2016 - octavia combi vRS DSG en wat daarna kwam.

leon-cupra

Forumguru
Vandaag terug van een midweekje Center Parcs. Vriendin had een beetje schrik , na de enorme ruimte van een Superb gewoon te zijn, om niet alles mee te krijgen :maakmegek: Alles dus mooi meegekregen in de Octavia vRS. Beetje puzzelen, alles mooi stapelen, maar eigenlijk heeft de Octavia nog heel veel ruimte. Zoveel verschilt het niet met een Superb qua koffer. Enigste voordeel met de Superb (toch voor ons met nog twee kindjes in een zitje) is dat je achter de zetels nog een halve koffer had :D Dat is nu wel iets minder. Dus volgeladen + fietsendrager met 3 fietsen op weg. Rustig gereden (wat verdomd moeilijk is met een vRS :arghh:) en uiteindelijk een mooi verbruik behaald met de vRS (+/- 8L/100km). Eerste keer dat we met een tank meer dan 400km hebben kunnen doen :D

Eens thuis gekomen, snel alles uitgeladen om nog een ritje te gaan doen en de vRS nog eens de sporen te geven. Had mooi excuus om nog even ritje te doen: "Zal ik wel even om de nieuwe laptop gaan bij jouw moeder" :D
 

philippe bakker

Forumguru
Herken ik ! Ik ga plots ook graag nog es iets gaan halen in een winkel. En mijn naftbakken variëren van 350 tot es 1 keer 550 naar Frankrijk.
 

leon-cupra

Forumguru
Herken ik ! Ik ga plots ook graag nog es iets gaan halen in een winkel. En mijn naftbakken variëren van 350 tot es 1 keer 550 naar Frankrijk.
:D
Baantje naar mijn schoonouders is spijtig genoeg wel maar 2km (kunnen anders wel beetje omrijden) maar wel toffe binnenbaantjes/boerebaantjes. Enkel soms wel enorm opletten voor fietsers en wandelaars. Als het het toelaat: 120 op een boerebaantje :tegek:
Naftbakken varieren hier van 250km :sterretjes: tot meestal 370km.
 

geerrre

Forumguru
Mooie vRS!
Verbruik valt wel wat tegen zo te zien... Maar je zal er dan ook wel plezier aan beleven! :thumbsup:
 

leon-cupra

Forumguru
Mooie vRS!
Verbruik valt wel wat tegen zo te zien... Maar je zal er dan ook wel plezier aan beleven! :thumbsup:
Had het correcte verbruik nog niet uitgerekend , maar de meeste bakken zijn rond de 11-12L. Eigenlijk voor de rijtrajecten die ik doe nog aanvaardbaar. Af en toe een langere tijd doet het gemiddeld verbruik wel drastisch dalen. Sta gewoon redelijk veel aan het benzinestation omdat de tank redelijk klein is. Mocht gemakkelijk een bak van 50l zijn.

Het zijn idd wel plezante kilometers, hopelijk komen we onze blauwe vrienden niet veel tegen. Anders zal de vRS wel even aan de kant gezet mogen worden. Je overschreidt zéér snel de limiet "rijbewijs voor even kwijt" :pieker:
 

philippe bakker

Forumguru
Ja he :) je denkt die rijdt 70 pffff ik steek die Efkes voorbij. Vroeger moest ik dan zien dat ik in de juiste Vitesse zat en dan plankgas stampen maar nu :) eigenlijk zo zacht mogelijk voorbij gaan want anders zit je plots 190 te rijden
 

B.Stuurder

Forumguru
Ook nieuw op het forum dus. Nou welkom. :D
Wat een verbruik zeg, mijn 5.2 liter V8 deed op lange ritten 13 liter op 100km. Bij het stoplicht weg was het iets meer, ongeveer 43 liter per 100 km, jullie zitten er niet ver vanaf dus... :laugh:
Leuk ook om de golf hier erbij te zien. Sinds ik over het Skoda imago heen ben gestapt (ja ook ik dacht er zo over), vind ik de Octavia véél mooier. Ik moest eerst wel even over de opmerking van een buurman heen stappen: "je gaat toch niet rijden in een auto met een vliegende dildo erop", maar ik ben om!
Wacht maar tot de buurman mijn "vliegende dildo" ziet met zijn Mazda suv. :pardon:
 

leon-cupra

Forumguru
@B.Stuurder, vorige week ritje van 175km gemaak. 85% autostrade, kwam op een verbruik van 8.2 uit, wel volgeladen koffer en drie fietsen. Mijn broer krijgt zijn vRS op 7.2 bij een ritje van 60km autostrade. Dus als je je voet kan beheersen enwat autostrade kan rijden, kan hij best nog zuinig zijn, maja heb geen vRS gekocht om zuinig te rijden :deuk: Bij de meeste ritjes zit er altijd wel eens een stukje kickdown bij :D

Met het imago nooit last gehad. Als autoliefhebber weet je wat er onder de motorkap zit en wat er op de meeste onderdelen staat, geen skoda maar vw/audi. En uiteindelijk heb ik meestal mijn wagens zelf moeten betalen en dan zoek je wel steeds de wagen met de beste prijs/uitrusting verhouding ( alhoewel skoda daar met de laatste modellen wel lak aan heeft).
 

oco1979

Forumguru
een eco-chipping voor deze zou niet slecht zijn.
iets meer vermogen(pk),maar vooral wat beter koppel en afgesteld op het verbruik.(als je de tuners mag geloven tenminste.
Vooral voetje die van belang is.
 

leon-cupra

Forumguru
@oco1979 , voetje én rijtraject zijn van belang. Mijn broer haalt met zijn vRS een beduidend lager verbruik, maar is een iets rustigere chauffeur en zijn traject naar het werk (ongeveer 15km) bevat quasi enkel 70 en 90 km/u banen.

Wordt niet aan de motor geprutst (alhoewel er wel kwaliteit wordt geleverd door enkele goede chiptune-bedrijven) zolang hij niet uit garantie is.
 

leon-cupra

Forumguru
Alsmede de nodige pecunia en die niet voor even ;)
Ach ja, we leven ons enkel uit op de baantjes waar het verantwoord is (en waar ze niet kunnen flitsen:D). Maar soms is er wel eens een "onbewaakt" moment en als ze er dan staan, tja brute pech en als een echte vent de gevolgen maar aanvaarden.:D
 
Bovenaan Onderaan