2021 Golf 8 GTI, Black Style, Kings Red

Rallye

Forumguru
Dank je! Handgeschakeld was een voorwaarde. Ik heb gereden met een DSG. Rijdt prima, maar ik heb een auto ook voor de beleving en zelf schakelen draagt daar voor mij aan bij. De RS is straks alleen nog automaat, BMW en MINI ook. Nu kan het nog!

Na zestien jaar Skoda, nu een deur verder. ;)
 

MaxN

Donateur
Mooie auto. Leuke kleur, wat anders dan al het zwart, grijs en wit van tegenwoordig.
 

leon-cupra

Forumguru
Dikke proficiat met de GTI. Wat een lekker kleurtje.
En manueel … begrijp absoluut de keuze. Voegt toch nog altijd iets toe aan het rijden, toch bij een iets sportievere wagen.
 

leon-cupra

Forumguru
Ik kijk er misschien met een handelsoog naar.
Vandaag de dag wil iedereen maar lomp gas geven en als een botsauto met hun auto omgaan (gas en rem).
Een handbak is langzaam aan het uitsterven in een auto als dit. ;) Dat is niet hoe ik het zie maar dat is een ontwikkeling in de markt.
Dat gaat niet om “lomp gas geven” maar om comfort. Een automaat zorgt voor een verhogend comfort, zeker als daily en vele filekilometers maar … het neemt wel een deel van het plezier van “echt” autorijden weg (mijn persoonlijke mening). Ik ben voor mijn Cayman ook specifiek op zoek geweest naar een handbak. Maar moest ik een mooie aanbieding met automaat tegen gekomen, had ik hem zeker ook niet laten staan.
 

Bakkertje

Forumguru
Nice @Rallye!
Momenteel een leen golf uit dezelfde generatie (een PHEV), fijne auto en echt een nieuwere generatie tov bijvoorbeeld mijn 2015 Passat.
Ergonomisch is het wel even wennen moet ik zeggen..
 

Rosinfield

† In Memoriam
Wat betreft de eeuwige handbak/.DSG discussie. Voor de Up 4 auto's met DSG gereden en was er erg content mee (wel altijd eerst even aanpassen voor de schakelmomenten). Als het aan mij had gelegen had ik in de Up ook weer een DSG genomen, maar er is slechts 1 optie en dat is de handbak. En ik moet zeggen, het bevalt me prima. Het heeft wel iets in een sportieve auto. Ik weet wel met een DSG kun je ook handmatig schakelen met de flippers, maar dat deed ik dan maar uiterst zelden.
 

MarcoO2

Forumguru
Ik heb toevallig net twee weken in een Ibiza FR handbak gereden. Moet zeggen: dat reed wel weer erg lekker.

Maar zodra ik ermee aan het werk was en toen ik in de file stond, verlangde ik per direct terug naar m'n ouwe trouwe DSG ;) Gelukkig heb ik sinds vanmorgen de Golf weer terug.
 
Bovenaan Onderaan