Achteruitrijcamera O3

EdK

Forumguru
Is er ook een link naar de achteruitrijcamera zonder sproeier?
Waarom zou je zonder sproeier kopen ?
Kosten zijn minimaal tussen wel en niet.
Koop je wel hoef je het niet aan te sluiten en denk je op bepaald moment dat je het toch mist dan sluit je dat slangetje alsnog aan.. en kun je de lens schoonsproeien cq de bagger laten inweken..
 

Michelv.

Forumguru
Vwmodul.de heb ik hem vandaan. Verkoopt ook via eBay en ook degene zonder sproeier.

Ik zie dat je ook een O3 uit 2013 hebt, dan moet je ook het gat van de handgreep groter maken zoals bij mij.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Waarom zou je zonder sproeier kopen ?

..de lens schoonsproeien cq de bagger laten inweken..

Precies daarom! Omdat het mijn inziens geen meerwaarde heeft omdat de vervuilde lens toch niet schoon wordt als hij indergesprietst wordt.

Kosten met = €130,-
Kosten zonder = € 90,-

Verschil vind ik nogal riant.

Vwmodul.de heb ik hem vandaan. Verkoopt ook via eBay en ook degene zonder sproeier.

Ik zie dat je ook een O3 uit 2013 hebt, dan moet je ook het gat van de handgreep groter maken zoals bij mij.

Oeps, daar word ik dan weer minder blij van, om het gat te vergroten. Is dit absoluut een must, of is het bij andere type camera's een ander verhaal?
 

HarrieSkoda

Forumguru
Wat is nu waar, en wat niet.....

Zat even heel het topic terug te lezen. Een tijd geleden is er een post van @sandurtjuh geweest (pagina 4), echter is die helaas niet meer actief op het forum. Hierin vertelde hij dat zijn bestelde highline camera werkelijk 'plug en play' was, zonder zaagwerk in de kofferdeksel.

@Michelv. van jou begrijp ik weer dat er wél gezaagd dient te worden in de kofferdeksel met diezelfde highline camera...?

Of zit er serieus verschil tussen achterkleppen van 2013 O3's en die vanaf een later bouwjaar?

Of zouden er reeds (originele) camera's beschikbaar zijn die in het smallere gat van een 2013 O3 past?
 

EdK

Forumguru
Je kunt natuurlijk de gat maat nu zelf meten daar je de wagen voor de deur hebt staan.
Met die gegevens kun je op de site's zoeken naar de camera voor jouw wagen type/bouwjaar.
En als je vermoed dat je de juiste hebt gevonden , dan is het kwestie van leverancier mailen of zei de inbouwmaten kunnen geven zodat je zeker weet dat je de juiste kiest en niet hoeft te zagen.

Geen antwoord is niet aanschaffen, hou rekening mee dat er meerdere leveranciers zijn, waarvan er zeker één zal zijn die een eerlijk antwoord zal geven
 

Michelv.

Forumguru
Vanaf 6/14 is er een grotere handgreep gebruikt volgens mij.
Pas wel op, een highline camera(met meebewegende lijntjes dus) moet gecalibreerd worden, een lowline( met starre lijntjes) niet.

In het fabia 3 topic over camera’s heb ik volgens mij een Duitse link geplaatst over het inbouwen in een O3, lees die maar door Harry.
 

Goofy@5E

Forumguru
Wat is nu waar, en wat niet.....

Zat even heel het topic terug te lezen. Een tijd geleden is er een post van @sandurtjuh geweest (pagina 4), echter is die helaas niet meer actief op het forum. Hierin vertelde hij dat zijn bestelde highline camera werkelijk 'plug en play' was, zonder zaagwerk in de kofferdeksel.

@Michelv. van jou begrijp ik weer dat er wél gezaagd dient te worden in de kofferdeksel met diezelfde highline camera...?

Of zit er serieus verschil tussen achterkleppen van 2013 O3's en die vanaf een later bouwjaar?

Of zouden er reeds (originele) camera's beschikbaar zijn die in het smallere gat van een 2013 O3 past?

Kunt de volledige kit bestellen bij een gast op Duits forum, @sandurtjuh heeft hem ook bij hem gekocht, hij noemt zich trust2k op forum, moet hem maar eens contacteren, Engels gaat ook indien je Duits niet dat is,

http://octavia-rs.com/index.php/user/9503-wcf-title-placeholder/
 

sandurtjuh

Forumguru
Ben inderdaad wat minder actief op het forum, druk druk druk. Ik heb blijkbaar ook de notificaties gemist :(

De bestelde kit bij trust2k is geniaal. Je krijgt alles, alle aansluitingen, alle kabels, er hoeft NIETS gezaagd te worden (O3, MIB) en hij wordt gecalibreerd. Enige dat je zelf dient te doen is via VCDS de aanpassingen in te voeren die hij je aangeeft. Het is niet goedkoop, maar het is dan daadwerkelijk plug & play. Als je nu wilt zeker weten of je niet hoeft te zagen, neem gewoon even contact met hem op, dan krijg je zijn Whatsapp en kun je hem alle vragen stellen die je wilt (Skoda gerelateerd neem ik aan).
 

