Achteruitrijcamera

Topic in 'Octavia II' gestart door Boschke90, 14-10-2015.

1. brepus13

brepus13 Forumguru

zoiets zou moeten passen idd ( disclaimer mocht hij toch niet passen ). ik heb ook zon schakelijk gebruikt en heb hetzelfde model sup als jij. de elektronische bediening blijft hetzelfde alleen is het stuk wat smaller geworden.

je hebt voor een originele rns een converter nodig en een 26 polige aansluit kabel voor op de rns.

keep us posted.

2. Zal ik zeker doen. Ik denk dat er wel meerdere zijn die op zoek zijn naar hetgene wat ik eigenlijk wil.

3. EdK

EdK Forumguru

https://www.cars-equipment.com/

Bij bovenstaande link even kijken, is de OEM versie en word gemonteerd zoals in de
    manual in kennisbank staat aangesloten...
    En tevens met sproeier zodat je de camera indien deze is vervuild in de week kunt zetten

4. @EdK
    Je link is naar de algemene site van cars-equipement. Welke camera bedoel je precies?

Eventueel een volledige link naar de camera?

5. @Spinal
    Ben je na 2 jaar nog tevreden met deze camera? Is deze aan te raden?

Gr.
    Mario

6. Spinal

Spinal Forumguru

@marioskoda jazeker, hij werkt nog steeds uitstekend.

7. @Spinal
    zou je misschien nog de links kunnen sturen van de materialen die je gekocht had? ik dacht dat het vermeld was in deze draad maar kom er toch niet helemaal uit.

8. Marcooctavia

Marcooctavia Forumguru

9. @Marcooctavia ,

Dus voor die bewegende lijnen heb je niet nog een extra kastje nodig? Zoals bij de "high" camera's?

10. Marcooctavia

Marcooctavia Forumguru

@marioskoda nee bij deze werkt hij op beweging van de auto.

Marco

11. Ok. Deze ga ik overwegen. Er is teveel keus...

12. Spinal

Spinal Forumguru

Zie post van marcooctavia, ik heb dezelfde set voor mijn RNS 510 (Columbus) gekocht via Ali. Ik heb een camera zonder bewegende lijnen en inmiddels aangesloten op een Android radio. De achteruitrijcamera vind ik de beste investering en upgrade die ik gedaan heb.

13. vorige week eindelijk alle spullen kunnen installeren.
    voor mijn superb 2 combi facelift ( 2014 ) heb ik de volgende spullen via Ali besteld;

camera
    https://nl.aliexpress.com/item/HD-C...920.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.7fb54c4dTMRmds

converter ivm RNS510/colombus
    https://nl.aliexpress.com/item/Auto...221.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.7fb54c4dTMRmds

in totaliteit usd 55 voor een leuke optie op je auto:thumbsup:

camera past 1 op 1 in de klep zonder te zagen. met hout heb ik wel een pas stukje gemaakt aan binnenzijde van de achterklep zodat de camera vaster in de klep zit. het klemmetje wat op de camera zit gaf mij niet echt vertrouwen dat de camera daadwerkelijk goed zou blijven zitten. elektrisch mechanisme voor de kofferklep werkt ook gewoon ( 1 op 1 ) Dan dien je wel voor de camera met type 8012 kiezen. deze heeft exact dezelfde aansluiting.

nog 1 tip. na alles te hebben aangesloten wilde ik het systeem te snel aanzetten ( lees, te enthousiast ) om te kijken of de camera werkt. hierbij vergeten het afdekrooster om de radio weer te plaatsen ( inclusief het passenger airbag indicatie verlichting ). door deze kabel niet te hebben aangesloten heb ik dus een airbag foutmelding gekregen. deze kun je er niet zelf uit halen en de auto gaat dus binnen kort weer een keertje aan de VCDS om deze eruit te halen ( info via marcooctavia verkregen ). dus hou hier rekening mee.

ik heb er voor gekozen om voeding voor de camera van de achteruitrijd verlichting te pakken ( zowel + als - ) en de voeding voor de converter via de achterruitwisser. alleen netjes gesoldeerd en voorzien van isolatietape.
    camera met motor aan geeft toch nog wel iets van strepen in het beeld maar dat is niet echt storend. filter heb ik wel tussen acteruitrijverlichting en de camera geplaatst. op foto is dit niet te zien.
    zowel overdag als in het donker goed zicht.

al met al toch erg blij met deze optie.

20190310_142153.jpg 20190316_101834.jpg

20190316_101639.jpg 20190316_101410.jpg

VAG-man, Peter-036, Marcooctavia en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. brepus13

brepus13 Forumguru

Goed gedaan hoor, ziet er prima uit :thumbsup:

marioskoda vindt dit leuk.
  15. Marcooctavia

Marcooctavia Forumguru

Als je storingen hebt met de motor aan kan je het op deze manier oplossen.
    Dan ben je zeker van dat soort problemen af.

75295D12-3B50-4CF8-A273-D059F839258B.jpeg

VAG-man vindt dit leuk.
  16. robzie

robzie Senior Member

De mijne is er vandaag, vakkundig en met enig geduld ;) door Antera ingezet, kabels getrokken en weggewerkt (wat een hoop vakkundig sloopwerk is me dat, van allerlei afdekkappen en bekledingdelen) gelukkig hoefde de uitsparing in de kofferklep niet vergroot te worden, heeft de iets duurdere aankoop met VIN-nr zich toch geloond.
    Vervolgens kabelboompje netjes achter de CD-unit bijgeprikt. Code geprogrammeerd, effe zoeken, blijkt mijn High camera, toch als Low gezien te worden, maar alles werkt en ben er vooralsnog erg blij mee.

Laatst aangepast: 04-05-2019
    Antera vindt dit leuk.
  17. Japanese Power

Japanese Power Forumguru Donateur

Ziet er netjes uit zo boven die PN782T kentekenplaat ;).

18. HarrieSkoda

HarrieSkoda Forumguru

Hij zal dit niet voor niets onzichtbaar maken :nono:.... zou je denken :pieker:

19. Japanese Power

Japanese Power Forumguru Donateur

Klopt @HarrieSkoda maar ik kon in 1 x het kenteken lezen. Ik zal maar zeggen, als je het doet: doe het dan goed ;)

brepus13 en EdK vinden dit leuk.
  20. Spinal

Spinal Forumguru

@marioskoda netjes! Van die strepen heb ik ook miniaal last ondanks het filter wat ertussen zit. Misschien ga ik toch een keer een relais ertussen zetten. Nog een tipje, zolang die airbag storing erin zit werken je airbags niet...

Deel deze pagina