2016 - octavia combi vRS DSG en wat daarna kwam.

leon-cupra

Forumguru
@Peter-036 , mooi filmpje waar je goed ziet wat de aircap doet

zelf nog niet mee gereden maar woensdag ga ik het gaan testen. Is ook het belangrijkste punt dat we gaan bekijken.
 

dirkie996

Forumguru
@dirkie996 , Mijn vader heeft altijd gezegd: het is goedkoper om van wagen te wisselen dan van vrouw. Dan doen we dat maar :deuk:
18 jaar samen met mijn partner, wagens gaan 2-4 jaar mee :D:D

.....Aangezien de Mazda maar een 2zitter is en er nog twee kids rondlopen, moet het nu wel een 4 zitter worden. Had ik dat toen kunnen voorzien? ja maar 2 jaar geleden waren er ook niet de financiële middelen voor deze opvolger, nu wel en de mx5 was ook een beetje een “experiment”, nl ging het cabrio-rijden mij blijven bevallen (ja dus).
....
@Rosinfield, opvolger wordt een Mercedes C cabrio :yeehaa:
Met m'n eerste partner, was ik 17 jaar, samen. Mijn huidige partner houdt 't al 18 jaar met me uit.:D
Ik ben nu wel van plan om de RS 'n tijdje bij te houden. De wagen is nu 3 jaar en heeft pas 37000km, en voldoet nog steeds aan mijn gebruikersprofiel.:thumbsup:
 

leon-cupra

Forumguru
@dirkie996 , ik zeg iedere keer "en nu ga ik er lang mee rijden" en nog nooit is het mij gelukt. Geen karakter zeker? :deuk:
Ik begin meestal na een tijd zo op autoscout te kijken, zonder koopintentie. Kijk dan uiteraard naar de iets leukere modellen en op een bepaald moment is dat van "owww, die (voor mij) onbetaalbare auto's worden nu wel heel betaalbaar" (koop ook niet nieuw meer, steeds zeer jonge okkazies) En dan é .... dan beginnen die eerste kriebeltjes te komen :nono: wordt de zoektocht intensief opgedreven. Kan dan wel iedere avond gemakkelijk een uur of 2,3 zoeken naar bepaalde koopjes en als er dan een paar passeren .. dan is het hek van de dam. Gaan we zien wat we voor de huidige kunnen krijgen en wanneer het financieel plaatje klopt dan start het moeilijkste: mijn partner :D
Eerst gedurende een paar weken af en toe iets laten vallen, eens een wagen tonen, de kinderen wat gek maken "zie eens, wat een coole wagen" tot op een moment dat DE vraag gesteld wordt "hoeveel staat er op de rekening". Dan weet mijn partner hoe laat het is en dan is het 1 tot 2 weken "oorlog" :D Uiteindelijk beseft mijn partner ondertussen wel dat wagens mijn "leven" is, dat ik ons financieel ook nooit in de miserie zou zetten voor een wagen en dus na de oorlog volgen er dan de vredesgesprekken (vele beloftes dan langs mijn kant) met als climax (voor mij): de aankoop :D

Heb dit thuis niet anders geweten. Mijn vader is ook zo. Van het moment dat de nieuwe op de oprit stond, was hij al aan het zien naar een volgende. En mijn moeder liep dan ook steeds een paar weken vies rond maar uiteindelijk stemde ze ook steeds toe.
T zal genetisch bepaald zijn zeker :pardon:
 

leon-cupra

Forumguru
Tja, mijn partner komt uit een familie waar een wagen niets is. Die om de 10 jaar een andere kopen en waar je heel veel spaargeld moet hebben om “gerust” te kunnen leven.
als je dan samen bent met iemand als mij, die ook wel goed kan sparen maar die af en toe het ook wilt laten rollen, tja dan heb je conflictsituaties.
Als je zou optellen wat we de laatste 10 jaar hebben uitgegeven (al dan niet voor wagens) dan val je wel achterover. Zeker als je dan nog eens met het appartement voor verhuur rekening houdt. Dus ergens begrijp ik haar wel dat ze eens een jaar of 10 echt kan sparen maja het is meestal sterker dan mezelf
 
Bovenaan Onderaan