Accessoires Fabia facelift

wanderer

Senior Member
Na te bestellen GL accessoires.

heb zojuist een mail gekregen van bij mijn dealer opgevraagde prijzen van enkele accessoires....dat is schrikken...en vind dit schandalig....eerst de GL helemaal uitkleden en daarna de hoofdprijs vragen voor alle dingen die in de GL ontbreken....hieronder een copie van hun mail:

De zijschotjes in koffer kosten per kant 20 euro

Dorpellijsten zwart kosten 45 euro en met rvs tekst fabia 145 euro
Opbergvak onder stoel kost 21 euro ex montage
Brillenhouder kost 49 euro
Windgeleiders 75 euro
reservewiel met band 145 euro.
 

woozie

Actief lid
ik vind zelf het reservewiel wel meevallen..

en in hoeverre kunnen we zo een reservewiel in de auto leggen?
het is niet voor niks dat er geen reservewiel meer bij zit, dit heeft te maken met de gewichtsbesparing.

is dit een volwaardig reservewiel, of een thuiskomertje?
 

bluskabouter

Forumguru
deze prijzen zijn waarschijnlijk incl montage.
ik heb voor de dorpelbeschermers 25 euro betaald en voor de zijschotjes beide zijden totaal +/- 25 euro.
zie mijn eerdere post.

eddy
 

stradje

Actief lid
Strakke actie, Wanderer!

Het lijkt er inderdaad op dat ze ons willen uitkleden. Dit zijn winstmarges van >200%. Op het Engelse forum had men het over GPB 15,94 voor de brillenhouder. Dus het lijkt verstandig om als je op vakantie gaat naar een gebied buiten de invloedsfeer van de familie Pon om daar eens bij de lokale Skoda-dealer binnen te stappen voor een wat reëlere aanbieding.

Zou inderdaad kunnen zijn dat die prijzen incl. montage zijn. Dat was in Engeland ook duur voor die brillenhouder, terwijl een handige jongen er geen halve minuut voor nodig heeft.

Alleen het opbergvak onder de stoel valt me dan weer mee. Kan dat onder beide voorstoelen? Je hebt niet toevallig geïnformeerd wat montage zou kosten en/of hoe lastig dat zelf te doen is, he?!
 
Goeiedag,

Ik heb ook de schotjes bij bestelt en moest 25 euro incl. montage betalen en voor rvs dorpellijst 115 incl montage betalen(dealer rijnwoud)
Ik heb de volgende vraag nog: die opbergvak zijn die echt los verkrijgbaar,want mijn dealer zei van niet en die brillenhouder is dat een losse of zit die in het plafond verwerkt?
 

Wallie

Lid
Nou ja, je moet met je "eerst uitkleden" niet overdrijven, want de volgende dingen heb ik ook niet standaard op mijn Dynamic (toen Sport) uitvoering:

De zijschotjes in koffer
Dorpellijsten
Opbergvak onder stoel
Windgeleiders
 

wanderer

Senior Member
Ik ga bij de vergelijking uit van de folder "Uitrusting prijslijst 1-1-10" waarin ik via Go, Comfort en Ambition op de Greenline uitkom.....deze folder was het enige wat er aan documentatie was.....
 

pzb

Nieuw lid
Ik lees dat er standaard geen brillenhouder geleverd wordt? Als ik die zou willen laten plaatsen door de dealer op welke plek in de auto wordt die dan geïnstalleerd?
 

diesel73

Nieuw lid
je kan ook die extras bestellen via superskoda . com, heeft zelfs een adres in nederland die doorleverd.
ik zag geen items die je niet zelf kan plaatsen in je lijstje.
Alleen het reservewiel zal je door je dealer moeten laten leveren
 

Ericpeeke

Actief lid
Het brillenvak wordt bovenaan in de dakbekleding gemonteerd, direct achter de binnenverlichting, waar bij de Greenline (en de Go) een plastic afdekplaatje met roosters zit. Foto.
album.php
 
hoe zit het als je wagen nog niet in productie is,zouden deze extra's er dan in de fabriek in gezet kunnen worden dat is misschien goedkoper dan achteraf bij de dealer?
 

LenK

Forumguru
Alleen het opbergvak onder de stoel valt me dan weer mee. Kan dat onder beide voorstoelen?
Die zou ik eerst een keer gaan bekijken of je er wel iets aan hebt.
Bij de O2 pastte er net een flesje zonnenbrandcreme in. Was dus erg klein. Als bijvoorbeeld het instructieboekje er in had gepast, maar daarvoor was het zelfs te klein. Dus nooit gebruikt.
 
Goeiedag,

Weet iemand of de chromen strip op de achterklep te bestellen is en hoe duur het is, mijn dealer kan niks vinden.Ik weet wel dat op de fabia 1 wel bestelbaar was voor 60 euro.





Zelf bestelt op 18 mei: Greenline black pearl met maxidot/pdc/amundsen/sunset/armsteun/lederpakket/multistuur/climatic/dakrail/instaplijsten/zijschotten
 

stradje

Actief lid
Op het Engelse forum is zojuist een fotoreportage geplaatst van de eigenhandige inbouw van het beroemde zonnebrillenvakje. Het zwarte geval dat je moet ombouwen naar het nieuwe onderdeel is het alarm. Dat schijnt wat stroef te gaan maar is dus geen raket-wetenschap. Die spiegeltjes laat ik trouwens maar zitten want ik heb ontdekt dat het spiegelbeeld niet kan tippen aan dat van mijn vroegere spiegeltjes (2 auto's terug) ! LOL

DSC_3344.JPG


DSC_3347.JPG


DSC_3348.JPG


DSC_3349.JPG
 
Mooi en zo te zien gemakkelijk!
Maar hoezo "alarm", worden er uberhaupt greenlines geleverd met alarm?
Of heeft hij geen greenline?
 
Bovenaan Onderaan