2021 Golf 8 GTI, Black Style, Kings Red

leon-cupra

Forumguru
Diezelfde procedure geldt ook voor leaserijders hoor, alleen heb je dan nog eens een extra partij, nl de LM.
 

JeSko

Forumguru
En wie denk je @leon-cupra dat het meeste druk kan zetten? Een LM die 250 auto's heeft afgenomen van één fabrikant, of een particulier die er eentje gekocht heeft? ;) Niet dat het beide nog zoveel zoden aan de dijk brengt, als ik lees hoe ook leaserijders hier tegenwoordig van het kastje naar de muur gestuurd worden en uiteindelijk geraakt het vaak nog niet opgelost.
 

leon-cupra

Forumguru
Je geeft zelf het antwoord dat ik zou geven. LM zijn ook afhankelijk. Ze kunnen een dealer onder drukken zetten maar zeker niet het merk zelf.

Bij mijn madam hebben ze ongeveer 200 wagens bollen van dezelfe LM. Met die verschrikkelijke lange levertermijnen werd er ook niets gedaan. Net zoals een particulier .. ondergaan.
 

Rallye

Forumguru
Heel gestructureerd is het niet, maar ik houd de moet erin. Vandaag werd ik gebeld door de medewerker achter de laatste mail. zo slecht werkt het dus niet. Volgens Duitsland is de incognito-modus aan. Dat is volgens de navi overigens niet zo: ik heb een greyed out wereldbol, met een plaatje van een zittend persoon, geen mannetje met een hoed. Of ik even het volgende wil doen (citaat uit de mail die volgde):

“Volg de onderstaande stappen om het probleem te verhelpen: "
- Start de motor (alle deuren gesloten);
- Wacht tot het privacy symbool in het infotainmentsysteem te zien is;
- Kies "Positie Delen" via het pull down menu;
- Wacht 30 s;
- Zet de motor uit, verwijder de sleutel (als het geen keyless voertuig is) en open de bestuurdersdeur;
- Sluit de deur;
- Zet de motor aan;
- Wacht tot het privacy symbool in het infotainmentsysteem te zien is;
- Kies "Positie Delen" via het pull down menu;
- Wacht tot de wereldbol wit is (dit kan tot 4 minuten duren).".
Na het uitvoeren van deze stappen moet de netwerkverbinding weer beschikbaar zijn.“

Volgens mij is dit niet het probleem, maar we gaan het zien……
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Wat een gedoe, waar is de tijd dat je gewoon de deur opendeed, een sleutel omdraaide, en kon vertrekken.
 

JPs_OC2

Forumguru
.....holy sh.t.... volgens mij zijn ze twee rondjes om de auto huppelen met de reserve sleutel op je hoofd vergeten aan het rijtje instructies toe te voegen....

Volgens mij is dit niet het probleem, maar we gaan het zien,……,
Wie weet, verrassing! Alles werkt.....
 

leon-cupra

Forumguru
@hemi24 dan er wel alles bij zeggen hé, met de kaart nog perfect te openen en te starten.

3637A825-B577-4C1A-B6DB-90D740BB357A.jpeg

De software van tesla is simpelweg 10000 keer efficiënter dan al hetgeen je hier leest. Koppelen van instellingen aan accounts, updates installeren, aanmaken van accounts , … zelfs een kind kan dat in een Tesla. Geen omslachtig gedoe.
 

Rallye

Forumguru
Hoewel de uitgangssituatie in mijn Golf anders is dan waar de mail vanuit gaat heb ik geprobeerd de stappen te volgen. Daarbij heb ik eerst de incognitomodus aangezet en vervolgens de stappen gevolgd:

IMG_9243.jpeg


IMG_9244.jpeg

Hierboven de uitgangsssituatie en, naar ik dacht, ook het resultaat. Toen ik de auto verliet was het bolletje niet wit. Aan het diner dan maar. Na het eten vertoonde de app echter opeens een rit van gisteren. Auto reageerde nog niet het commando voor openen via de app. Maar eens achter het stuur en de motor starten. En ja hoor:

IMG_9245.jpeg

Ik kan de standkachel nu weer starten vanuit de app en ook openen en sluiten en lichtsignalen vanuit de app werkt weer. Hij heeft alleen niet alle ritten geüpload- tot nu toe alleen de rit van gisteren die er opeens in stond en de laatste rit van vandaag. Bijzonder.
 

