2 jaar fabrieksgarantie verlengen?

EdK

Forumguru
Tsja garantie verlenging bijkopen.......
Voor mezelf sprekend had het dan 2 keer weggegooid geld geweest.

Bij mijn RR kon ik het toendertijd nemen en na wat overwegen heb ik het toen niet gedaan, en achteraf gezien goede keuze want niet nodig gehad.
De probleempjes die ik met de RR had waren allen in de garantie periode

En hetzelfde geld nu ook eigenlijk voor de Yeti.
1 keer met de 1,4TSI een terugroep actie gehad en dat was vanwege een verweerd logo op de achterzijde..
Maar tot heden verder geen problemen gehad en die laatste paar maanden tot December geloof ik het ook wel ...

En had er wel wat gebeurd dan afhankelijk van wat er stuk is heb ik altijd nog mijn consumenten recht dus in slechtste geval betaal ik niet het volledige bedrag dan.

erik2907

Actief lid
in die 7 jaar garantie zitten er toch ook wel ergens kleine lettertjes niet? en een km-beperking.

KIA is 3 jaar garantie, onbeperkt kilometers en/of 7 jaar garantie met als beperking maximaal 150.000 km. Da's nog altijd gemiddeld 21.430 km op jaarbasis. Zullen de meesten in NL wel niet rijden.

De Fabia Greenline was voor mij interessant wegens geen MRB, geen BPM en het verbruik (gem. 1:24 in 4 jaar!!).

Wat het volgende merk wordt tzt zien we dan wel weer :-)

Rosinfield

† In Memoriam
Of het achteraf zinvol is geweest, is zoals eerder gesteld een volslagen irrelevante vraag. Op het moment dat je het al dan niet doet, weet je immers niet wat je kunt verwachten. Het komt dus neer op een inschatting van de kans op problemen en de kosten en inhoudelijke waarde van een verlengde garantie. Ik zou het destijds niet hebben gedaan (even afgezien van het feit dat het ook niet had gekund ivm de tuning), omdat de kans dat je uiteindelijk meer kwijt bent me groot genoeg zou lijken om het risico te nemen. Het risico, het feit dat het gaat om kansinschatting, impliceert uiteraard dat je toch rekening moet houden met de kans dat het verkeerd uitpakt. En in dat geval moet je dan dus zeggen: jammer, maar all in the game. Het heeft dus ook te maken met de mate waarin mensen bereid zijn enig risico te nemen, dan wel streven naar 100% zekerheid. Dwz, de persoonlijkheidsstructuur speelt ook een woordje mee.

Precies, in de folder wordt dan ook verwezen naar de Algemene Voorwaarden van Skoda NL. En daarnaast, in de folder staat ook 'druk- en zetfouten voorbehouden'.

Het staat iedere ondernemer vrij wat hij zijn klanten aanbiedt en hier tussentijds anders over te denken en zijn aanbiedingen aan te passen.

We betalen toch ook niet allemaal exact dezelfde prijs voor een nieuwe auto, toch? (Excl. inruil). Ook de korting is voor iedereen anders :-)

In de folder van 2012 stond dit:

De ŠKODA Zekerheidspolis
Op een nieuwe ŠKODA is 2 jaar fabrieksgarantie van toepassing. Maar wat als deze fabrieksgarantie is afgelopen?
Dan kunt u kiezen voor de ŠKODA Zekerheidspolis:
- 1 of 2 jaar extra zekerheid tegen onverwachte reparatiekosten, aansluitend op de twee jaar fabrieksgarantie.
- Mogelijkheid om de ŠKODA Zekerheidspolis jaarlijks te verlengen, totdat de auto 6 jaar oud is.
- Premie afhankelijk van het motorvermogen van de auto, looptijd en maximale kilometergrens.
- Ook bij aanschaf van een jonge gebruikte ŠKODA met nog geldige fabrieksgarantie kunt u de ŠKODA Zekerheidspolis afsluiten.
- De ŠKODA Zekerheidspolis kent géén eigen risico en zowel de onderdelen als de loonkosten van gedekte reparaties worden voor 100% vergoed.
- Voor onverwachte reparaties die onder de dekking vallen kunt u bij alle ŠKODA -dealers in Nederland en vrijwel heel Europa terecht.
Zij werken uitsluitend met originele ŠKODA -onderdelen en herstellen de auto volgens de fabrieksvoorschriften.
- De ŠKODA Zekerheidspolis is gekoppeld aan de auto en bij particuliere verkoop overdraagbaar aan de nieuwe eigenaar.
Ga naar uw ŠKODA -dealer voor meer informatie of kijk op www.skoda.nl/zekerheidspolis

Er staat niet bij voor andere informatie. Dat betekent gewoon dat onderdeel van de verkoop van 2012 was dat de garantie jaarlijks te verlengen is, totdat de auto 6 jaar oud is. Juridisch lijkt het me onmogelijk om dit in 2014 ineens te veranderen in totdat de auto 4 jaar oud is.

Gunner

Forumguru
Het lijkt me (binnen de normale garantieperiode) ook een beetje dubbelop aangezien ze adverteren met het beschermen tegen onverwachte reparatiekosten.

Gunner

Forumguru
Dat is niet geheel wat ik bedoel. Dit is een soort abonnement waarbij je maandelijks een X bedrag betaald en daarna geen onderhoudskosten meer hebt en wat andere voordelen. Met de onderhoudsprijzen ben ik wel bekend ;)

Joske

Forumguru
Dat is niet geheel wat ik bedoel. Dit is een soort abonnement waarbij je maandelijks een X bedrag betaald en daarna geen onderhoudskosten meer hebt en wat andere voordelen. Met de onderhoudsprijzen ben ik wel bekend ;)
ok, excuses dan ;)

Joske

Forumguru
dan bedoel je vast deze? prijzen zijn van januari 2014

Bijlagen

• Zekerheidspolis Brochure SKODA.pdf
    543,4 KB · Weergaven: 6
Bovenaan Onderaan