2021 Golf 8 GTI, Black Style, Kings Red

Canon-Eye

Forumguru
100 km/u is ruim 27 meter per seconde, @EdK - dus inderdaad, de veilige afstand is 55 meter.
Zonder rolnaat: zeg maar de afstand tussen een hectometerpaaltje en zo'n wit "tussenpaaltje". Makkelijk toch?
 

Canon-Eye

Forumguru
Moet ik het voor @leon-cupra dus nóg duidelijker uit elkaar leggen...
Mijn punt is dat de inhalende auto NA het feitelijke inhalen, dus als de achterbumper voorbij de voorbumper van de ingehaalde auto is, nog een tijdje links zou moeten blijven rijden totdat er 55 meter vrije ruimte is gecreëerd, om PAS DAN naar rechts te gaan. En PAS DAN rijden die twee auto's (weer) achter elkaar.

Als ik daadwerkelijk zo lang zou wachten, dan zie ik die kwaaie kop in mijn spiegel al "lazer op naar rechts" roepen (of woorden van die strekking).

Om de berekening nog even af te maken: bij een snelheidsverschil van 10 km/u oftewel 2,77 m/s duurt het dus zo'n 20 seconden voordat die 55 meter tussenafstand is opgebouwd en de inhaler dus veilig naar rechts kan. Voor de gemiddelde linkerbaansnelheidsmaniak is dat niks minder dan een frustrerende eeuwigheid. Ervaringsfeitje: soms is dat zelfs lang genoeg om er dan maar rechts omheen te denderen... (was wel een patserbak, maar toch).
 

Rallye

Forumguru
Net als op de lampen van die oude Ford Transcontinentals: wisser die rond draaiden Zie de buitenste koplampen op de foto:

ED2ED7AC-6514-4918-A393-E6B6ABF3CACB.jpeg

Onze buurman had er vroeger een heel stel van.
 

Japanese Power

Donateur
Gelukkig vat jij het als grappig op. Ik vind dat een knap staaltje van niet over nagedacht. Was bij m’n Kodiaq ook al zo en nu niet anders.

Toen ik 1,5 week geleden bij de Vision 7S ging kijken waren ze maar wat trots dat alle hulpsystemen nu netjes achter de zwarte balk tussen bumper en motorkap is geplaatst worden en er geen enkel hulpsysteem meer achter de voorruit komt te zitten…

BE40894C-60CE-4443-96C1-F145C2D52A44.jpeg

Missende brug tussen de designafdeling en de bestuurder in de praktijk of ben ik nu te negatief?
 

Rallye

Forumguru
Was ironisch bedoeld. Afgelopen vrijdag om 16.00 vertrokken uit Zeist, dan via een stop in Ermelo naar Harkstede. Net toen het begon te sneeuwen. Al die tijd geen ACC, pre crash etc. terwijl je het dan juist nodig zou kunnen hebben - onder normale omstandigheden zit het vaak alleen maar in de weg. Is niet alleen met sneeuw trouwens. Kou is ook al een probleem in de eerste minuten van de rit.

Zo vlak boven de bumper bij de Vision is redelijk kwetsbaar - je zou zo’n stukje plastic wel kunnen verwarmen misschien.
 
Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
je zou zo’n stukje plastic wel kunnen verwarmen misschien
Dat zou kunnen, maar a) je zult het behoorlijk heet moeten stoken om een sneeuwjacht-tegen bij te benen en b) je kunt erop rekenen dat die plastic plaat dan binnen de kortste keren bedekt is met vastgekoekte bagger (straatvuil). Dat gaat dus niet werken.
Aan de andere kant: de term "producteigenschap" is dan wél volkomen correct... ;)
 

Rallye

Forumguru
Een kras in de pianolak op het dashboard, nest naast het scherm. Mevrouw Rallye weet van niets, maar ik verdenk het hengsel van haar handtas. Iets aan te doen?

7CECC6C5-1E3F-40BE-BF17-8EF3AC8E9DD9.jpeg
 

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Krassen vullen en matzwart spuiten of wrappen?
Die hoogglans ga je ook met zacht polijsten niet terugkrijgen.
 

JeSko

Forumguru
PPF, je kan een klein stukje ppf bestellen en testen op de kras, je kan met PPF redelijke krassen verbergen, proberen waard. Ik heb het product fantastische dingen zien doen, dus ik geloof er wel in.
 
Bovenaan Onderaan