Achteruitrijcamera O3

NewO3

Forumguru
Interessant (of niet). Vanaf week 36 (lees ik op de duitse forum) kent de O3 een grotere handgreep in de achterklep ivm levering van optionele camera. Hmm kan iemand dit bevestigen?

ImageUploadedByTapatalk1411371354.896375.jpg
 

Joske

Forumguru
ik heb het even opgezocht, idd, vanaf 1 september 2014 is er een artikelnummer van de klepbediening gewijzigd naar

5E5827566C

maarreuh, de prijs is er ook wel naar.. €348 :greedy:

Naamloos.jpg
 

micky

Forumguru
Dat sensoren iets missen heb ik nog nooit gehad.. Een voordeel tov de sensoren is dat je met de camera makkelijker een caravan/aanhanger kunt aankoppelen omdat je precies kunt zien wanneer de koppeling boven de kogel zit
 

Rick

Senior Member
Ik heb volledige set aan parkeersensoren op mijn O3 maar een camera blijft wmb verreweg de beste ondersteuning bij het parkeren. Gewoon parkeren op de cm. Jammer dat dit vorig jaar nog niet kon anders had ik de camera zeker genomen.
 

martijn.dutch

Senior Member
Het zal wel een kwestie van wennen zijn, maar toen ik eens een leenkoreaan mee had met camera kon ik er minder goed mee parkeren dan op het gehoor! Btw beetje off topic ik gebruik dat automatisch inparkeren best wel regelmatig als het een echt krap plekje is!
 

NewO3

Forumguru
Hoewel ik best aardig kan parkeren heb ik nu in mijn tijdelijk VW een camera. Moet heel wat inparkeren op een dag en kijk inmiddels al niet meer achterom maar enkel in de camera. Knappe van het systeem is dat het ook de rij lijn laat zien afhankelijk van de stand van het stuur. Echt heel fijn.
Kon het ook niet meer op mn O3 bestellen maar weet inmiddels wel hoe het later nog in te bouwen, dus wie weet als ik nog zin/tijd heb ..
 

Archie

Senior Member
Hoewel ik best aardig kan parkeren heb ik nu in mijn tijdelijk VW een camera. Moet heel wat inparkeren op een dag en kijk inmiddels al niet meer achterom maar enkel in de camera. Knappe van het systeem is dat het ook de rij lijn laat zien afhankelijk van de stand van het stuur. Echt heel fijn.
Kon het ook niet meer op mn O3 bestellen maar weet inmiddels wel hoe het later nog in te bouwen, dus wie weet als ik nog zin/tijd heb ..
Laat je weten hoe dat inbouwen lukt? Want ik had het ook op mijn Lexus en was verliefd op die gadget :D
 
Na ruim 4000 kilometer te hebben gereden met mijn OC3, is duidelijk geworden dat de sensoren ongelofelijk gevoelig zijn. Zelf als de stoep of het gras NET iets hoger is dan normaal, gaat hij als een bezetene piepen. Dit is heel irritant. Dus wees gerust, de sensoren missen helemaal niks.. Zelfs als ik in een file sta, begint hij al te piepen.

Misschien handig om te weten indien je iets gaat bestellen.
 

NewO3

Forumguru
O ik geloof best dat de sensoren gevoelige types zijn maar ben gewoon lui en weet vrij zeker dat jij achterom kijkt bij een stukje achteruit rijden. Met een camera doe ik dat zelden. Dus beeld en geluid ondersteunen je waarneming zonder je nek te verdraaien. Ofwel het is noodzakelijk nee, maar wel gewoon gemak ;)
 

Canon-Eye

Forumguru
Zelfs als ik in een file sta, begint hij al te piepen.
Heb ik zo goed als nooit last van - en wel omdat ik in een file zo goed als nooit achteruit rij... :)

[...] en weet vrij zeker dat jij achterom kijkt bij een stukje achteruit rijden.
Doe ik vrijwel nooit - daar heb ik behalve de sensors ook nog 3 spiegels voor (alsmede extra achteruitrijlampen).

Zal wel t.z.t. eens bekijken of zo'n draadloos camerasysteem achterop de caravan (die pas volgend voorjaar geleverd wordt) voordelen heeft.
 

micky

Forumguru
Maar de sensoren (dus ook de voor sensoren) gaan vanzelf aan bij de O3, dus ook in de file, oplossing of uitzetten in het menu of meer afstand houden, overigens gaan de zij sensoren telkens af als ik op de zaak of waar dan ook door een poort moet, dus parkeergarage enz, doordat je nogal dicht met de zijkant de paal nadert..
 

Rick

Senior Member
Dus wees gerust, de sensoren missen helemaal niks..
Laatst zagen ze toch mooi een dissel van een aanhanger over het hoofd met een kleine beschadiging aan de bumper tot gevolg. Dus sindsdien denk ik toch weer iets meer zelf na.
 

Canon-Eye

Forumguru
Maar de sensoren (dus ook de voor sensoren) gaan vanzelf aan bij de O3, dus ook in de file
  1. Dat was destijds bij mijn O2 dan beter voor elkaar - de voorsensoren deden niks tenzij eerst de achteruit ingeschakeld was geweest. Het heet immers niet voor niets "Park distance control"?
  2. Oplossing: in de file iets meer afstand houden. De sensoren vertellen je wel hoeveel... :pardon:
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

micky

Forumguru
@Canon-Eye , dat eerste deel ben ik niet helemaal met je eens, parkeren kun je ook vooruit doen (liever niet, maar soms kun je anders niet bij de kofferbak ;)) je kunt het uitzetten als je niet wilt dat het automatisch aangaat, maar die dingen heb je ook om bijv. linksaf een klein straatje in te draaien, of een parkeergarage, in dat geval gaan ze dus vanzelf aan, wil je dit niet, schakel je het gewoon 1 malig uit, ik heb ze dan ook gewoon aanstaan en houd een normale afstand in de file ipv bovenop mijn voorganger te gaan zitten :)
 

Joske

Forumguru
@Canon-Eye ik heb ze dan ook gewoon aanstaan en houd een normale afstand in de file ipv bovenop mijn voorganger te gaan zitten :)

dat kan alleen maar aanmoedigend werken en kan ik alleen maar toejuichen! ;)

niets zo hatelijk als een bumperklever :mad:

(als ik op zij kan zal ik dat wel doen hoor, maar waarom komt iemand in je gat "boren" als je 2 vrachtwagens aan het inhalen bent? :sterretjes:)
 
Bovenaan Onderaan