Superb 3 2.0 tsi 4x4 280 pk -> hoeveel zijn er al?

Wie rijd er met een 2.0 tsi 4x4 280 pk

  • 2.0 tsi 280 pk belgie

    Stemmen: 10 43,5%
  • 2.0 tsi 280 pk nederland

    Stemmen: 13 56,5%

  • Totaal aantal stemmers
    23

leon-cupra

Forumguru
@kriva , als je bij van imschoot besteld hebt, mijn broer (Mattias) werkt daar als mechanieker.
En idd , bij waasland motors,die 280pk staat er erbarmelijk bij. Ze gaan er nog lang mee staan.
 

leon-cupra

Forumguru
@kriva , behoud thuy zijn dealerschap? Weet van heel veel skoda garages dat zij hun opzeg hebben gekregen.indien ze niet bezig zijn met plannen voor een mega-garage, mag je er zeker van zijn dat ze ofwel opgenomen zijn in een groep (en wss nadien verdwijnen) of dat ze hun dealerschap kwijt zijn.
 

kriva

Lid
Daar heb ik (nog) niets van gehoord. Ik zal het eens vragen, de volgende keer wanneer ik er ben.
 

leon-cupra

Forumguru
@kriva , gaan ze niet zeggen hoor. Ben onlangs nog bij dealers geweest waarvan ik weet dat ze hun dealerschap kwijt zijn, maar ze doen alsof hun neus bloed.
 

philippe bakker

Forumguru
@kriva , behoud thuy zijn dealerschap? Weet van heel veel skoda garages dat zij hun opzeg hebben gekregen.indien ze niet bezig zijn met plannen voor een mega-garage, mag je er zeker van zijn dat ze ofwel opgenomen zijn in een groep (en wss nadien verdwijnen) of dat ze hun dealerschap kwijt zijn.
Beerens pakt dat allemaal over in Antwerpen
 

BBO

Senior Member
@leon-cupra Klopt dat het een ex-demo is in sint Niklaas, ik ben ook naar deze gaan kijken alvorens wij de onze besteld hebben.Veel krassen, aanzienlijke schade op minstens twee velgen, en een dealer die beweert dat 39900€ hun absoluut laagste prijs is, maar nog geen maand later de geadverteerde prijs wel met 1000€ laat zakken.
We hebben er voor gekozen een nieuwe te bestellen, en verbazend genoeg niet daar.

Vraag dit aan elke dealer of carrosserie bedrijf dat vervangwagens of demo wagens heeft. Die auto's zien enorm af. Iedereen rijdt ermee. Het is toch hun voertuig niet. En als het een demo is, snel eens testen wat de wagen in zijn mars heeft. Sprintjes trekken, bochten nemen aan snelheden die je normaal niet doet. En dan nog snel eens testen of de hond of kinderwagen vlot in de koffer kan. Even testen of de wagen in de garage kan, oei toch niet want deur knalt tegen muur. En nu we toch een dag een testwagen ter beschikking hebben, snel even naar containerpark en enkele bouwpakketten halen bij een Zweedse meubelgigant want we moeten tenslotte de wagen goed testen. En dan besluiten ze, we hebben zo geen grote wagen meer nodig want naar winkel en container park geweest. En dan zeggen ze tegen de dealer: ' we gaan een jaartje wachten of doe toch maar de Rapid ipv de Superb'.

Ik heb misschien wat overdreven. Maar ik hoor dat van elke dealer zeggen dat het soms om te huilen is hoe ze hun voertuigen terug krijgen.

Door te late levering heb ik ook 3 maand met een Octavia van de dealer gereden. Het was de wagen waar de dienst na verkoop verantwoordelijke met reed. Ik heb toen het compliment gekregen dat enkel de km teller verraadde dat er met was gereden, toch zo'n 9000 km. Kleine twee maand of 2000km later kreeg ik die wagen terug als vervangwagen. Hij was niet meer om aan te zien... Hij was ondertussen een demo wagen geworden....
 

oco1979

Forumguru
zien dat bij onze vervangwagens ook.
Klein weetje in westvlaanderen is bijna iedere Mercedes garage die onder cde groep vereenooghe valt
audi-skoda-vw-seat is richter d'ieteren die overneemt of gedeeltelijk.
kleine officiele garage's moeten er uit.
 

BBO

Senior Member
Ik heb mij laten vertellen dat Volkswagen de samenwerking met D ieteren wil stoppen. Maar doordat D'ieteren alle garages gedeeltelijk of volledig aan het opkopen is maken ze zich zeer sterk tov VW.

Als VW een nieuwe invoerder wil, begin maar om alles vanop 0 op te bouwen.
 

leon-cupra

Forumguru
Ik heb mij laten vertellen dat Volkswagen de samenwerking met D ieteren wil stoppen. Maar doordat D'ieteren alle garages gedeeltelijk of volledig aan het opkopen is maken ze zich zeer sterk tov VW.

Als VW een nieuwe invoerder wil, begin maar om alles vanop 0 op te bouwen.
heeft niets te maken met vw die niet meer met D'Ieteren wilt werken. Het gaat erover dat binnen een paar jaar door een europese regelgeving er geen exclussieve invoerders mogen zijn en elke dealer moet zijn wagens rechtstreeks bij de fabriek kunnen bestellen.

Hierdoor is D'Ieteren het dealerlandschap aan het herschapen: in iedere provincie een paar megadealers, dienen belachelijke hoge investeringen te doen, hebben hiervoor niet de financiele middelen, maar D'Ieteren wel. Dus D'Ieteren investeert in die megadealers en hierdoor blijven de megadealers afhankelijk van D'Ieteren.
 

