Achteruitrijcamera

sandurtjuh

Forumguru
Neem aan dat het je ook nog niet gelukt is? Heb ondertussen achteruitrijcamera functie via VCDS maar weer uitgezet. Heb er geen vertrouwen meer in ;)
 

Michelv.

Forumguru
Het kan gewoon voor een tientje of 5, camera(kentekenverlichting) voor een paar euro bij Ali en een interface bij Ali vandaan(op de "oude" Columbus of Amundsen).

https://nl.aliexpress.com/item/New-...kONbZX&detailNewVersion=&categoryId=200000288

Deze heb ik vandaag werkend gekregen.:):)

360.jpg
 
Laatst bewerkt:

Michelv.

Forumguru
In principe via het schema van de link in de Ali advertentie, alleen de aansluitingen H en G hoef je niet te doen.
Het klote werk is om de kabelboom door de klep de auto in te krijgen.
 

Deva

Nieuw lid

Spinal

Forumguru
@Michelv. heb je nog een linkje naar de camera die je hiervoor gebruikt hebt?

En wat bedoelen ze met puntje F: yellow line then ACC?
De rest is allemaal duidelijk
 
Laatst bewerkt:

Michelv.

Forumguru
@Spinal

gele draad = geschakelde +


Linkje van de camera heb ik niet, die had ik 2 jaar terug al gekocht, je moet vooral op de maten van de kentekenverlichting letten.

@Deva

Die wifi set zou ik persoonlijk niet gebruiken, ik heb hem zelf getest met de camera op mijn TV in de huiskamer en er zat redelijk wat storing in het signaal
bij het gebruik van een wifi-set, en met de bekabelde aansluiting niet.

Het is alleen niet echt een eenvoudig klusje om de kabel door de achterklep de auto in te krijgen.
 

Happyman

Forumguru
@gbbosma Jij hebt toch zo een achteruitrijcamera op de plek van de kentekenverlichting waar ook een led in zit voor de verlichting? Geeft deze led geen fouten op de canbus? En zit er gewoon een connector op waar je de huidige stekker van de kentekenverlichting in kunt prikken? Op de foto's zie ik die niet terug.
 

Happyman

Forumguru
Ik ben op Aliexpress even aan het zoeken naar geschikte Achteruitrijcamera's met helder glas waar ik de huidige lamp op kan overzetten.

Het vreemde is dat ik alleen maar afwijkende afmetingen vind. De meeste zijn maar 8,6 cm lang maar de originele die ik nu heb is 9 cm . Ook de afstand tussen de schroefgaten wijkt af origineel is 6,60 cm maar de aangeboden versies geven aan 6,1/6,2 cm.

Wie heeft er ook zo een heldere aangeschaft via Aliexpress voor zijn O2 FL en heeft de link naar die advertentie nog?
 

Happyman

Forumguru
Nu kwam ik ook een advertentie tegen van alleen de kentekenverlichting glaasjes. Onderdeelnr komt overeen met wat er op mijn glaasje staat.

Kentekenverlichting.JPG

Ik denk dat ik mijn rolmaat maar moet laten ijken :pieker: Geen idee hoe die Chinezen meten :arghh:
 

Michelv.

Forumguru
8,7 is voor de pre-Fl, die van de Fl is idd 9 lang.

Ik heb een kentekenverlichtingcamera van ali met ingebouwde led en die geeft (nog) geen foutmelding omdat ik in het andere lichtje nog een gloeilampje heb zitten, ik kan voor de Pre-fl geen kentekenverlichting vinden in led, alleen die voor de Fl.

En bij mij zit er geen connector op de camera, alleen 2 losse draadjes.
 

gbbosma

Forumguru
@Happyman Ja ik heb idd een camera met ledkentekenverlichting. Deze;https://nl.aliexpress.com/item/Back...hweb201527_4_71_72_73_74_75,searchweb201560_2
Deze geeft geen storing. Ook na drie jaar niet en werkt perfect. Nee, de stekker van de oude verlichting is niet plug and play. De draden van de kentekenverlichting heb ik los gemaakt van de stekker en doorverbonden met de cameraunit verlichting. Mag ik vragen waarom je een camera met helderglas zoekt. Die van mij werkt perfect en hoef je niets over te zetten. Alleen even een led-lampje op Ali bestellen voor de anderekant(kentekenverlichting). Staat ook nog mooi.
 

Happyman

Forumguru
@gbbosma ik had een heldere gezien waar je de connector met lamp gewoon over kon zetten. Ik heb slechte ervaring met led verlichting bij mijn kentekenplaat. Ze gaan mij veel te snel kapot. Probleem is nu dat ik geen juiste maat kan vinden voor verlichting met camera voor een facelift model. Alle advertenties waar de maten bij vermeld staan wijken af van mijn huidige maten.

Maar ik ga nu voor een camera in de ontgrendel knop. Heb net mijn kofferbak bekleding los gehad om de huidige knop te bekijken en op te meten. De maten komen exact overeen met een knop met camera die je ook in een Audi A1 kunt gebruiken, zelfs met dezelfde connector. Dan hoef ik verder ook niets aan te passen. Ik ga in ieder geval wel nog voor het draadloze setje. Gezien jouw goede ervaring daarmee. Heb niet zoveel zin om een kabel van achter naar voren trekken.
 
Bovenaan Onderaan