2016 - octavia combi vRS DSG en wat daarna kwam.

philippe bakker

Forumguru
Neen, in alle eerlijkheid. Zet de Fabia er gewoon op omdat ik enorm enthousiast ben over de wagen en dit met het forum wil delen. Ik ga er niet vanuit deze te verkopen op dit forum. Dan had ik wel op in het verkoopgedeelte gezet.
Deze zal naar alle waarschijnlijkheid een belgische eigenaar krijgen ;)

Aja, trouwens niets voor je vrouw? :D:D
Die rijdt een mooie RS
 

leon-cupra

Forumguru
Kga het hier even zetten aangezien de aankondiging van de mazda hier ook in stond.
Daarnet de onderhandelingen met mijn partner "afgerond", groen licht (weliswaar met een vleugje rood erin :pardon:) gekregen voor een opvolger van de MX5. Kwartiertje geleden doorgegeven aan de koper van de MX5 dat we akkoord zijn met het voorstel. Volgende week afgeven. En volgende week de potentiele opvolger gaan bekijken. Is het volgende week niets met de opvolger , gaat de MX5 alsnog en zoek ik rustig verder naar een opvolger. Uiteindelijk heb ik nog zakelijk twee wagens in voorraad waarmee ik voorlopig kan rondbollen.

Gaan spannende weken worden :D:D
 

leon-cupra

Forumguru
@dirkie996 , Mijn vader heeft altijd gezegd: het is goedkoper om van wagen te wisselen dan van vrouw. Dan doen we dat maar :deuk:
18 jaar samen met mijn partner, wagens gaan 2-4 jaar mee :D:D

nee, het cabrio-rijden bevalt mij zo hard (ben zo een cabrio rijder die bij -5 en geen regen nog steeds open rijdt... heerlijk!!!) dat ik het aantal ritjes wil uitbreiden nl het gezin kunnen meepakken. Aangezien de Mazda maar een 2zitter is en er nog twee kids rondlopen, moet het nu wel een 4 zitter worden. Had ik dat toen kunnen voorzien? ja maar 2 jaar geleden waren er ook niet de financiële middelen voor deze opvolger, nu wel en de mx5 was ook een beetje een “experiment”, nl ging het cabrio-rijden mij blijven bevallen (ja dus).

De MX5 is en blijft uiteraard een steengoede rijderswagen. gaat wel met redelijk wat spijt weg. Besef ook wel dat ik daar op zal inleveren maar aan de andere kant krijg ik nu met de opvolger er zoveel luxe en comfort terug bij.

@Rosinfield, opvolger wordt een Mercedes C cabrio :yeehaa:
 

leon-cupra

Forumguru
Tijdje getwijfeld tussen een C cabrio en een bmw 140i. Heerlijke 6cilinder en ook de laatste 6cil in dergelijk formaat. Maar ik zou het cabrio-rijden te hard missen. En ook ... de taksen op een 140i ... best pittig. En als laatste, tegenwoordig kan je het vermogen nergens meer kwijt.Overal staan flitspalen of trajectcontroles.
Het wordt nu een heerlijke cruizer :jaja:
 

Tuner111

Forumguru
Golf R 6 Cabrio ?

VOLKSWAGENGolfRCabrio-4764_6.jpg
 

leon-cupra

Forumguru
@Tuner111 , neen, zeker niet.
Wel even de Golf 7R in het vizier genomen maar desondanks het een fantastische wagen is , krijg ik ik niet het gevoel dat ik krijg bij het zien van een C cabrio.

Eerste reactie van partner : "moet dat nu echt een mercedes zijn" ... in de zin van "dikke nek". Tja, cabrio en 4-zitter komt je uit bij een mini, een A3, A5, 4-reeks, 2-reeks, cascade, C-klasse en E-klasse .... dan is de keuze snel gemaakt.
 

MaxN

Donateur
Ik zet in op een A4/5 Cabrio of een 3 serie cabrio.
Liever een ster in je ruit, dan een ster op de grille is mijn motto.
 

leon-cupra

Forumguru
A4 is te oud. Rij niet graag een oudere modellen.
A5 van buiten knap maar vanbinnen te kil en ook stukken duurder tweedehands.

3-reeks, te oud model.
4-reeks lang naar gekeken maar val steeds over het dashboard en de aartslelijke lijn wanneer de kap toe is. Zo een design-misser

Bij de "ster" klopt voor mij alles: design exterieur, design interieur. Daarnaast, het grootste voordeel van de "ster", wat de anderen allemaal niet hebben: deze heeft een aircap-windsysteem waardoor de achterpassagiers comfortabel kunnen meerijden. En dat is hetgeen ik wil, met heel het gezin op pad met de cabrio.
24170.jpg
 

MaxN

Donateur
Ik vind de moderne Mercedes eigenlijk best mooi om te zien, maar juist aan de binnenkant kan ik niet wennen. Een auto van 50k+ met een opgeplakt scherm op het dashboard. Dat vind ik nog steeds een groot minpunt.
En als je de ruitenwissers aan wil doen schakel je met de bak. Maar dat is een stukje gewenning.
 

Tuner111

Forumguru
een moderne merc is idd mooi om te zien alleen zijn de materialen niet echt altijd 'premium'.

ik zou altijd (als ik toch premium ga kijken) naar audi gaan. maar das natuurlijk mijn idee..

nog enkele modellen :D

volkswagen-t-roc-cabriolet-303805-1920.jpg


lg7yzjsby84y_800.jpg


of deze ?

maxresdefault-119.jpg
 

leon-cupra

Forumguru
@MaxN , de facelift heeft dat groter scherm dat er iets deftiger op staat. Dat klein schermpje , tja, je hebt daar gelijk in maar daarvoor ga ik dergelijke wagen niet laten staan. Is voor mij zeker niet doorslaggevend.
De schakelhendel aan het stuur maakt net dat de middenconsole zo knap is, zeker met die extra interface. Dan maar effe wennen ;)
Ben ook niet zot om 55+ uit te geven aan een wagen. Laat de eerste eigenaar maar +20k afschrijven op 3 jaar :jaja:
 

leon-cupra

Forumguru
@Tuner111 , voor hoefde het ook niet "premium" te zijn. Het aantal modellen voor een 4-zit cabrio is nu eenmaal zeer beperkt en je komt automatisch uit bij de premium-merken.
En het interieur, al mag de kwaliteit van de materialen 10x beter zijn, van een A5 is niet echt om blij van te worden. Zet het A6 intetieur in de A5 en het is een totaal ander verhaal

Word ik nu niet echt "warm" van. En tenslotte, een wagen kopen is voor mij 70% emotie.
26483.jpg
 

Canon-Eye

Forumguru
Bouwjaar en model vind ik in deze context toch twee héél verschillende dingen @leon-cupra.
Voor mij blijft het een al wat ouder model, met hoogstens misschien nieuwe knopen aan het jasje... :D
Niks mis mee overigens, maar daar het hier niet over.
 
Bovenaan Onderaan