alle ruiten beslagen

Baphi

Forumguru
Ok, goed om een praktijktestverhaal te lezen! Ik heb de Pingi in de bekerhouder in de middenconsole "staan" van mijn OII. Lijkt goed te werken, totdat ie begin van de week "vol" was. Toen had ik weer beslagen voorruit...
 

Canon-Eye

Forumguru
Bevat gewoon silicagel-korrels - niks nieuws, is al vele tientallen jaren bekend als vocht-absorber.

Zit meestal ook in die kleine zakjes van textiel die vaak bij electronica e.d. in de verpakking zitten.
Je kan eens bij een goeie (echte) drogist informeren - daar is het misschien wel goedkoper te verkrijgen.
 

Baphi

Forumguru
Inderdaad niks nieuws, maar wel de manier waarop het wordt toegepast: een afbeelding die verkleurt bij verzadiging en 'regenereer' instructie voor in de magnetron. Dat maakt het bruikbaarder dan een zakje silicakorrels! ;)
 

Canon-Eye

Forumguru
Die silicagelkorrels verkleuren op precies dezelfde manier (rose is verzadigd, blauw is OK).
Maak een zakje met een doorzichtig venstertje erin en klaar ben je...
 

tcf

Lid
Wij hebben hem ook, dat werkt echt perfect. Niets hielp totdat we dit super product kochten! Ik kan het iedereen aanraden.
 

eriktv

Forumguru
Hier net zo, werkt perfect, zeker i.c.m. de rubberen matten die ik 's winters in de diesel heb liggen. Wel consequent even in de magnetron blijven doen, hooguit 1x per week.
 
Ik heb het probleem met mijn O1 ook helaas, nu met dit weer is er weinig aan de hand en beslaat de boel haast niet. Vorige week toen het ineens s'avonds en s'nachts kouder werd was de aan de binnenzijde alles beslagen. Heb wel Climate Control in de wagen en deze staat altijd aan. Ook heb ik overal al onderzocht of er vochtige plekken zijn onder de matten of bekleding. Tot heden niets kunnen vinden wat op een lekkage lijkt of een ander vocht probleem. Wel vaag dat de auto er last van heeft. Zo het kunnen dat de rubbers bij de deuren en achterklep(zover die aanwezig zijn) niet meer lekker afdichten?? Als dat een oorzaak kan zijn van dit probleem, zou het opzich niet heel raar zijn na 11 jaar dat de rubbers wat vergaan zijn. Anders wordt het ook maar iets van een vochtvreter in de auto leggen, zodat het minder vochtig is in de auto.

Bij mijn vorige auto(Renault Twingo RS uit 2009) had ik dit probleem overigens ook tot 2 x aan toe. Dit kwam door een gesprongen condensleiding van de airco, waardoor de auto blank stond. Nadat dit onder garantie gerepareerd was, kon die 2 maanden later weer naar de garage voor hetzelfde probleem. Toen was het kachelhuis gescheurd, waardoor opnieuw alles blank stond. Toen reed ik er amper nog mee i.v.m. een auto van de zaak, welke ik prive reed. Heb na het repareren de RS deze toen heel snel verkocht.
 

inkman

Nieuw lid
He Jeve 2,
Probeer het volgende eens, Onder de parafaan plaat zitten afvoeren, blaas deze eens door met hoge luchtdruk (ontstoppen) heeft mij afgeholpen deze week van aangelagen ruiten (ook met de airco aan/uit) en loop tevens allen afvoeren na. Ik heb geen verstand van ..... en zeker niet van...:pieker::pardon:
 

Joske

Forumguru
sorry helemaal nieuw hier maar dacht andere mensen te kunnen helpen reageer niet meer kan ik ook geen fouten maken!!
tis niets hoor! is goed bedoeld van @Desperado . Je kan dan zelf de dubbele posts verwijderen, dat bespaart de mods wat werk hier ;)

en alsjeblief, dat is geen reden om niet meer te posten hoor, iedereen moet leren :thumbsup:
 

Desperado

Forumguru
Nou nou.....snel op de teentjes getrapt. Nergens voor nodig hoor. :bloemen:
Tis net wat Joske zegt. En je zal het vaker tegenkomen dat mensen elkaar wijzen op een foutje of vreselijk met elkaar in discussie gaan. Houdt het alleen maar levendig en overzichtelijk, dus gewoon lekker doorgaan. :thumbsup:
 

Baphi

Forumguru
Toch weer even een update: ik kwam erachter dat de ruiten aan de binnenzijde wel erg vies waren... (trouwens de hele auto, leuk man twee meiden achterin (3 & 6) die hun zooi lekker laten slingeren).
Na grondige schoonmaakactie heb ik nauwelijks nog last van beslagen ruiten. Alleen met het weer zoals vandaag wel, maar ja, toen zaten we ook met natte jassen in de auto :-)
 

jeve2

Lid
He Jeve 2,
Probeer het volgende eens, Onder de parafaan plaat zitten afvoeren, blaas deze eens door met hoge luchtdruk (ontstoppen) heeft mij afgeholpen deze week van aangelagen ruiten (ook met de airco aan/uit) en loop tevens allen afvoeren na. Ik heb geen verstand van ..... en zeker niet van...:pieker::pardon:

Dank je voor de tip !!!
 
Bovenaan Onderaan