Accessoires Fabia facelift

@RobS, ook in de folder bestaat de mogelijkheid niet om een reserveband bij te bestellen. En dan bedoel ik ook zonder het pompje en spuitbus maar met reserveband.
Uiteraard kan je altijd een reserveband bestellen, maar dat kost (en dan geheel compleet en origineel) 257 euro.
 

jan49

Actief lid
in rotterdam bij Rijnwoud bv kost de res band compleet 198,- euro voor de fabia combi in delft Garage hoeke kost de band 225,- dit alles incl en btw

gr jan
 

wanderer

Senior Member
heb zelf (zie een ander draadje) een Antares 15" velg besteld (99€) bij skoda en heb daar een all-season band op laten leggen (compleet, balanceren en ventiel) voor 75€....mijn reservewiel heeft mij dus 175€ gekost...
de bout om het wiel vast te zetten kost 6€, de piepschuim bak kost ook 6€, een schaarkrik had ik nog van de caravan en een wielmoersleutel ligt weleens bij de Lidl voor ca 9€ ..weet dat niet zeker....wel altijd de reparatieset in de bak laten, wordt je door een overijverige diender gecontroleerd dan is het reservewiel etc bagage...
 
Ja, dat is de slimste manier,.
Maar ik zit in de nabije toekomst veel in Duitsland, dus het zal wel een extra set winterbanden worden.
Ik kan dan een van de winter- of zomerbanden gebruiken als reservewiel.
 

van_der_P

Senior Member
Vandaag vertelde een collega dat je bij Profile (meen ik) een goede tweedehands band kon kopen voor een paar tientjes. Dat is misschien een goedkoop alternatief voor iemand die opzoek is naar een reserve-band

Twee weken geleden koste een opvouwbare kruissleutel bij de Lidl 4,99 euro
 
@ jleeuw, bij de Skoda-dealer ligt een blaadje met de kwartaalaanbiedingen. Bij de Fabia II aanbiedingen staat er een van de reservewielkit voor 45 euro.

@ wanderer, die prijs voor een kompleet wiel is afkomstig van een mede-forummer en zijn gewoon de prijzen die een skoda-dealer er voor vroeg (ca. september 2010). Die andere prijzen heb ik ook opgekregen bij de dealer. De tip over de reparatieset snap ik niet t.o.v. de diender, je mag toch gewoon een reserveband meenemen ipv dat rare reparatiesetje? Of heb ik iets gemist, zou kunnen hoor, ik leer hier iedere dag weer iets.
 

wanderer

Senior Member
de FGL is BPM en MRB vrijvanwege gewicht etc, als je daar verandering in aanbrengt dan zou een overijverige diender op kunnen merken dat de wagen zonder de originele reparatieset niet meer voldoet aan de toelatingseisen waarop de belastingvrijstelling is verleend, ben met je eens het is ver gezocht, maar er is wel 5000€ mee gemoeid.....(BPM+MRB)
dit is ook de reden dat Skoda officieel voor de FGL geen thuiskomer dan wel reservewiel in de accessoirelijst heeft staan......laat nu reservewiel/thuiskomer van de FabiaII ook passen op de FGL.....
 
Ik blijf vol ongeloof dat men nog steeds bang is voor een naheffing omdat je een reserveband hebt.

Tuning ja daar loop je serieus risico mee maar een reserveband dat is echt een broodje aap.
 

FredV

Banned
Lees de site van de belastingdienst. Daar wordt alleen over ingrepen in t motormanagement, tuning, gesproken.
Dus spoilers, trekhaken, reservewielen, allemaal broodje aap.
Of het een terechte beslissing van de belastingdienst is, is wat anders, maar zo liggen wel de zaken.
 

EdK

Forumguru
wanderer ben ergg benieuwd waar je die wijsheid vandaan hebt ??
De A label wagens en hun terug gave van BPM en MRB is puur gebasseerd op de uitstoot van de wagen en ik kan dan nog in je verhaal meegaan dat gewicht te maken kan hebben mbt de uitstoot
Maar als we jou regel van hierboven letterlijk gaan uitvoeren dan mag een trekhaak en dakdragers dus ook niet meer ??
En die € 5000, 00 waar je over spreekt heeft betreking op een fiscaal delict ? wel doe er dan nog even een boete overheen van 100% dan wordt het bedrag iets geloofwaardiger.
En had je zelf ook geen LM reservewiel in de wagen liggen ?? Meen hierover het één en ander gelezen te hebben in de andere topics !?

Wel Hengelst een thuiskomertje in je kofferbak zal geen problemen opleveren hoor en gewoon 2e hands aanschaffen
En een krik en moersleutel zal je ook moeten aanschaffen want die worden niet meegeleverd bij die spuitbus met compressor
 
Het is totaal niet relevant wat je m.b.t. bagage doet nadat het kenteken is afgegeven.
Al wil ik met 8 reserve banden en 10 kriks rijden, no problems.
 

van_der_P

Senior Member
In mijn auto mag ik toch meenemen wat ik wil.
Is een reservewiel onderdeel van die auto ?
Volgens mij niet, dan zou het dus bagage moeten zijn.
 

wanderer

Senior Member
ik heb naast mijn LM reservewiel (als bagage) altijd de originele reparatieset achterin liggen, neemt weinig ruimte in en is geen zwaar gewicht......
die 5000€ is al eens eerder voorbij gekomen in een (ander) draadje.....
 

van_der_P

Senior Member
Dat van die 5000 euro vind ik ook raar. Je stelt dat het BPM en MRB is. Bij BPM kan ik mij nog iets voorstellen, ofschoon ik op een bedrag van 4700 euro kom.
Maar MRB betaal je over de tijd dat je de auto bezit, en voor de een kan dat een half jaar zijn en voor de ander misschien 5 jaar.
 

FredV

Banned
De hele discussie lijkt wel schaken: herhaling van zetten.

Deze discussie is al meerdere malen hier gevoerd.
 
Iemand van jullie ook op de hoogte of deze kunstof inlay ook past in een 14 inch wielmaat of alleen in standaard wiel past. Ipv standaard 15 inch zomerband heb ik winterbanden van vorige Fabia in de maat 14 inch. Zomers wil ik een er van als reserve wiel gebruiken, wel handig als deze kunstof inlay dan ook past in/op deze velgmaat. Of is deze kunstof inlay soms pas gemaakt voor het "gat" waar gehele wiel in past en er dus gewoon boven klem hangt?


@jleeuw, Voor wat betreft het reservewiel en band kan deze volgens mijn dealer niet bij de greenline bijbesteld worden, alleen de benzine versie.
Ik heb 4 winterbanden gekocht en 1 zomerband gebruik ik nu als reserveband, voor de krik, moersleutel, kuststof inlay, spanband en de bout is er nu een 'aanbieding' van 45 euro voor dit gehele pakket.
Dus exclusief de band.
 
Bovenaan Onderaan