alle ruiten beslagen

jeve2

Lid
Goedemiddag,

ben vanmorgen bij Vepreda geweest en deze hebben netjes alles nagekeken.
Er bleek bij een achterportier een klein gaatje in de portierfolie te zitten maar dit is niet de oorzaak van het zovele beslaan.
Waarschijnlijk zal het ook meehelpen de ruiten goed vetvrij te maken/houden en goed ventileren.
Er kwam verder niets bijzonders naar boven.

Wat wel weer jammer was was dat toen de monteur de auto naar buiten reed hij op gas maar op 3 cilinders liep.
Op benzine loopt hij overigens netjes maar toen hij hem op gas zette stotterde hij flink.
Had hier niets van gemerkt toen ik naar Vepreda toe reed.
Misschien te maken met de kou ?????
Of een verstuiver blijft hangen,....wie weet.

Helaas is Allround in Spijkenisse pas weer maandag 5 januari open en er wordt dan een afspraak gemaakt.

Ik wens iedereen alvast een fijne jaarwisseling en een gezond 2009 !

gr
Jeffrey
 

Constant

Erelid
Ik heb niet gedronken, was met de auto naar een oud & nieuw feestje :489:.

Misschien is dit product iets voor je? Ik heb het gekocht, maar bij gebrek aan vocht (airco in de auto en een inpandige garage) kan ik niet met zekerheid zeggen hoe goed het je probleem oplost.
 

Ronnie

Forumguru
Iedereen ligt nog zijn roes uit te slapen:smiley29:
Ik niet hoor!
Heb je al gekeken of het onder de matten achterin en voorin droog is?
Dan bedoel ik onder de "vaste vloerbedekking"
Wij hadden bij het schadebedrijf waar ik werkte een apparaatje dat eventuele carosserielekkages detecteerde dmv ultrasone "radar",
iemand hield dan een H.D. reiniger vanaf de buitenzijde op de auto en een collega spoorde dan binnen de lekkage op.
Dit werkte voortreffelijk.
De meest voorkomende oorzaak was toch wel het dichten/kitten van achterlichten(water in de reservewielbak/kofferbodem) en het niet goed afdichten van de voorruit (te weinig ruitenkit gebruikt) wat resulteerde in een nat "vooronder". Ook kwam het nogal eens voor dat er een kachelradiator lek was, je ruikt dan bij warme motor meestal een zoetige,weeige geur in de auto. Ook dan lekt het water uit de kachel in de voorste voetenruimte l&r. Je hebt dan ook de ramen onmiddellijk beslagen en vettig. Dit is wat ik ervan weet, en als de bodem onder de matten droog is zou het misschien de airco condensafvoer kunnen zijn.
Hier wordt je beslist niet vrolijk van, want in de twee laatste gevallen moet je kachel gedemonteerd worden, dus het dashboard eruit.

Groet en een voorspoedig 2009,

Ronnie
 

jeve2

Lid
bedankt voor je mail, heb het gezien, is inderdaad een goede optie, bedankt voor de tip :xyxthumbs:
gr
Jeffrey


Ik heb niet gedronken, was met de auto naar een oud & nieuw feestje :489:.

Misschien is dit product iets voor je? Ik heb het gekocht, maar bij gebrek aan vocht (airco in de auto en een inpandige garage) kan ik niet met zekerheid zeggen hoe goed het je probleem oplost.
 

jeve2

Lid
Dank je Ronnie, dit zou het inderdaad allemaal kunnen wezen ware het niet dat ik gisteren bij de Skoda dealer Vepreda ben geweest en ze meer als een uur zijn bezig geweest het probleem op te sporen.
Ik moet er dus vanuit (kunnen) gaan dat deze mogelijkheden het niet kunnen zijn maar wel handige trips voor de toekomst.

gr en bedankt :xyxthumbs:
Jeffrey


Ik niet hoor!
Heb je al gekeken of het onder de matten achterin en voorin droog is?
Dan bedoel ik onder de "vaste vloerbedekking"
Wij hadden bij het schadebedrijf waar ik werkte een apparaatje dat eventuele carosserielekkages detecteerde dmv ultrasone "radar",
iemand hield dan een H.D. reiniger vanaf de buitenzijde op de auto en een collega spoorde dan binnen de lekkage op.
Dit werkte voortreffelijk.
De meest voorkomende oorzaak was toch wel het dichten/kitten van achterlichten(water in de reservewielbak/kofferbodem) en het niet goed afdichten van de voorruit (te weinig ruitenkit gebruikt) wat resulteerde in een nat "vooronder". Ook kwam het nogal eens voor dat er een kachelradiator lek was, je ruikt dan bij warme motor meestal een zoetige,weeige geur in de auto. Ook dan lekt het water uit de kachel in de voorste voetenruimte l&r. Je hebt dan ook de ramen onmiddellijk beslagen en vettig. Dit is wat ik ervan weet, en als de bodem onder de matten droog is zou het misschien de airco condensafvoer kunnen zijn.
Hier wordt je beslist niet vrolijk van, want in de twee laatste gevallen moet je kachel gedemonteerd worden, dus het dashboard eruit.

Groet en een voorspoedig 2009,

Ronnie
 

superbraam

Nieuw lid
Ik had ook veel vocht in de auto, met name de vloer aan de passagierskant.
Garagebedrijf heeft de luchtfilterbak dichtgekit, ik heb een vochtvreter van 1 kilo achter de stoel gezet, en moet zeggen, dat ik er geen last meer van heb gehad.....
 

Roco

Lid
Ik heb een fab 2 en herken het probleem als:

1 de ruiten aan de binnenkant niet goed schoon zijn

2 de auto de vorige dag in de autowasstraat is geweest


ik heb de cc altijd aan en zet hem ook niet uit.

misschien dat deze info ook van nut is.
 
Bovenaan Onderaan