2021 Golf 8 GTI, Black Style, Kings Red

Rallye

Forumguru
Gisteravond voor het eerst tijdelijk geen verbinding met de auto. Opdracht voor de standkachel werd niet geaccepteerd. Dus maar met de sleutel gedaan. Later op de avond (na een rit) ging het wel weer.
 

Alpha

Donateur
Dat klinkt als een typische VAG-app storing. Komt helaas, nog, veelvuldig voor. Is wel verbetering in beloofd maar jah dat moeten we nog zien.
 

Rallye

Forumguru
Vandaag voor het eerst de Travel Assist geprobeerd. Waar ik de lane assist vooral irritant vind, viel me de Travel Assist alleszins mee. Hij deed zowaar redelijk wat ik ook zou doen, maar dan wat houteriger. Naar het nut van deze voorziening ben ik nogsteeds op zoek. Hoezo moet mijn auto mij helpen met sturen als ik mijn handen aan het stuur heb (want dat moet)? Juist dan kan ik het toch ook zelf? En als ik dat niet zou kunnen, zou ik dan niet beter mijn rijbewijs in kunnen leveren?
 

hemi24

Forumguru
In het verlegde van jouw redenatie:
Waarom moet de auto zelf gas geven (en remmen) dat kun je toch ook prima zelf?
Of is (adaptieve) cruise control wel iets wat je al geaccepteerd hebt?
Rij er eerst maar een tijdje mee, en stap dan maar eens terug in een wagen zonder deze systemen; ben benieuwd hoe je mening dan is…
 

Bakkertje

Forumguru
@Rallye zo ervaar ik het bij mijn Passat helemaal niet. Het systeem grijpt bij mij alleen in als ik domme dingen dreig te gaan doen, van baan wisselen zonder richtingaanwijzer bijvoorbeeld. Hierover is ook al het nodige geschreven hier op het forum, als ik het me goed herinner zijn het dingen die aan te passen zijn (hetzij in de MIB of anders middels VCDS).

Maar als je er echt last van hebt, je kunt een flesje drinken tussen je stuur klemmen, dan hoef je je handen helemaal niet aan het stuur te houden ;)

En ja dat werkt
 

Rallye

Forumguru
Vandaag bij @Antera de geheugenfunctie voor de lane assist laten activeren. Ook de bevestigingstoon voor het alarm staat nu aan en is (de)activeerbaar in het menu. En de ramen zijn vanaf de bestuurdersstoel nog een minuut bedienbaar na contact uit. Snel gedaan en bedankt!
 

Rallye

Forumguru
Afgelopen maandag via de A31 van de Achterhoek naar Groningen gereden. De Golf is wel echt anders dan mijn RS. Voelt veel sneller op de tussenacceleraties en boven de 210, waar de Skoda langzamer doorliep, zit er veel meer versnelling in. Ik ging heel snel over de 240 heen. De GTI lijkt ook meer "Überholprestige" te hebben dan de RS.

Vervolgens gisteren van Groningen naar Breda en weer naar de Achterhoek. Gelukkig het laatste deel van rit na 19.00h...... Wat is die 100km/h toch waardeloos. Niemand let meer op waar zij (of soms ook hij) rijdt, richtingaanwijzers zijn niet meer nodig. Rechts houden bestaat niet meer. Ergernis.
 

Japanese Power

Donateur
Rechts houden bestaat niet meer. Ergernis.
Ik denk dat ze stuk voor stuk links bleven hangen omdat er weer zo’n bumperklever achter zat. En die zullen we wel even laten wachten door wat langer links te rijden. Niet altijd gelijk de ander de schuld geven @Rallye ;)

En dan komt de discussie. Wie was er nu fout. De linksrijder, de bumperklever of de rechtsinhaler…
 

hemi24

Forumguru
Een beetje naar rechts gaan voor snellere deelnemers is er tegenwoordig niet meer bij…

Niet netjes, maar ik vanochtend nog zo’n “pannenkoek“ met bevroren ruiten op de snelweg “doorgelicht” die strak met 95 km/h (op de teller) links bleef plakken met zijn/haar Aygo! :mad:
 

Canon-Eye

Forumguru
Tsja...
Als je iemand inhaalt met een toch niet onredelijk snelheidsverschil van pakweg 10 km/u (bv. 105 tegen 95 volgens gps, zoals veel mensen rijden met de naald strak op 100), dan heb je 2 mogelijkheden:
1. Je blijft links totdat je 55 meter vóór de ingehaalde auto zit (dat is 2 seconden tijdsafstand, zoals aanbevolen); OF
2. Je gaat al eerder naar rechts - zeg met 10 à 15 meter (2 of 3 autolengtes) tussenruimte, die wel blijft toenemen.

In het eerste geval heb je al snel een ongeduldige trekhaakklever achter je - boos op die linksplakker.
In het tweede geval wordt de ingehaalde bestuurder boos op die afsnijer die als het fegenzit ook nog de ACC doet ingrijpen.
Kortom: je kúnt het gewoon nooit goed doen... :pardon:
 

Rallye

Forumguru
@Japanese Power Dat kan het niet geweest zijn. Ik heb de ACC aan. Dus als ik even dicht op een voorganger zit dan is dat omdat die nog even ergens (liefst zonder richting aan te geven) tussenkruipt. Enig voordeel: dat kan alleen als ze toch een keer rechts gereden hebben.

Dankzij mij eigen opmerking raken we wat off topic……
 

leon-cupra

Forumguru
@Canon-Eye , twee fouten in jouw redenatie.
“Als je iemand inhaalt” … dan is links plakken uiteraard geen enkel probleem.
“Inhaalt” … als er twee wagens achter elkaar rijden, haalt er niemand in.
:pardon::pardon:
 
Bovenaan Onderaan