BBO

Senior Member
heeft niets te maken met vw die niet meer met D'Ieteren wilt werken. Het gaat erover dat binnen een paar jaar door een europese regelgeving er geen exclussieve invoerders mogen zijn en elke dealer moet zijn wagens rechtstreeks bij de fabriek kunnen bestellen.

Hierdoor is D'Ieteren het dealerlandschap aan het herschapen: in iedere provincie een paar megadealers, dienen belachelijke hoge investeringen te doen, hebben hiervoor niet de financiele middelen, maar D'Ieteren wel. Dus D'Ieteren investeert in die megadealers en hierdoor blijven de megadealers afhankelijk van D'Ieteren.
Al gemerkt dat bij de megadealer alles geld moet kosten. Bij de kleine oude Skoda Dealer, man vrouw en technieker. Beetje olie bij geen probleem, geen factuur, lampje vervangen, laat maar zitten. Vervangwagen nodig (bij herstelling onder garantie) geen probleem en geen factuur.

Mega dealer (die ook audi en VW verkoopt). Alles is te betalen. Ook voor vervangwagen als herstelling onder garantie is.
 

JurgenM

Forumguru
heeft niets te maken met vw die niet meer met D'Ieteren wilt werken. Het gaat erover dat binnen een paar jaar door een europese regelgeving er geen exclussieve invoerders mogen zijn en elke dealer moet zijn wagens rechtstreeks bij de fabriek kunnen bestellen.

Hierdoor is D'Ieteren het dealerlandschap aan het herschapen: in iedere provincie een paar megadealers, dienen belachelijke hoge investeringen te doen, hebben hiervoor niet de financiele middelen, maar D'Ieteren wel. Dus D'Ieteren investeert in die megadealers en hierdoor blijven de megadealers afhankelijk van D'Ieteren.

Yep is hier in Limburg ook het geval. Coox is in noord-oost Limburg stilletjes alles aan het overnemen.
 

leon-cupra

Forumguru
Al gemerkt dat bij de megadealer alles geld moet kosten. Bij de kleine oude Skoda Dealer, man vrouw en technieker. Beetje olie bij geen probleem, geen factuur, lampje vervangen, laat maar zitten. Vervangwagen nodig (bij herstelling onder garantie) geen probleem en geen factuur.

Mega dealer (die ook audi en VW verkoopt). Alles is te betalen. Ook voor vervangwagen als herstelling onder garantie is.
is toch logisch dat alles betaald moet worden? Werk jij gratis misschien?

De kleine oude dealers moesten het uiteraard daar wel van hebben, een hogere graad van service omdat wanneer ze een wagen moesten verkopen, ze niet zoveel korting kunnen geven als de megadealer. Maar onderhoud en dergelijke kost evenveel bij een megadealer als bij een kleine dealer (zijn vastgestelde prijzen door D'Ieteren).
 

leon-cupra

Forumguru
Yep is hier in Limburg ook het geval. Coox is in noord-oost Limburg stilletjes alles aan het overnemen.
zal binnenkort ook wel een megagarage zetten. ;)
De 4 merken komen dan onder 1 dak (wel verschillende toonzalen).

De verdeler in Sint-Niklaas, waar de skodameeting is doorgegaan, neemt er zelfs de vrachtwagens erbij. Zo ver gaat D'Ieteren in zijn nieuwe strategie.
 

BBO

Senior Member
is toch logisch dat alles betaald moet worden? Werk jij gratis misschien?

De kleine oude dealers moesten het uiteraard daar wel van hebben, een hogere graad van service omdat wanneer ze een wagen moesten verkopen, ze niet zoveel korting kunnen geven als de megadealer. Maar onderhoud en dergelijke kost evenveel bij een megadealer als bij een kleine dealer (zijn vastgestelde prijzen door D'Ieteren).
Ik werk zelf in een commerciële functie. En ik doe ook gratis zaken voor mijn klanten. Soms moet je een kleine vis geven om een grote te vangen... Als een klant mij vraag om een project uit te rekenen of op de werf te gaan kijken, dan stuurt de firma daar geen factuur voor.

Ik merkte bij de oude Skoda dealer, daar kwam de goede huisvader die bewust elke euro uitgaf en geen boodschap had aan merk imago. Vroeger een Skoda als leasing of bedrijfswagen was een uitzondering.

Bij VW en zeker bij Audi is al jaren het merendeel van verkochte wagens leasing of bedrijfswagens. Die mensen lagen allemaal niet wakker wat hun auto koste aan onderhoud, benzine etc.

Mijn vader heeft ca 20 jaar met een bedrijfs/ loonwagen gereden. De laatste 3 waren van een Duits merk met een ster op. Toen hij vorig jaar met pensioen ging en moest uitkijken naar een eigen wagen, en zeker na zijn 1 ste onderhoud was hij enorm geschrokken wat een wagen kost.

Wat wil ik hiermee zeggen. Vroeger, toen het imago nog niet was wat het moet zijn van Skoda, kocht iemand bewust een Skoda omwille van veel wagen voor weinig geld. Onderhoud betaalbaar. Bij wijze van spreken ging de oude Skoda technicus opzien wat er stuk was aan de motor om het onderdeel te vervangen. En bij Audi steken ze er onmiddellijk een nieuwe motor in want toch op kosten van het bedrijf en van de Leasing. En dit laatste merk ik ook meer en meer bij de Mega dealers die er moeten Skoda bijnemen tegen wil en dank.
 
Bovenaan Onderaan