2016 - octavia combi vRS DSG en wat daarna kwam.

leon-cupra

Forumguru
ik durf de mijne hier niet te zetten :eek:
Jij hebt dan ook een speciale versie, de eco-245 , waarbij er een blokje van 10cm achter het pedaal is gemonteerd :tongue: ;)

Neen, afstand, rijtraject en voet zijn zooo bepalend voor het verbruik. Iemand die 100km autostrade rijdt aan +200 zal een nog lager verbruik hebben dan mij terwijl ik normaal rij met mijn wagen. En hoe hoger het vermogen, hoe groter de verschillen kunnen zijn.

Effe update ivm verkoop, op dit moment 2 redelijk geinteresseerden. In de ene persoon zie ik wel een grote kans, alleen moet hij nog tot hier geraken. Beide agenda's op elkaar afstemmen is blijkbaar niet zo simpel.:banghead:
 

Kurtje

Forumguru
Ik durf mijne van de Ringrit afgelopen weekend ook niet plaatsen :D
Deze blijft netjes onder de waardes die hier geschreven worden :D
 

Kurtje

Forumguru
Met 5000km maakt het inderdaad niet zoveel uit maar toch het gedacht dat je 15L verbruikt.:nono:
Is 100 euro benzine op de maand. Pakt dat je met een andere wagen (vb de mx5) evenveel plezier kan hebben maar tegen 10L, tja bespaar je 30euro. Op jaarbasis 360. Niet om wakker van te liggen maar toch blijft het weggegooid geld.

Dan moet je ook de berekening maken eerst wat verlies je maakt door de RS weg te doen en daar het meerverbruik pas beginnen van aftrekken :)

Ik heb ook die afweging gemaakt toen de Cupra de deur uit ging, je maakt sowieso verlies.
 

leon-cupra

Forumguru
Dan moet je ook de berekening maken eerst wat verlies je maakt door de RS weg te doen en daar het meerverbruik pas beginnen van aftrekken :)

Ik heb ook die afweging gemaakt toen de Cupra de deur uit ging, je maakt sowieso verlies.
Op iedere wagen maak je verlies. Echter mijn verlies is beperkter doordat ik niet nieuw koop.
En nogmaals, de RS moet niet weg omwille van het verbruik. De RS mag weg omwille van rijbeleving.
En btw, als de RS weg gaat en er komt een MX5, is er zelfs budget over ;)
 

leon-cupra

Forumguru
Tis dan ook maar ne halve auto he :)
+/- 25% minder wagen ;)
RS 1300kg, MX5 1050kg.

Waarde van de MX5 zakt wel een serieus stuk sneller dan de RS. Nieuwwaarde ongeveer hetzelfde maar een MX5 is met hetzelfde aantal km en leeftijd ongeveer 2000euro minder waard. Logisch wel aangezien het een nichemarkt is en er veel minder gegadigden zijn voor een MX5.
 

leon-cupra

Forumguru
Behalve wanneer je die cabrio net voor de zomer gaat verkopen:D.
Vraag zal groter zijn maar prijzen zullen niet zozeer fluctueren. Prijzen zakken nu ook niet plots ... anders ga ik nog een maandje wachten. :D

Stiekem wil ik wel eens een cabrio om in het putteke van de winter eens open te rijden en dan iedereen in hun auto zien zitten denken "wuk ne zot" :D:D
 

leon-cupra

Forumguru
@B.Stuurder , zullen hier maar verder doen ;)
Zot project. Wat een vermogen maar helaas, als de MX5 er komt zal hij standaard blijven. Ga het jullie weer niet aandoen om te moeten klagen over verbruik en grip :deuk:
Hetgeen we dan mss wel gaan aanpassen is de ............. antenne :pardon:
Standaard staat er zo een op van een halve meter, wat daar het nut van is :pieker:
1069px-2015_Mazda_MX-5_ND_2.0_SKYACTIV-G_160_i-ELOOP_Heckansicht_Rubinrot-Metallic.jpg

Daarnaast mss de achterlichten "smoke" tint op zetten. Denk dat dat beter matcht met de kleur "soul red".
En mss voor sinterklaas een achterspoilertje. Maar kost nog redelijk wat voor een simpel "latje"
2016_mazda_mx-5_miata_club_convertible-pic-595709887919478044-640x480.jpeg
 

B.Stuurder

Forumguru
Die antenne is nostalgie denk ik, de tijd dat we sprieten nodig hadden van enige bepaalde lengte is wel voorbij.
Verder vind ik het een sjieke wagen hoor. En ze schijnen heel goed te rijden.
Nog leuker met een V8 erin haha, alhoewel ik vermoed dat je dan de rijeigenschappen ook een beetje om zeep helpt.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Zo'n lange antenne vraagt om een vossenstaart. Voor de jongeren onder ons, dat zag je vroeger wel (op brommers)
 

EdK

Forumguru
Die antenne hoort bij het overlevingspakket, ff naar de viswinkel toe voor wat lijn een dobber en een haak en je kun hem als hengel gebruiken.....
 

leon-cupra

Forumguru
Die antenne en de achterlichten... ja, maar waarom iemand een plank dwars achterop een mooi (auto) model zou willen leggen?
Ik weet 't, smaken verschillen (gelukkig maar), ik vind 't niks!
En als die spoiler ( prima woord voor zoiets) nodig zou zijn, hadden ze 'm wel in het model geïntegreerd.
Het is idd een model dat geen spoiler nodig heeft, maar eentje erop misstaat zeker niet.
En als je zou weten hoeveel mazda er al heeft verkocht, t zijn er al veel ze. Is een mazda accessoire, dus niet 1 of ander tuningmerk ;)
 
Bovenaan Onderaan