Achteruitrijcamera O3

HarrieSkoda

Forumguru
Met alle respect @Roeland80 , maar is het wel verstandig om aan deze klus te beginnen als je er zo weinig affiniteit mee hebt?

De inbouw vergt wel wat technisch inzicht/handigheid.

Weet niet waar je vandaan komt, maar voor tips en tools mag je me altijd een bericht sturen.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

brepus13

Forumguru
Ik had niet goed gelezen.

ik heb mijn mailwisselingen etc doorgespit maar kan geen exact typenummer vinden. Ook niet op de foto’s die ik gemaakt heb helaas.

edit: het inbouwen is even goed de handleiding volgen maar spreekt grotendeels voor zich als je vaker dit soort dingen gedaan hebt. Daarna even coderen en voila er is beeld :-)
 

Roeland80

Forumguru
Komt goed ik heb in mijn vorige O2FL ook aardig wat verbouwd
Ook een achteruitrijcamera geïnstalleerd
Voetverlichting
Kofferbak klep knopje
Dashcam enz....
Remblokken voor en achter plus de schijven dus moet helemaal goed komen...
 

Roeland80

Forumguru
Zo vandaag highline Camera besteld bij Vwmodule gaat morgen op de post.

Spullen voor de sproeier heb ik al binnen sleutels om de module los te maken komen hopelijk deze week binnen...

Dan nog even beetje redelijk weer afwachten om te beginnen met installeren!

En dan via VCDS laten coderen...
 

HarrieSkoda

Forumguru
Precies, is echt super leuk om te doen!

De handleiding haalt de stroom van de ruitenwisser af geloof ik. Ik heb zowel de stroom als signaaldraad van het achterlicht gehaald. Kon ik net wat makkelijker bij allemaal.

Ik meen dat ik nog aardig wat foto's het gepost in mijn topic over de inbouw en het aansluiten van de camera. Wellicht iets interessants voor je!
 
Hallo,
Ik heb op ebay een originele achteruitrijcamera gekocht hier zitten een rode,zwarte draad aan voeding en massa en video kabel zwart/wit dit is wel duidelijk maar er zitten nog 2 getwiste kabels aan oranje/paars en oranje/bruin ik vermoed dat deze voor de can zijn maar waar moeten deze op aangesloten worden iemand een idee?
 

Bijlagen

  • 16102763998735461169826259229849.jpg
    16102763998735461169826259229849.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 44

HarrieSkoda

Forumguru
@Roeland80 kan je hier alles over vertellen. Hij heeft hem afgelopen week gemonteerd. Is inderdaad can high en low. Horen ook achter in de module, bij één van de stekkers die je moet lossen, net als voor de zwart- en witte kabel.

Je hebt dus een highline camera, nice!
 

Roeland80

Forumguru
@Jeroen82 klopt die oranje paars en oranje bruin moeten in de grijze stekker blok pin 6 en 12
Paars oranje in pin 6
Bruin oranje in pin 12
En de kabels die je daar uit haalt had ik een speciaal stekkertje voor dat je een loop maakt zie ook in de handleiding die @hemi24 deelt

succes met aansluiten!!
 

Bijlagen

  • 4932F8D4-AA10-411F-ACE4-C823CF30AB1A.jpeg
    4932F8D4-AA10-411F-ACE4-C823CF30AB1A.jpeg
    372,5 KB · Weergaven: 39
Ik heb vanmorgen de camera geinstaleerd en geprogrameerd met vcds maar er gebeurt niets als je hem in de achteruit zet
5f bit 19 byte 4 aangevinkt is geen originele vcds btw
 

Bijlagen

  • 20210116_132746.jpg
    20210116_132746.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 39

brepus13

Forumguru
Ik heb zelf via de obd11 gecodeerd zoals omschreven in de handleiding voor de highline camera. Stond er stap voor stap en werkte daarna gewoon. Misschien een originele vcds versie zoeken of iemand met de obd11. ( of een obd11 aanschaffen want dat ding is erg makkelijk en kost in verhouding geen drol )
 
Bovenaan Onderaan