Achteruitrijcamera O3

EdK

Forumguru
En zou de camera met een sproeier nou dan ook handiger zijn?
Als je hem mee besteld voor die paar eurie extra dan heb je altijd de keuze om hem aan te sluiten.
Doe je het niet dan sta je zo en zo telkens met een lappie de lenskap schoon te maken...
 

Paul5

Senior Member
Als je hem mee besteld voor die paar eurie extra dan heb je altijd de keuze om hem aan te sluiten.
Doe je het niet dan sta je zo en zo telkens met een lappie de lenskap schoon te maken...

Daar zat ik ook al aan te denken en die is in low uitvoering zelfs €10 goedkoper dan zonder sproeier
 

Kiswum

Forumguru
Als je hem mee besteld voor die paar eurie extra dan heb je altijd de keuze om hem aan te sluiten.
Doe je het niet dan sta je zo en zo telkens met een lappie de lenskap schoon te maken...

Ik heb deze week eindelijk de camera aangesloten na ruim 1 jaar, op onze O2 (Cheap AliExpress model), maar ik heb het lensje niet schoongemaakt en het beeld was helder hoor. Oh ja, de auto is ook enkele weken niet meer gewassen.

Ik denk dat een sproeier overrated is, vooral voor mensen die hun auto minimaal 1 keer per maand schoonmaken of niet door de blubber rijden.
 

Yeti2015

Forumguru
Michelv. is dat moeilijk dat afstellen?
Ik heb eerder bij meerdere passats een highend ingebouwd en nooit af gesteld.
Wel moet de camera met VCDS aangemeld worden.
En bij VW moet je de rns resetten, ik neem aan dat dit bij Skoda ook zo is.
 

Michelv.

Forumguru
Moet per auto uitgelijnd worden, lees maar op briskoda of de Duitse forums door, er moet een uitgeprint stuk papier met tekens achter de auto gelegt worden en daar moeten de lijnen van de camera op aangepast worden.
Doe je dit niet dan kloppen de lijnen die zichtbaar zijn op beeldscherm niet met de werkelijke weg die de auto neemt.

Wel heb ik bij 1 aanbieder gezien dat ie ze aan de hand van chassisnummer van te voren ijkt, maar lijkt me ook vreemd want met ijken moet je ook bepaalde afstanden meten.
 

Paul5

Senior Member
Nou ik heb gisteren een High Line met sproeier besteld via Ebay
$_14.JPG

ben benieuwd wanneer die er is.
 

EdK

Forumguru
Ken dat plaatje nog kleiner ????
Zelfs met een vergrootglas ziet ik nog niet wat je hebt besteld..
 

Paul5

Senior Member
Ik heb hem geplakt en verder kan ik er ook niets aan doen dat die zo klein is :maakmegek:
ik heb een grote monitor 40" dus ik zie het wel goed.
Ik hoop dat die zo beter is
$_57.JPG
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

EdK

Forumguru
Ja dit scheelt een slok op een borrel en een leesbril met vergrootglas.
Wel mooi dat in jouw set ook een Y stuk zit voor het uitsplitsen van de slang ruitenwisservloeistof.
Heb je toevallig de link nog van Ebay waar jij hem aangeschaft hebt ?
 

Paul5

Senior Member
Zo alvast 2 dingetjes besteld bij Lexpoint.
GetFileAttachment

Een kabeldoorvoer voor de achterklep, op de afbeelding is die voor de O2 want voor de O3 kon ik geen foto vinden , en een haakse aansluiting voor de sproeier .
14982_2_small.jpg
 

Michelv.

Forumguru
Bij mijn O3 zit de doorvoer van de achterklep er al op aan de rechterkant terwijl er geen enkele draad doorheen loopt zag ik bij het inbouwen van mijn camera, schijnbaar is dat dus niet bij elke
O3 zo.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Dat ziet er goed uit! De vraag is alleen; bij welke multimediasystemen is dit toe te passen? Alleen Columbus, of bijvoorbeeld ook de Amundsen?

Anders ziet er dit wel interessant uit. Persoonlijk had ik zonder wisser gekozen, aangezien deze 'vastgekoekt' vuil wat het zicht van de camera belemmerd toch niet wegsproeien.

Is het handvatje overigens ook van zacht rubber, zoals deze origineel op de O3 ook is om de kofferdeksel te kunnen ontgrendelen?

Dus iemand enig idee op welk systeem deze camera werkt? En vervolgens in de regelen via VCDS?
 

Michelv.

Forumguru
Volgens mij op de Columbus/Amundsen en de bolero(laatste weet ik niet zeker), camera is origineel, dus handvat voelt ook als origineel. Coderen met vcds is peuleschil.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Klinkt aantrekkelijk!

Op wat voor multimediasysteem ga jij het monteren?

Is er ook een link naar de achteruitrijcamera zonder sproeier?
 

Michelv.

Forumguru
Heb hem op mijn O3 met Columbus geïnstalleerd, link heb ik zo niet maar de sproeier zit er los in, als je hem niet erop wilt hebben kan je hem eruit halen.
 
Bovenaan Onderaan