2016 - octavia combi vRS DSG en wat daarna kwam.

leon-cupra

Forumguru
@leon-cupra welke kleuren wit hebben de beide Octavia's?
Die van mijn vriendin is candy white.
De vRS veronderstel ik Moon White. Vorige eigenaar beweerde bij hoog en laag dat het geen metaalkleur is, maar het wit van onze eerste octavia is candy white en verschilt te veel van het wit van de vRS. Het wit van de vrs "blinkt" ook veel meer.
 

DannyG

Forumguru
Mooi, mooi, mooi ... zo'n witte OIII Combi :thumbsup:.

Dat verbruik kan misschien nog wel wat dalen hoor. Het verbruik tijdens mijn eerste 5000km lag met 6.6l/100km ook hoger dan nu (6500km en 5.6l/100km). Dus even afwachten.

In ieder geval veel veilige kilometers en rijgenot in die chique bolide(s) ... en welkom op dit gezellige forum :jaja:

Groetjes,

D.
 

leon-cupra

Forumguru
Mooi, mooi, mooi ... zo'n witte OIII Combi :thumbsup:.

Dat verbruik kan misschien nog wel wat dalen hoor. Het verbruik tijdens mijn eerste 5000km lag met 6.6l/100km ook hoger dan nu (6500km en 5.6l/100km). Dus even afwachten.

In ieder geval veel veilige kilometers en rijgenot in die chique bolide(s) ... en welkom op dit gezellige forum :jaja:

Groetjes,

D.
Thx
We gaan van het verbruik geen wonderen meer verwachten. Mijn woon werkverkeer is gewoon superslecht voor mijn verbruik.4km continue om de 200m stoppen en vertrekken. Je ziet het gemiddeld verbruik zo hard stijgen. Als ik een tank enkel woon-werkverkeer doe, haal ik max 250km uit een tank van 43l. Normaal doen we wekelijks een ritje Roeselare-temse (85km autostrade) en tijdens dat ritje gaat hij gemakkelijk naar 8L. Gecombineerd met woon-werkverkeer kom ik dan uit op 370km voor 43L.

Zulken ook eens andere schoenen moeten kopen om het verbruik te doen zakken. Zijn zo zware schoenen dat de gaspedaal altijd zeer diep gaat:D

Maja bij de aankoop had ik wel een deftig verbruik ingecalculeerd maar dat het bij woon-werkverkeer zo gortig ging zijn had ik niet verwacht. Eigenlijk had ik dit wel ergens moeten verwachten, mijn superb diesel verbruikte op dat traject ook gemakkelijk 9-10L en dat voor een diesel:nono:
 

leon-cupra

Forumguru
Nog bekenden hier op het forum van AF. Héél mooi ook in het wit, sportieve kleur!
Idd.
Vind het wit zelfs mooier van de vrs dan het wit van mijn vriendin haar octavia. Wit is ook zeer krasvrije kleur. Mijn vriendin rijdt al twee jaar met haar octavia, geen enkel krasje te bespeuren. Daarvoor had ze edn zwarte fabia. Stond na 1 maand al vol krassen. Vriendin krijgt dus vanaf nu enkel nig maar witte wagens:D
 

philippe bakker

Forumguru
Langere ritten doe ik ook rond de 8 lit. Mijn gemiddeld verbruik op lange termijn is 11,7 das veel maar ik doe maar 15000 per jaar.
 

leon-cupra

Forumguru
Langere ritten doe ik ook rond de 8 lit. Mijn gemiddeld verbruik op lange termijn is 11,7 das veel maar ik doe maar 15000 per jaar.
Denk dat nu het lange verbruik op 13,5 staat. En zal wss nog stijgen omdat er van de 6000km er nog 4000km inzitten van de vorige eigenaar (die iets langere ritten ermee deed)
Kom zelf ook maar aan +/-12000km. Anders had ik de vRS nooit gekocht.
 

leon-cupra

Forumguru
Ge zijt dan wel ne pittige rijder :)
Neen, gewoon te zware schoenen:maakmegek:
Ach ja, je koopt voor iets een vRS. Mijn oudste broer heeft maand later dan mij zijn vRS en zijn verbruik ligt stuk lager door betere banen die hij doet (continue 80/90 en weinig stoppen) en heeft niet zo een zware voet. Persoonlijk vind ik dat spijtig dat je het vermogen van de vRS amper aanspreekt. Had je evengoed een 1.2 kunnen kopen.
 

philippe bakker

Forumguru
Ja das waar ! Een 1,6 TDI zou 100% aftrekbaar zijn voor mijn zaak. Maar 0% plezier. Deze vrs is 70% aftrekbaar maar geeft wel 100% plezier. Als mijn vrouw ermee rijdt geraakt ze zelfs aan 7,5 Lit
 

leon-cupra

Forumguru
Mijn broer gisteren ritje Temse-de kust: 7.2L
Mijn madam ermee laten rijden zou het verbruik niet doen dalen. Rijdt ook graag door;)
Heeft er dan ook niet veel problemen mee als ik eens stevig rij. De kleinste(2j) vindt een kickdown ook wel best amusant. Als we van een rondpunt afrijden, roept ze zo hard ze kan "start":maakmegek:
 
Bovenaan Onderaan