Achteruitrijcamera

Happyman

Forumguru
Het kan gewoon voor een tientje of 5, camera(kentekenverlichting) voor een paar euro bij Ali en een interface bij Ali vandaan(op de "oude" Columbus of Amundsen).

https://nl.aliexpress.com/item/New-...kONbZX&detailNewVersion=&categoryId=200000288

Deze heb ik vandaag werkend gekregen.:):)

@Michelv. De camera die jij gebruikt, is dat een NTSC of een PAL? Ik zie namelijk bij die converter die jij hebt gekocht dat er een NTSC camera op aangesloten dient te worden.

Ik citeer uit de advertentie: "Note: 1.zorgen gelieve uw AV webcam is NTSC camera....."

Ik heb al een camera in bestelling staan maar daarbij aangegeven dat ik een PAL camera wil. Aangezien de camera nog niet is geshipped zou ik dat nog kunnen veranderen. Ik stuur ook nog wel ff een vraag aan die toko.
 

Roeland80

Forumguru
Dit word mijn combinatie:

SONY CCD night vision kofferbak handvat reverse parking achteruitkijkspiegel camera voor Skoda Roomster Fabia Octavia Yeti superb voor Audi A1
http://www.aliexpress.com/item/32731134234/32731134234.html

RNS510 RGB CVBS AV Adapter Decoder Achteruitrijcamera RCA Converter RCD510 Adapter fit VW Skoda
http://www.aliexpress.com/item/32613341050/32613341050.html

En omdat ik al gezien had dat de video kabel te kort is meteen deze besteld:
6-20 Meters RCA Video Kabel Voor Parkeer Achteruitkijkspiegel Achteruitrijcamera Camera Verbinding Auto Monitor DVD Trigger Kabel 6 10 15 20 M optioneel
http://www.aliexpress.com/item/32492899366/32492899366.html

En met dit aansluit schema moet het wel lukken denk ik:

IMG_0937.JPG
 

Roeland80

Forumguru
In principe via het schema van de link in de Ali advertentie, alleen de aansluitingen H en G hoef je niet te doen.
Het klote werk is om de kabelboom door de klep de auto in te krijgen.

Ik heb effe bij mijn octavia gekeken bij de achterklep kan ik die geribbelde slang zo los trekken?
IMG_2910.JPG
Voor ik iets sloop...
 

Octaaf

Forumguru
ik zag een youtube filmpje waarbij de slang werd losgetrokken van het hardere plastic stukje. dat het slangetje over een "richeltje" op het wit getrokken werd.
 

Handige Harry

Forumguru
Moet met een platte schroevendraaier pielen dat je dat witte stuk er netjes uit krijgt.
Is wel piel werk want je komt er niet goed bij.
 

sandurtjuh

Forumguru
Volgens mij is het gewoon een klikmechanisme, als je dus de lipjes aan de lange zijkanten indrukt, kun je hem er zo uithalen. De rubberen slang zit hier namelijk aan vast.
 

Handige Harry

Forumguru
Bij mij kwam ik er dus slecht bij met een schroevendraaier om die
lipjes in te drukken. Maar dat kan bij elke auto anders zijn.
 

Roeland80

Forumguru
Nog een vraagje!
Volgens mij moet ik mijn RNS315 ook nog via VCDS instellen dat hij weet dat er een Achteruitrij camera is geinstaleerd toch?

Kan ik dit nu ook al doen in afwachting van de camera en module en kabel?
 

Michelv.

Forumguru
Moet je zeker coderen, en dat zou nu al kunnen ja.



Het rubber kan je zo van het plastic aftrekken idd, voor het monteren van het rubber op het plastic kan je deze er beter uithalen.
Is wel een klote klusje, langs de lange kant aan beide zijden het lipje zien in te drukken(eigenlijk naar binnen halen)
 

Roeland80

Forumguru
Moet je zeker coderen, en dat zou nu al kunnen ja.



Het rubber kan je zo van het plastic aftrekken idd, voor het monteren van het rubber op het plastic kan je deze er beter uithalen.
Is wel een klote klusje, langs de lange kant aan beide zijden het lipje zien in te drukken(eigenlijk naar binnen halen)
Okee ga ik dat coderen doen! Moet ik ook nog wat coderen om het zoals in deze afbeelding te krijgen? Met auto en de parkeer sensoren? Ik heb PDC fabriek af
Ik weet het plaatje is een RNS315 kon geen Amundsen + vinden

IMG_0945.JPG
 

Happyman

Forumguru
@Michelv. Ik zie dat er bij die converter voor de RNS ook een vertraging filter relais (vertaalt vanuit het Chinees :D) bij zit. Had jij die er ook bij zitten? Zo ja, volgens het schema moet die op continue 12v aangesloten worden ergens aan de achterkant van de auto. Waar heb jij die op aan gesloten?
 

Roeland80

Forumguru
Ja heb nu al zoveel geknutseld aan de auto...
- Achterklep knop incl. Stempel veertjes
- Voetverlichting
- Nieuwe Skoda Logo's voor en achter
- LED kenteken verlichting
- LED binnenverlichting
- LED DRL
- LED achteruitrijverlichting
Dus moet dit ook wel lukken...
Ik heb al effe gekeken waar de kabel langs kan naar voren dat moet wel lukken!
 

Roeland80

Forumguru
@Michelv. Ik zie dat er bij die converter voor de RNS ook een vertraging filter relais (vertaalt vanuit het Chinees :D) bij zit. Had jij die er ook bij zitten? Zo ja, volgens het schema moet die op continue 12v aangesloten worden ergens aan de achterkant van de auto. Waar heb jij die op aan gesloten?

Als je kijkt naar mij foto een paar berichten naar boven daar zie je dat je hem mooi via de rode draad van de video kabel naar voren kan aan sluiten.

Ik verbind hem denk ik met die van de video interface en die dan gezamenlijk op een 12V continu...
 

Michelv.

Forumguru
@Michelv. Ik zie dat er bij die converter voor de RNS ook een vertraging filter relais (vertaalt vanuit het Chinees :D) bij zit. Had jij die er ook bij zitten? Zo ja, volgens het schema moet die op continue 12v aangesloten worden ergens aan de achterkant van de auto. Waar heb jij die op aan gesloten?


Tja, dat is een goeie :D

Volgens mij op een draad van de ruitenwissermotor(daar heb ik er tenminste eentje op aangesloten), maar volgens mij was dat een geschakelde +, heeft ook niet echt constante + nodig had ik het idee(met kans op doorbranden oid)
 

Roeland80

Forumguru
Tja, dat is een goeie :D

Volgens mij op een draad van de ruitenwissermotor(daar heb ik er tenminste eentje op aangesloten), maar volgens mij was dat een geschakelde +, heeft ook niet echt constante + nodig had ik het idee(met kans op doorbranden oid)
Ja daar dacht ik ook al aan waarom constante + ik denk dat ik ze aansluit op de zekering kast met een bypass op de kofferbak 12V zijn ze apart gezekerd
 
Bovenaan Onderaan