussie's aan te (kunnen) gaan, maar hetzelfde geldt voor mij, en dan vind ik het jammer dat je je aangevallen voelt door de antwoorden die je krijgt op een discussie die jezelf bent gestart. :473:
 
Bovenaan Onderaan