2016 - octavia combi vRS DSG en wat daarna kwam.

Topic in 'Mijn auto' gestart door leon-cupra, 23-07-2016.

1. leon-cupra

leon-cupra Forumguru

@MaxN , de facelift heeft dat groter scherm dat er iets deftiger op staat. Dat klein schermpje , tja, je hebt daar gelijk in maar daarvoor ga ik dergelijke wagen niet laten staan. Is voor mij zeker niet doorslaggevend.
    De schakelhendel aan het stuur maakt net dat de middenconsole zo knap is, zeker met die extra interface. Dan maar effe wennen ;)
    Ben ook niet zot om 55+ uit te geven aan een wagen. Laat de eerste eigenaar maar +20k afschrijven op 3 jaar :jaja:

2. leon-cupra

leon-cupra Forumguru

@Tuner111 , voor hoefde het ook niet "premium" te zijn. Het aantal modellen voor een 4-zit cabrio is nu eenmaal zeer beperkt en je komt automatisch uit bij de premium-merken.
    En het interieur, al mag de kwaliteit van de materialen 10x beter zijn, van een A5 is niet echt om blij van te worden. Zet het A6 intetieur in de A5 en het is een totaal ander verhaal

Word ik nu niet echt "warm" van. En tenslotte, een wagen kopen is voor mij 70% emotie.

3. Canon-Eye

Canon-Eye Forumguru

En die MX5 dan - in basis toch ook al aardig op leeftijd? ;)

4. leon-cupra

leon-cupra Forumguru

@Canon-Eye , 2015 is niet echt een "oud" model é. Mijne is een 2017 dus ....
    Een A4 cabrio vb kan je niet echt meer "hedendaags" nemen.

5. Peter-036

Peter-036 Forumguru Moderator

Heb je dat 'aircap' systeem zelf in de praktijk geprobeerd? Mijn ervaringen met dergelijke beloftes zijn niet heel goed.
    Zo'n scherm achter de voorstoelen helpt wel prima voorin, dat weet ik.
    Maar of je daarachter ook nog echt comfortabel zit??
    Overigens koop je die auto 'voor de lol', dan zou ik niet per sé hel 'laatste model' hoeven....maar elkeen zijn meug.

6. Canon-Eye

Canon-Eye Forumguru

Bouwjaar en model vind ik in deze context toch twee héél verschillende dingen @leon-cupra.
    Voor mij blijft het een al wat ouder model, met hoogstens misschien nieuwe knopen aan het jasje... :D
    Niks mis mee overigens, maar daar het hier niet over.

7. leon-cupra

leon-cupra Forumguru

@Peter-036 , mooi filmpje waar je goed ziet wat de aircap doet

zelf nog niet mee gereden maar woensdag ga ik het gaan testen. Is ook het belangrijkste punt dat we gaan bekijken.

8. leon-cupra

leon-cupra Forumguru

@Canon-Eye , als je bedoelt dat de MX5 al 4generaties meegaat, dan is het idd een oud model, maar daar ging mijn punt niet over.

9. dirkie996

dirkie996 Forumguru

Met m'n eerste partner, was ik 17 jaar, samen. Mijn huidige partner houdt 't al 18 jaar met me uit.:D
    Ik ben nu wel van plan om de RS 'n tijdje bij te houden. De wagen is nu 3 jaar en heeft pas 37000km, en voldoet nog steeds aan mijn gebruikersprofiel.:thumbsup:

leon-cupra vindt dit leuk.
  10. leon-cupra

leon-cupra Forumguru

@dirkie996 , ik zeg iedere keer "en nu ga ik er lang mee rijden" en nog nooit is het mij gelukt. Geen karakter zeker? :deuk:
    Ik begin meestal na een tijd zo op autoscout te kijken, zonder koopintentie. Kijk dan uiteraard naar de iets leukere modellen en op een bepaald moment is dat van "owww, die (voor mij) onbetaalbare auto's worden nu wel heel betaalbaar" (koop ook niet nieuw meer, steeds zeer jonge okkazies) En dan é .... dan beginnen die eerste kriebeltjes te komen :nono: wordt de zoektocht intensief opgedreven. Kan dan wel iedere avond gemakkelijk een uur of 2,3 zoeken naar bepaalde koopjes en als er dan een paar passeren .. dan is het hek van de dam. Gaan we zien wat we voor de huidige kunnen krijgen en wanneer het financieel plaatje klopt dan start het moeilijkste: mijn partner :D
    Eerst gedurende een paar weken af en toe iets laten vallen, eens een wagen tonen, de kinderen wat gek maken "zie eens, wat een coole wagen" tot op een moment dat DE vraag gesteld wordt "hoeveel staat er op de rekening". Dan weet mijn partner hoe laat het is en dan is het 1 tot 2 weken "oorlog" :D Uiteindelijk beseft mijn partner ondertussen wel dat wagens mijn "leven" is, dat ik ons financieel ook nooit in de miserie zou zetten voor een wagen en dus na de oorlog volgen er dan de vredesgesprekken (vele beloftes dan langs mijn kant) met als climax (voor mij): de aankoop :D

Heb dit thuis niet anders geweten. Mijn vader is ook zo. Van het moment dat de nieuwe op de oprit stond, was hij al aan het zien naar een volgende. En mijn moeder liep dan ook steeds een paar weken vies rond maar uiteindelijk stemde ze ook steeds toe.
    T zal genetisch bepaald zijn zeker :pardon:

11. leon-cupra

leon-cupra Forumguru

12. Rosinfield

Rosinfield Forumguru Donateur

O, dan valt het bij bij nog alles mee :)

leon-cupra vindt dit leuk.
  13. leon-cupra

leon-cupra Forumguru

Tja, mijn partner komt uit een familie waar een wagen niets is. Die om de 10 jaar een andere kopen en waar je heel veel spaargeld moet hebben om “gerust” te kunnen leven.
    als je dan samen bent met iemand als mij, die ook wel goed kan sparen maar die af en toe het ook wilt laten rollen, tja dan heb je conflictsituaties.
    Als je zou optellen wat we de laatste 10 jaar hebben uitgegeven (al dan niet voor wagens) dan val je wel achterover. Zeker als je dan nog eens met het appartement voor verhuur rekening houdt. Dus ergens begrijp ik haar wel dat ze eens een jaar of 10 echt kan sparen maja het is meestal sterker dan mezelf

Rosinfield vindt dit leuk.

Deel deze pagina