Rallye

Forumguru
Vandaag een rondje Achterhoek - Groningen - Achterhoek. Behalve een kleine storing vlak bij huis (hij klapperde een paar keer in en uit maar bleef uiteindelijk in stand).

Laatste stukje Autobahn. Mijn standaardinstelling (alles op Sport behalve geluid en dempers) zorgt daar voor wat instabiliteit. Dus voor Sport gekozen. Lekker strak, een beetje hobbelig. In tegenstelling tot de Octavia gebeurt er nog echt iets als je bij 220 gas geeft. Moest een beetje rustig aan doen op mijn winterrubber, dus niet boven de 240 geweest.
 

Rallye

Forumguru
Afgelopen week nog netjes een telefoontje van Pon nadat ik had laten weten dat de internetverbinding het weer deed. De inhoud van bovenstaande post gebruikt in mijn antwoord.

Zaterdag de eerste wasbeurt:

Afbeelding van WhatsApp op 2023-04-09 om 18.25.32.jpg

Nog even wat zitten proberen met de voicecontrol. Met de auto op Engels of Duits kun je daar veel meer mee. "Hallo Volkswagen, I'm cold" verhoogt de temperatuur aan de zijde van degene die spreekt met 1 graad. Lijkt overigens pas te werken als het systeem helemaal is opgestart, een poosje na de start dus pas. Wel een beetje schandelijk dat dat niet in het Nederlands beschikbaar is - in het Nederlands kun je veel minder met voicecontrol.

De taalinstelling is bovendien helaas niet per gebruiker verschillend. Mevrouw Rallye heeft vanmorgen binnen vijf minuten na vertrek telefonisch een verzoek ingediend om het systeem weer naar Nederlands te zetten........
 
Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
@Rallye : even een hersenspinseltje van mijn kant:

Zou het kunnen zijn, aangezien jouw Golf oorspronkelijk niet in NL is geleverd, dat deze alleen de basis-bibliotheek heeft voor de Nederlandse taal?

Misschien eens contact opnemen met Rainesh…
 

leon-cupra

Forumguru
Voice control trekt gewoon op niets bij VAG. Vrijdag een nieuwe Passat in ontvangst genomen (dus een Belgische Passat ;) ), als eerste de voice control eens getest. Kende geen enkele commando. “Stop navigatie” kende het systeem zelfs niet.

Trouwens nog bij geen enkel EU-merk een deftige voice control geweten (Mercedes , bmw). Enkel in mijn tesla werkt dit fantastisch. Zelfs de moeilijkste commando’s werken daar.
 

Rallye

Forumguru
Een nieuwe Passat zal ook in het Engels meer doen dan in het Vlaams. Maar zelfs Alexa doet geen Nederlands, dus het zal toch wel moeilijk zijn. Maar eigenlijk voelt het een beetje onaf……
 

leon-cupra

Forumguru
Het systeem geef wel alternatieven in het Nederlands maar geen enkel komt in de buurt van wat ik oorspronkelijk wou … “stop navigatie” is toch een poepsimpel commando. :arghh: En in spreek redelijk AN. Daar zal het zeker niet aan liggen.

In de tesla zeg ik de meest complexe adressen en altijd herkent het systeem het adres. Als ik het commando “bel V Sintobin” gebruikte, herkende het systeem zelfs mijn partner haar achternaam. Zie ik in nog geen 100 jaar gebeuren bij VAG
 

EdK

Forumguru
“stop navigatie” is toch een poepsimpel commando.
Tsja tis maar hoe het je strot uitkomt ...
Probeer het eens in het Waals !!!
Misschien dat dat systeem het dan wel begrijpt !!

Tsja ik ben er ook al een week na aanschaf Fab3 mee gestopt..
Zelfs vriendin gaf het na een uur op ! En die spreekt echt ABN als surinaamse ( ABN zonder W )
Zelfs aan gedacht om die knop op stuur maar zwart te schilderen zodat je logo niet meer ziet....
 
Bovenaan Onderaan