2021 Golf 8 GTI, Black Style, Kings Red

Rallye

Forumguru
Dank je. Ik wacht af.

nog geen datum voor stuur en module. Mijn verbinding met het klantcontactcenter van de dealer werd deze week verbroken. Vreemd genoeg bellen ze dan niet terug. Lijkt steeds meer een contactgestoordcenter…….
 

EdK

Forumguru
JA meneer als Uw nummer herkenning uitstaat dan kunnen wij U natuurlijk niet terugbellen....... :pieker:
:lezen:
 

Rallye

Forumguru
Hmm. Vanmiddag de buitenlamp aan het ophangen (TMI, I know). Komt er een sms:
“Graag herinneren wij u aan uw afspraak op 18/12/23 voor de XXX in Y Met vriendelijke groet, Z”
Morgenvroeg maar eens heenrijden. Toch wel leuk als de klant de enige is die niet weet dat er een afspraak gepland is……
 

Rallye

Forumguru
Vandaag de GTI voor een beurt (ik hou 15.00km aan). Vorige week keurig een prijsopgaaf gekregen, vandaag blijkt dat ook de olie voor het sperdifferentieel te moeten worden gewisseld. Wat moet dat moet, maar wel een extra postje. En goed dat dat nu blijkt. Maar waarom is daar enkele weken gelden bij de prijsopgaaf niet over nagedacht? Waarom maak je een prijsopgaaf en moet je vlak voor de beurt nóg eens kijken wat er nou echt moet gebeuren. Dat had toch in één keer goed gekund?

Auto opgehaald en hij is zonder mijn toestemming gewassen. Ik hou daar niet van. Al dacht de (overigens zeer vriendelijke) servicemedewerker het gevraagd te hebben: als niet op de bon staat dat ik de auto gewassen wil hebben, dan doe je dat niet. Of je belt even, zodat ik nee kan zeggen.

Nog een puntje nu ik toch bezig ben: de stoel staat ingesteld volgens mijn gebruikersinstellingen. Hij herkent de gebruiker "Rallye" aan de sleutel. De auto kent ook een "gast" gebruiker, waarvoor je naar hartelust iets in kan stellen. Waarom verkloot je dan mijn stoelinstellingen in plaats van voor de voor de hand liggende optie "gast" te kiezen. Daar is die optie toch voor? Ben ik nou zo'n moeilijke klant?
 
Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
Moeten we op die vraag nu echt antwoorden ??? :pieker::pieker:;)

Betreft het wassen kunnen ze dit toch gemakkelijk in jouw klantenfiche zetten zodat ze het niet iedere keer moeten vragen.

Het verzetten van de stoel is idd hatelijk. Juiste positie vinden duurt wel even en als een mechanieker dan even alles aanpast … idd om groen van te worden.
 

Bakkertje

Forumguru
Herkenbaar @Rallye het is net of de dealers tegenwoordig er een sport van maken om zoveel mogelijk extra dingen te doen, of onderhoud uit te laten voeren wat nog helemaal niet nodig is. Bij mij wilde ze bijvoorbeeld mijn Michelins (achter) met 4 mm profiel vervangen, of ik daar even 500 euro voor neer wilde tellen, eeuh nee dus..
Wassen is bij mij ook zo'n ding inderdaad. Als ze het vragen zeg ik, ja hoor is prima als dat met de hand gebeurd volgens mijn manier.. En dan hoeft het ineens niet meer..
 

eriktv

Forumguru
Deels herkenbaar: ik houd zelf in Excel bij wanneer of bij welke kilometerstand wat aan de beurt is. Vaak moet ik ze er zelf aan herinneren dat de DSG-olie of remvloeistof vervangen moeten worden. Niet wassen en geen updates i.v.m. tuning staan bij mij goed in het systeem, hoor ik elke keer als ik het voor de zekerheid vraag :)
 

ertromp

Forumguru
Je kunt onderhoudsschema's inzien in Erwin.
Daar zie je ook additionele werkzaamheden op basis van je VIN zien zoals onderhoud aan een DSG of panoramadak of noem maar op.
Erwin is voor de dealer maar kun jij als particulier tegen een kleine vergoeding ook inzien.
De garage zal inderdaad het liefste gaan voor banden en vloeistoffen want daar zit de grootste marge op.
 

Rallye

Forumguru
Die zegt dat de auto het tot max 30.000km zelf bepaalt. Daar heb ik niet heel goede ervaringen mee. Plus dat mijn garage 7 á 8 weken wachttijd heeft. Net de bandenwissel ingepland voor 12 april.
 

Rallye

Forumguru
Nog even terugkomen op de lakbeschadiging. Keurig een garantiepunt, goedgekeurd door Pon en VW na onderzoek door de dealer: de lak bleek wat dunner op de plek waar we de beschadiging constateerden. Dus naar het schadebedrijf. Die tot mijn grote verbazing de plek gewoon konden uitpoetsen. Ziet er weer netjes uit. ;)
 
Bovenaan Onderaan