2021 Golf 8 GTI, Black Style, Kings Red

leon-cupra

Forumguru
Tja, dat is het voordeel van Vlaming te zijn. Ken Frans en versta hem.
Nederlander hoeft dat niet. Nederlands is een wereldtaal. “Jus d’orange aub” verstaan ze zelfs in Frankrijk :pardon::deuk:
 

Rallye

Forumguru
Sinds gisteren de 19” erop. Foto volgt!

Gisteren ook deze update gedraaid:

IMG_2123.jpeg

Vandaag in een kort rit opeens tig keer de melding “travel assist niet beschikbaar” met pin…… Maar even in de gaten houden…….
 

Rallye

Forumguru
Vandaag de eerste onderhoudsbeurt. Ik heb de interval op vast laten zetten en de eerste 15.000km zitten er bijna op (14.800, maar ik moest de beurt acht weken vantevoren plannen - toch best goed gegokt).

De volgende punten:
- navi valt regelmatig uit: software 1941 zou erop worden gezet;
- regelmatig foutmeldingen Travel assist: er is een nieuw regelapparaat en een nieuw stuur besteld - staan in back order;
- instapstrook rechtsachter (geplakt door de dealer) laat los, staat in back order.

Advies was ook om de olie van het sperdifferentieel te vervangen. Is ook gebeurd.
 

Rallye

Forumguru
De 1941-software blijkt niet geïnstalleerd. Auto moet toch nog terug, dus dan maar weer eens navragen. Olie van het sperdifferentieel is in december nog vervangen dus hoeft niet. Wel grappig dat ik een OTA-update had toen ik de garage uitreed. Toeval of niet?
 

Rallye

Forumguru
Vandaag een OTA update - nog geen tijd gehad om naar versienummers etc. te kijken. Iets met de shop en Paypal.
 

Rallye

Forumguru
De recall was trouwens de montage van de motorafdekking.

Ik heb trouwens nog twee Skoda-onderdelen gebruikt. Daar zal ik ook eens een fotootje van plaatsen.
 

Rallye

Forumguru
Bij de wasbeurt viel me laatst het volgende op:

1701980576488.jpeg

Deels is het weerspiegeling in de foto, maar het stuk in het midden is een barst in de lak. Voorgelegd aan de dealer, die foto’s en een lakdiktemeting heeft doorgestuurd naar de fabriek. Lak was inderdaad dunner op dit punten dus is het een garantie. In januari heb ik een afspraak met de spuiter.
 

JeSko

Forumguru
Dit is wel erg slecht, natuurlijk kunnen fabrieksfoutjes altijd voorkomen en top dat ze het gaan oplossen zonder gedoe. Maar die onderkant is dat zo'n fel appelsien effect als het lijkt op de foto? Ik herinner me van men Superb dat dit ook was, maar dan verder onder de auto, waar je enkel op ziet als je hem opkrikt, dit lijkt recht in het zicht en echt op de zijkant ipv eronder?
 
Bovenaan Onderaan