Achteruitrijcamera

Octaaf

Forumguru
Ik ga dit draadje van de week maar eens goed doornemen welke onderdelen ik precies nodig heb voor de SSC2. Zodat ik in 1x de juiste onderdelen kan bestellen bij Ali.
 

Roeland80

Forumguru
Ik ga dit draadje van de week maar eens goed doornemen welke onderdelen ik precies nodig heb voor de SSC2. Zodat ik in 1x de juiste onderdelen kan bestellen bij Ali.
Ik weet niet of het voor een SSC2 de zelfde handgreep heeft... iets met gat groter maken...
 

Octaaf

Forumguru
Precies de reden dat ik alles eens goed ga teruglezen, misschien net een andere camera bestellen.
 

luissies

Senior Member
hallo ik heb vandaag de camera aangesloten ,ook bij alieexpress besteld, op zich werkt het perfect, nog ff alles weg werken, maar ik heb 1 vraag, als ik hem in de achteruit zet , dan gaat de camera niet aan,dan moet ik eerst op camera drukken van de radio(kenwood dnx4150dab) moet de rode draad voor de spanning op een schakeldraad of zo?? zo ja waar vind ik deze??? alvast bedankt
 

luissies

Senior Member
Ik heb een draadloze transmitter. Dus daarvan heb ik 1 op de massa en 1 op de achteruitlamp. Dan de reiceiver zit de tulp op de camera en massa op de massa. En de rooie op een continue stroom. Daar moet dan de fout zitten. Of zie ik dat verkeerd
 

Michelv.

Forumguru
Het gaat erom dat in jouw geval je Kenwood een seintje moet krijgen dat de cameramodus aan moet gaan, daarvoor wordt meestal het achteruitrijlicht gebruikt als signaal gebruikt, in jouw geval misschien de handleiding van je Kenwood goed doorlezen.
 

luissies

Senior Member
Ja al gedaan... maar daar word ik ook niet echt wijs uit. Maar rijdt wel ff langs de radiomannen
 

Spinal

Forumguru
@Roeland80 heb jij een volledig bekabelde versie of ook die met de draadloze transmitters? Ik zit nog te twijfelen wat ik zal doen, zijn die draadloze transmitters wel/niet storingsgevoelig etc
 

Roeland80

Forumguru
@Roeland80 heb jij een volledig bekabelde versie of ook die met de draadloze transmitters? Ik zit nog te twijfelen wat ik zal doen, zijn die draadloze transmitters wel/niet storingsgevoelig etc

He hoi,

Ik heb volledig bekabelde versie je moet toch de kabel van voor de 12volt naar achteruitverlichting door de achterklep doorvoeren dan is het net zo makkelijk om dan die video kabel ook te doen...
Is even pielen maar vond het nog mee vallen...
 

luissies

Senior Member
Ik heb de transmitters en dat werkt perfect. 1 op achteruitrijlicht. Enn1 in de radio. Was vergeten om de reverse draad aan te sluiten. Nu werkt alles naar behoren.
 

Spinal

Forumguru
HTB1wtGPOVXXXXcoXXXXq6xXFXXXb.jpg


Als ik dit plaatje zo bekijk hoef je toch geen 12v draad van voor naar achter te trekken? Als je het filter relais ergens bij de achterklep plaatst kun je de 12v draad aansluiten op de 12v draad die uit de gele tulp stekker van de video kabel komt. Aan de voorkant (bij de navigatie module in de buurt) kun je de draad die daar uit de gele tulp stekker komt aansluiten op een 12v spanningsbron. Er is dus al een 12v draad geintegreerd in de video kabel met de gele tulp stekkertjes, of zie ik dit verkeerd?
 
Laatst bewerkt:

Roeland80

Forumguru
@Roeland80 ok dat heeft ook mijn voorkeur. Heb je de PDC nog zichtbaar in het camera beeld gekregen?
Nee helaas niet heeft te maken met Firmware versie die ik heb gaat in april verandering in komen ga ik voor een update naar de dealer.

HTB1wtGPOVXXXXcoXXXXq6xXFXXXb.jpg


Als ik dit plaatje zo bekijk hoef je toch geen 12v draad van voor naar achter te trekken? Als je het filter relais ergens bij de achterklep plaatst kun je de 12v draad aansluiten op de 12v draad die uit de gele tulp stekker van de video kabel komt. Aan de voorkant (bij de navigatie module in de buurt) kun je de draad die daar uit de gele tulp stekker komt aansluiten op een 12v spanningsbron. Er is dus al een 12v draad geintegreerd in de video kabel met de gele tulp stekkertjes, of zie ik dit verkeerd?
Klopt helemaal zo heb ik het ook gedaan!!
 

Roeland80

Forumguru
@Roeland80 en 6 meter kabel die je erbij besteld hebt is lang genoeg of ook net aan? 10 meter is niet zoveel duurder.

6 meter ben je echt wel nodig ik heb hier nog eentje van 5 meter liggen die had het niet gered en ben echt strak overal langs gegaan geen omwegen... 10 meter is misschien wel weer heel lang....
 
Bovenaan Onderaan