Accessoires Fabia facelift

SGL49

De rubberen kofferbakmat DCD 720 001
of de kunststof kofferbakschaal DCE 720 001 uit de accessoirefolder van Skoda is niet geschikt?

Ook prima! Dank voor verwijzing.

Wellicht is dit nog beter voor mij?
Rubberen kofferbakmat
– over de achterbumper
Fabia Combi (DMK 720 002)

Waar kan ik een prijslijst vinden van al deze accessoires?
 

FredV

Banned
Dit wordt een compleet warenonderzoek met alle typen die er zijn.

En wat voor jou beter is, geen idee, kan alleen voor mezelf spreken.

Wat die mat betreft, tsja, denk dat je diarree dan wel in je kofferbak loopt en niet in de schaalmat blijft liggen.

De prijslijst heeft iig op de skodasite gestaan, en ik merk dat je die inmiddels ook hebt ontdekt :)
 

Yuco

Lid
Wij hebben onze GL met rubber matten zowel in de kofferbak als in de auto zelf geleverd gekregen Zal binnenkort wat foto's maken Wij zijn iig heel tevreden over de matten
 

Brains

Nieuw lid
Misschien nog even een korte tip voor de brilhouder mensen. Ik heb met een dremel twee 2 flappen uitgezaagd aan de binnenkant van de brilhouder. De flappen heb ik wat naar boven(dus richting het dak) gebogen. Nu past m'n veel te grote zonnebril er tenminste in. Mocht er meer uitleg gewenst zijn stuur me dan ff privebericht, want ik snap namelijk niks van dit logica van dit forum en kan waarschijnlijk m'n eigen reply niet meer terugvinden(of ik scroll me wezenloos).
 

Tdjee

Banned
FredV, bedankt voor de foto's. De instapdorpels komen er nu zoiezo op. Met de kids die anders de hele dorpels beschadigen. In de accessoire folder van Skoda lijkt de achterbumper beschermer smaller. Op jou foto's is duidelijk te zien dat de bovenzijde bedekt is tot aan de inkeping van de achterbumper waar de klep invalt. Is niet alleen met de honden een bescherming maar ook met eventueel iets langer geladen voorwerpen. Tevens bedankt voor je tip over de folie plakstrip dat hier vuil in komt te zitten op de randen tenminste. Dus dit laatste valt zekers af. Nu nog bekijken of de skoda orginele beschermer of een ander merk versie erop gaat. Ben in ieder geval een stuk wijzer.
 

Tdjee

Banned
Is er toevallig iemand, die de orginele skoda fabia windschermen op zijn fabia II combi FL heeft zitten? En kort kan vertellen wat de ervaringen hier mee zijn?
 

vinshi

Lid
Heeft er soms iemand ook nog een flexibel bagagerekje voor in de koferbak van een combi liggen en er vanaf wil. het gaat om het rekje wat je in de zijwand klikt. niet de harde schotjes
 
goeiedag,

Ik heb de windschermen gratis gehad van importeur Pon(zie klacht bij een ander draadje) en ze bevallen me uitstekend
 

Tdjee

Banned
robertlucky: Dus geen last meer van het vermindert tot geen zicht in de zijspiegels?
Heb je toevallig foto's? Want op het forum staan wel de foto's van 2008.
Had je draadje gelezen, maar je lijkt de enige te zijn die de windschermen heeft op de combi FL model.
 
Tdjee: Ik heb nu veel beter zicht bij regenbuien en makkelijk een stukje open doen bij regenbuien en dan kom geen regen binnen , en ik moet nog foto's maken van de auto
 

Tdjee

Banned
Robertlucky:Heb ze besteld bij de dealer, even wachten tot deze daar binnen zijn. Bedankt voor het delen van de ervaring. Foto's zullen zeer welkom zijn, dus mocht je toevallig even tijd hebben......graag! dank!
 
Ik ben ook benieuwd hoe het er uit ziet. Ik heb van het weekeind ook last gehad dat ik op een gegeven moment niet meer in zijspiegels kon kijken, vanwege de regen die er loopt/blijft hangen (hoeft het niet eens heel hard voor te regenen). Is het probleem met zo'n windscherm hiermee op te lossen?? Ik vind de rijwind ook best snel optreden bij mijn Greenline, wellicht komt het omdat de motor zo stil is. Is deze rijwind (welke ik hoor vooral bovenaan het raam, maar niet voel) met dit scherm ook op te lossen/te verminderen?? Verder ben ik benieuwd naar wat dit kost, hoe lang de levertijd is. Robertlucky: jij hebt hier nog al werk van gemaakt, waardoor je hem gratis kreeg?

