Achteruitrijcamera O3

robzie

Senior Member
Ik had geluk, dat mijn camera 1:1 paste, zonder zagen/vijlen enz.
Kabels verleggen vond ik toch wel een hele klus, al die bekledingen los halen, achterbank demonteren enz.
Klein vergissinkje gemaakt in het dashboard, maar dat was heel snel gevonden en opgelost en toen tadaa…...geen beeld....zoeken...zoeken...zoeken, camera lowline gecodeerd (ondanks dat het een highline camera is) en wat denk je tadaa...werken en nog correct ook. Waar zat de fout?
Swa...het werkt en ik ben er heel blij mee.
 

EdK

Forumguru
Als iemand nog sproeierslang nodig heeft, daar heb ik nog een metertje of ..tig van over, gewoon effe laten weten.
Als het de orginele slang is dan heb ik wel interesse naar een metertje !
Laat maar weten wat de kosten zijn.
 

robzie

Senior Member
EdK stuur me maar een PB, ik kan jou die volgens mij niet sturen, althans ik vind niet waar.
Uiteraard orginele slang!
 

brepus13

Forumguru
@robzie

ik stuur je ook nog wel een PB maar dit bericht even voor de zekerheid. Mocht je nog een ruime 2 meter slang hebben dan neem ik het graag van je over.
 

heusinkveldb

Forumguru
Ik heb nog een complete set te koop. LowLine camera met alle benodigdheden. Zal hem eens in de bazaar zetten... Handleiding krijg je er gratis bij!
 

polle90

Forumguru
Kan je de constante +12V ook niet aftakken in de kofferruimte aan het 12V stopcontact? Lijkt me ook wel handig.
 

Antera

Donateur
@robzie Goed om te lezen! Wat bedoel je met 'niet helemaal vanzelfsprekend allemaal'? Heb je tegenslagen gehad?

Degene die de camera hebben gemonteerd, hoe hebben jullie de sproeier aangesloten? Ik ben hier best wel benieuwd naar aangezien ikzelf het nét wat anders heb gedaan dan de handleiding voorschrijft.


Heb alles aangesloten op de bestaande sproeier van de achterklep. en de bekabeling doorvoeren kan wel eens lastig zijn en voor de rest vind ik het leuke klusjes. Mocht je naar Breda willen afreizen kan ik dit voor je doen
 

HarrieSkoda

Forumguru
@polle90 Jep! Zowel constante als geschakelde voeding op het achteruitrijlicht. Waarom? Omdat hij oas stroom hoeft te krijgen als de achteruitversnelling ingeschakeld wordt!

Ik heb geen last van vertraging van het opstarten van de camera of iets dergelijks. Werkt perfect! Kijk in m’n topic, daar heb ik foto’s van de aansluiting staan!

@Antera Ik heb het ook op de bestaande sproeier aangesloten uiteraard, maar toch iets anders dan de handleiding voorschrijft.

Mijn inziens iets makkelijker en praktischer, zonder dat ik er een ‘boog’ in heb zitten.
 

polle90

Forumguru
Bedankt voor de uitleg iedereen, ben me nog maar aan het inlezen hoe en wat.
Ik ben dus ook nog op zoek naar een camera die in een FL RS245 past.
 

Roeland80

Forumguru
Ik wil ook graag een highline 5TA 827 566 B achteruitrijcamera gaan instaleren. Wil hem graag bestellen bij vwmodule.de maar die site is in onderhoud heb 3 weken geleden al een mail gestuurd met mijn VIN nummer nog geen reactie helaas. ook al op Ebay gekeken maar veel camera's zonder kabels set erbij en weet dan niet zeker of ik er een goeie bij kan vinden. https://www.cars-equipment.com/en/s...7566b-rvc-low-kit-with/#prettyPhoto[35980]/1/ kost hij 200,- maar weet niet of die is gekalibreerd
 

HarrieSkoda

Forumguru
Zoek even het nummer van vwmodul en app ze. Daar reageren ze prima op.

Cars-equipment heb ik geen goed woord voor over, ballenzaak!
 
Bovenaan Onderaan