2 jaar fabrieksgarantie verlengen?

Te kort door de bocht, misschien.
Blijft echter wel het feit dat de ,in de eerdere folders aangekondigde, mogelijke verlenging tot 6 jaar niet meer mogelijk is. Dat is dan toch m.i. op zijn minst verkeerde voorlichting. Verder ook niet erg klantvriendelijk om dit niet te communiceren.

erik2907

Actief lid
De voorlichting van Skoda is perfect, gewoon een kwestie van daar kijken waar je het kunt vinden, www.skodabank.nl de Skoda zekerheidspolis en Skoda onderhoudsplan is te vinden onder de link http://www.skodabank.nl/downloads/VWBAN274-04 SKODA Zekerheidspolis en Onderhoudsplan 30-09-2013.pdf. Uit de informatie op de website van de Skodabank blijkt dat het inderdaad nog maar voor 24 maanden kan (totaal 48 maanden garantie).

Dat dealers en google nog oude informatie hebben, tja........... Gewoon bij de BRON (Skodabank) kijken en zoeken.

Het gaat er mij om dat toen ik 2 jaar geleden de verzekering afsloot de optie van nogmaals 2 jaar verlenging duidelijk vermeld werd, zelfs als verkoopargument werd gebruikt. Niet om wat er nu wordt vermeld. Dat heeft m.i. weinig te maken met de bron raadplegen.
Maar ik zal het hier maar bij laten, want er bekruipt me het gevoel dat enige kritiek op Skoda niet in dank wordt afgenomen.

• Leuk
Waarderingen: EdK

erik2907

Actief lid
Alle verzekeringen veranderen toch jaarlijks hun polis of producten (+ of -), waarom zou de Skodabank haar verzekeringsproduct dan niet mogen wijzigen? Of dient de Raad van Bestuur eerst met iedere Nederlander te overleggen :thumbsdown:?

Artbij

Senior Member
Snap de frustratie wel. Ik heb mijn skoda 2 weken geleden besteld en mij is vertelt dat ik gedurende de looptijd van de garantie mijn garantie kan verlengen....

Joske

Forumguru
hoe zit het nu eigenlijk, ik lees het volgende in de desbetreffende link:

Keuze in looptijd en kilometrage
Naast de gekozen looptijd en kilometergrens is de premie afhankelijk van het motorvermogen van uw auto. Wilt u langer dan
36 of 48 maanden zekerheid tegen onverwachte reparatiekosten? Dat kan! U kunt deze periode net voor afloop telkens weer
met één jaar verlengen, tot uw auto 6 jaar oud is.
Informeer bij uw ŠKODA-dealer naar de mogelijkheden en vraag naar het tarief dat het beste bij uw situatie past

erik2907

Actief lid
hoe zit het nu eigenlijk, ik lees het volgende in de desbetreffende link:

Keuze in looptijd en kilometrage
Naast de gekozen looptijd en kilometergrens is de premie afhankelijk van het motorvermogen van uw auto. Wilt u langer dan
36 of 48 maanden zekerheid tegen onverwachte reparatiekosten? Dat kan! U kunt deze periode net voor afloop telkens weer
met één jaar verlengen, tot uw auto 6 jaar oud is.
Informeer bij uw ŠKODA-dealer naar de mogelijkheden en vraag naar het tarief dat het beste bij uw situatie past

Welke link Joske?

leo442

Forumguru
Ik lees ook in de zekerheidspolis van 12-2013: Mogelijkheid om jaarlijks te verlengen, totdat auto 6 jaar oud is. Dus hoe zit het nu?

Joske

Forumguru
groot verschil met het document van eind 2013 wel.. en ja inderdaad in de laatste link is het inderdaad maximaal 24 maand extra garantie. Komt bij de consument ook over alsof er minder vertrouwen in de nu afgeleverde producten zit. (ookal zijn er eigenlijk bijzonder veel uitsluitingen in de desbetreffende polis qua slijtageonderdelen etc etc)

erik2907

Actief lid
Uit de voorwaarden ZP-2014.01 van de verzekering:

Duur
De reparatieverzekering is geldig gedurende een periode van 12 of 24 maanden, afhankelijk van de op het polisblad vermelde looptijd. De dekking gaat in aansluitend op de tweejarige standaard garantie.

http://www.skodabank.nl/downloads/06012014Voorwaarden SKODA zekerheidspolis.pdf

Bijkomend voordeel:

Artikel 5: Verplichtingen
Verzekerde is verplicht:
1) om alle voorgeschreven onderhoudsbeurten en reparaties te laten uitvoeren bij een Reparateur.

Dus het is niet meer noodzakelijk om het onderhoud uit te laten voeren door de Skoda dealer wat voor 01-01-2014 wel noodzakelijk was :).

erik2907

Actief lid
Elke willekeurige garage die onderhoud uitvoert en het onderhoudsboekje afstempelt. Mijn auto wordt onderhouden door een 'dorpsgarage'. De reparatie van mijn EGR klep recentelijk werd netjes vergoed door de Zekerheidspolis :)

Noord26

Forumguru
Komt bij de consument ook over alsof er minder vertrouwen in de nu afgeleverde producten zit. (ookal zijn er eigenlijk bijzonder veel uitsluitingen in de desbetreffende polis qua slijtageonderdelen etc etc)

Het is maar hoe je het interpreteert. Bij andere merken zit de garantie verwerkt in de aanschafprijs. Bij Skoda heb je de keuze om dit mee te nemen of niet. In mijn ogen de juiste manier om je product aan te bieden: de klant de baas laten zijn over wat hij wel of niet wil. Ook zijn er bij Hyundai/Kia ook behoorlijk wat dingen uitgesloten van garantie na de eerste 3 jaar als je de kleine lettertjes leest. In feite blijven alleen de motor en versnellingsbak tot 7 jaar vallen onder de garantie.

Wij hebben er nu (overigens gratis) 2 jaar extra garantie op gekregen. En het kan nu nog 2maal voor 1 jaar extra verlengd worden. Tot 6 jaar oud dus en de laatste termijn is niet gebonden aan een maximale km-stand. En tegen die tijd (jaartje of 3) zijn de O3 RS-jes weer volop te verkrijgen op de 2e hands markt. ;)

Bovenaan Onderaan