Michelv.

Forumguru
En daar ga je de fout in, bij een 2013 O3 moet de zaag er wel in, ook bij degene waar je hem zelf ook besteld hebt, in zijn eigen topic heeft ie de zaag ook in zijn O3 gezet.
 
Laatst bewerkt:

RoelF

Forumguru
Ik weet niet of de vraag al is beantwoord in dit topic, maar is een Columbus vereist voor de camera? In m'n nieuwe toet zit een Amundsen.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Ben inderdaad wat minder actief op het forum, druk druk druk. Ik heb blijkbaar ook de notificaties gemist :(

De bestelde kit bij trust2k is geniaal. Je krijgt alles, alle aansluitingen, alle kabels, er hoeft NIETS gezaagd te worden (O3, MIB) en hij wordt gecalibreerd. Enige dat je zelf dient te doen is via VCDS de aanpassingen in te voeren die hij je aangeeft. Het is niet goedkoop, maar het is dan daadwerkelijk plug & play. Als je nu wilt zeker weten of je niet hoeft te zagen, neem gewoon even contact met hem op, dan krijg je zijn Whatsapp en kun je hem alle vragen stellen die je wilt (Skoda gerelateerd neem ik aan).

Ik kan helemaal niets op de site doen waar jij hem vandaan hebt. Heb je wellicht een rechtsteeeks lijntje waar ik zaken mee kan doen?

En daar ga je de fout in, bij een 2013 O3 moet de zaag er wel in, ook bij degene waar je hem zelf ook besteld hebt, in zijn eigen topic heeft ie de zaag ook zin zijn O3 gezet.

Nu weet ik het niet meer hoor :pieker:, ik lees nu zoveel verschillende berichten. Afijn jij hebt het zelf meegemaakt met je O3, maar zouden er niet verschillende breedtes in omloop zijn inmiddels?

Ik weet niet of de vraag al is beantwoord in dit topic, maar is een Columbus vereist voor de camera? In m'n nieuwe toet zit een Amundsen.

Dit was ook 1 van mijn vragen. Op de ene site lees je alleen Columbus, andere berichten geven weer aan dat het op de Columbus, Amundsen en Bolero kan..

Be my guest..:pieker:
 

EdK

Forumguru
Je kunt natuurlijk de gat maat nu zelf meten daar je de wagen voor de deur hebt staan.
Met die gegevens kun je op de site's zoeken naar de camera voor jouw wagen type/bouwjaar.
En als je vermoed dat je de juiste hebt gevonden , dan is het kwestie van leverancier mailen of zei de inbouwmaten kunnen geven zodat je zeker weet dat je de juiste kiest en niet hoeft te zagen.

Geen antwoord is niet aanschaffen, hou rekening mee dat er meerdere leveranciers zijn, waarvan er zeker één zal zijn die een eerlijk antwoord zal geven

Maw Mailen met de leverancier als je je eigen maatvoering weet !!
En bij twijfel niet doen of een gokje wagen...
 

Michelv.

Forumguru
Het verschil in maat is zo groot dat het niet fout kan gaan, de grote is zo uit mijn hoofd 10,5 x 4,5 de kleine 7 x 2,5 ofzo.
Zal het vanmiddag nog even nakijken.
 

heusinkveldb

Forumguru
Na het doorlezen van dit topic nijg ik er ook naar om een camera in te bouwen :D
Eerst nog even wat zaken op een rijtje. Ik heb een Amundsen en alleen parkeersensoren achter, dus niet rondom.
Moet ik dan de Lowline versie nemen of kan de highline versie ook? Higline heeft meedraaiende lijnen dus als je stuurt verdraaien de lijnen?

Als je het af-fabriek zou bestellen, wat wordt er dan geleverd in de configuratie zoals ik hem heb?
Moet de boel nou gecodeerd worden met VCS? Op Octavia-RS lees ik dat het gewoon inpluggen is en klaar.

ik hoop dat iemand me iets meer duidelijkheid kan geven...
 

Michelv.

Forumguru
Je moet sowieso met VCDS aan de slag, er moet aangemeld worden dat er een camera geïnstalleerd is, anders komt het nooit zichtbaar op je Amundsen.
Lowline voldoet, een highline moet ook geprogrammeerd(geijkt) worden, anders kloppen de meebewegende lijnen niet met de stuurstand.
 

heusinkveldb

Forumguru
@Michelv.

Jij hebt de highline zelf ingebouwd denk ik. Heb je zelf ook de kabel om de boel te programmeren of heeft een forum lid dit gedaan. Ik denk dat een highline het beste past bij de parkeersensoren rondom en bij alleen parkeersensoren achter de lowline de meest passende oplossing is?
 
Bovenaan Onderaan