Achteruitrijcamera

Roeland80

Forumguru
He hoi

Ik kan vanmiddag misschien gebruikmaken van VCDS nu vroeg ik me af moet ik alleen iets aanpassen in het navigatie gedeelte[56]? Of ook ivm parkeersensoren en trek haak ook wat in Park/steer assist [10]
 

Roeland80

Forumguru
Ik vond dit namelijk:
VCDS achteruitrijcamera activatie bij RNS/RCD systemen:
Ga naar Radio [56], coding, long code helper en activeer byte 3 bit 6 en byte 9 zet je op '00'

Als je parkeer sensoren hebt:
Ga naar Park/steer assist [10], Security acces, en type 71679
Ga naar Park/steer assist [10], Adaptation en zet 'visual display voor park assist' op 'Rearview Camera'
Ga naar Park/steer assist [10], coding, long code helper en vink byte 1 bit 7 aan (voor de mute functie)
Als je een trekhaak hebt:
Ga naar Park/steer assist [10], coding, long code helper en verander byte 0 van '30' naar '31'

Reset nu de RNS met <+>+Eject+info
 

Roeland80

Forumguru
Nou vandaag bezig geweest met VCDS voor de achteruitrijcamera alles ingesteld zo al hierboven! Nu nog camera instaleren!!
 

skoda gti

Nieuw lid
Hoi ik zag dat je een achteruitrij camera in de handgreep wilt monteren u heb zelf een pfl en wil weten of het meteen past of dat je het gat groter moet maken ?
 

Roeland80

Forumguru
Hoi ik zag dat je een achteruitrij camera in de handgreep wilt monteren u heb zelf een pfl en wil weten of het meteen past of dat je het gat groter moet maken ?
He hoi

Klopt wil ik ik heb een Skoda octavia combi FL en heb het gat opgemeten en moet precies passen!!
 

Roeland80

Forumguru
Vandaag bezig geweest met de RCA Video Kabel alvast naar voren te leggen.
begonnen bij de achterklep best een werkje om de kabel door de kabel doorvoer van de achterklep te krijgen maar het is gelukt! heb hem via de dakhemel nu bij de achterbank liggen andere dag maar weer verder wil de RCA kabel ook gebruiken om ook de aansluitkabel voor de achteruitrijverlichting door de kabel doorvoer te krijgen. dan aansluiten als de rest binnen is!
 

skoda gti

Nieuw lid
Heel veel succes ik was aan het twijfelen voor de achteruitrijcamera of in de handgreep of in kentekenverlichting maar aangezien ik led kentekenverlichting op mijn rs gemonteerd heb denk ik dat ik toch degene die in de handgreep zit ga bestellen en ik volg alles hier dan weet ik hoe ik de kabel naar voren moet krijgen .
 

Happyman

Forumguru
Van het weekend heb ik de in de ontgrendelingsknop verwerkte camera gemonteerd en aangesloten middels een draadloze zender en ontvanger.

De originele knop was 1 op 1 te vervangen door die met de camera. Ook de stekker aansluiting was hetzelfde.

De bedrading trekken vanuit de kofferbak klep naar het linker achteruitrijlicht was echt een :mad: klus. Maar uiteindelijk toch gelukt.

Het draadloze systeem werkt prima. Het schakelt snel in. Af en toe zie je wel wat storing maar daar ga ik aanstaande zaterdag nog ff mee aan de slag.
 

Antera

Donateur
Ik zou toch eerder de camera eerst plaatsen alvorens zomaar te gaan zitten coderen. En zomaar byte's omzetten als er in de long coding geen omschrijvingen staan. Pas ermee op.

Succes met de inbouw
 

Roeland80

Forumguru
Ik zou toch eerder de camera eerst plaatsen alvorens zomaar te gaan zitten coderen. En zomaar byte's omzetten als er in de long coding geen omschrijvingen staan. Pas ermee op.

Succes met de inbouw

Ik heb dit samen met iemand gedaan de er verstand van had... heelveel stond al zo ingesteld ivm trekhaak en PDC die ik heb en alles wat ik extra gedaan heb stond ook in long code helper. Of kwam als ballonnetje al naar voren.
Dus komt helemaal goed!


Van het weekend heb ik de in de ontgrendelingsknop verwerkte camera gemonteerd en aangesloten middels een draadloze zender en ontvanger.

De originele knop was 1 op 1 te vervangen door die met de camera. Ook de stekker aansluiting was hetzelfde.

De bedrading trekken vanuit de kofferbak klep naar het linker achteruitrijlicht was echt een :mad: klus. Maar uiteindelijk toch gelukt.

Het draadloze systeem werkt prima. Het schakelt snel in. Af en toe zie je wel wat storing maar daar ga ik aanstaande zaterdag nog ff mee aan de slag.

Mooi dat het gelukt is!ik zit alleen nog te wachten op de camera die jij ook hebt besteld! 29-01-2017 besteld dus zal deze week wel ergens binnenkomen! Fijn dat die 1 op 1 te vervangen is was ik nog een beetje huiverig voor maar had er bij de verkoper nog expliciet om gevraagd. (Wanneer had jij hem besteld? @Happyman)

Ja die bekabeling naar het linker achteruitrijlamp licht is even wat! Ik heb de RCA kabel er al door die ga ik gebruiken om ook de stroom kabeltjes van de achteruitrijverlichting er door te halen....
 

Roeland80

Forumguru
zo de camera is ook binnen! Past inderdaad 1 op 1 vandaag de camera in de achterklep geïnstalleerd en spul aangesloten werkt prima alleen helaas geen autoafbeelding met sensoren in beeld... toch een firmware dingetje denk ik ga volgende week wel effe bij de dealer langs om te kijken voor een update.... verder vind ik dit een prima update net als de voetverlichting!
 
Bovenaan Onderaan