Heb ik ook een vraag, wellicht is dat door jullie snel te beantwoorden. Van het weekeind ook geprobeerd met een krik van vorige auto de boel op te krikken. Nu kon ik nergens een krikplaats vinden onder de auto. Heb toen gekeken waar de draagbalken zitten, uiteindelijk bij de plastic afdekdopjes het maar geprobeerd. Ging aardig maar of dit nu de goede plaats is weet ik niet.
Ben van plan om toch een reserve setje (krik, sleutel, plastic inlegschaal,spandband en bout, welke nu voor 45 euro in aanbieding is) te bestellen. Echter als dit setje welke eigenlijk voor ander model Fabia is niet past/te gebruiken is voor Greenline schiet het nog niet op. Iemand hier al ervaring mee?

Verder heb ik ontdekt na 1e keer wassen dat achter achterbanden aan binnenzijde wielkast de verf aan het afbladderen is. Nu blijkt dit volgens mij min of meer een zwart beschermplaatje te zijn van plastic, waarop men verf gespoten heeft. Bij mijn witte auto valt dat zwrt nog al op, echter zit dit aan binnenkant en niet heel belangrijk, hoop dat dit niet op meerdere plaatsen zit.
Wel ook ontdekt dat ik eerste schades aan bumber heb, is kleine schade maar omdat dit plastic ook zwart is valt het nogal op. Wees dus voorzichtig, lak kan op sommige plaatsen erg snel eraf/beschadigen.

Verder erg tevreden over de wagen, nu al 10.000 op de teller!
 

Fabia

† In Memoriam
Heeft er soms iemand ook nog een flexibel bagagerekje voor in de koferbak van een combi liggen en er vanaf wil. het gaat om het rekje wat je in de zijwand klikt. niet de harde schotjes

Ik heb er eentje over. Heb je een PM gestuurd.
 
Heeft misschien nog iemand van de schotjes over, mogen ook wel harde zijn, heb nu namelijk niks er zitten.
Maar hoe staat het eiegnlijk met zo'n pakket van extra accessoires waar de meeste mensen wel oren naar hebben, waar ook eerder hier over gesproken is.
Ik zoek dus nog wel wat extra en nuttige accessoiers zoals: opbergbakken voor onder de stoelen, een opberg voor een bril, spiegeltje voor zonneklep, kleinere antenne, spullen tbv montage reserveband etc.
 

wanderer

Senior Member
de draad herhaalt zich, eea is in het begin met prijzen en bestelnummers uitgebreid aan de orde geweest, misschien zijn dit items die in een sticky draad gezet kunnen worden...
 
Robertlucky: jij hebt hier nog al werk van gemaakt, waardoor je hem gratis kreeg?


Jleeuw: Ik heb de klacht van de regen afvoer zijruiten , waardoor je minder zicht heb in de spiegels bij de dealer neergelegt . En de dealer zei dat hun er niks aan konden doen , vanwege de kooiconstructie.Daarna de klacht bij de importeur Pon gelegd en ook omdat mij vrouw bij regen niet mee wil rijden. Netjes antwoord gekregen van Pon en uit klantvriendelijkheid kreeg ik de windschermen incl. montage gratis en het helpt echt.Veel beter zicht en ook makkelijk bij een regenbui een stukje je raam open zetten en dat er niks in de auto komt.
 
Misschien ben ik lui, maar heb geen zin om hele topic door te lezen.

Ik heb vandaag de fabia combi greenline gekregen.
Ik merk dat in de kofferbak links en recht een open stukje zit.
Weet iemand of dat iets voor is? Een stukje plastic of een netje, zodat ik er dingen in kan leggen?
 
@Scoop643: beetje lui is het inderdaad wel, de zoekfunctie verricht wonderen... ;) Maar je kunt er inderdaad schotjes voor bestellen, zo krijg je twee vakjes waar je spullen in kunt leggen. Wij hebben het zelf ook in onze Greenline en ze zijn beste handig.
 
Bovenaan Onderaan