Superb 3 2.0 tsi 4x4 280 pk -> hoeveel zijn er al?

Wie rijd er met een 2.0 tsi 4x4 280 pk

  • 2.0 tsi 280 pk belgie

    Stemmen: 10 43,5%
  • 2.0 tsi 280 pk nederland

    Stemmen: 13 56,5%

  • Totaal aantal stemmers
    23

BBO

Senior Member
zal binnenkort ook wel een megagarage zetten. ;)
De 4 merken komen dan onder 1 dak (wel verschillende toonzalen).

De verdeler in Sint-Niklaas, waar de skodameeting is doorgegaan, neemt er zelfs de vrachtwagens erbij. Zo ver gaat D'Ieteren in zijn nieuwe strategie.
De Dealer uit Sint- Niklaas is ooit gestart met de dealer uit Dendermonde over te nemen, en heeft nog jaren verder gewerkt onder de naam De Decker. Een klein Skoda garage. Maar onder druk van hogerhand heeft hij zijn concessie moeten overlaten aan Buslot die VW en Audi verkopen. Ik had een afspraak bij De Decker in Dendermonde omdat mijn Pano dak stroef liep. Afspraak gemaakt voor het te reinigen. Geschatte werkduur 1 a 2 uur. Maar tussen het maken van de afspraak en de afspraak zelf is de concessie overgegaan naar Buslot. Buslot vond het niet de moeite om mij te verwittigen dat de werkplaats in de vestiging van De Decker gesloten is. En zij spraken onmiddellijk van het volledige dak te vervangen. Twee tot 3 dagen werk. En vervangwagen aan 40 euro/ dag.

Ik heb toen contact genomen met de verkoper die nu in St Niklaas zit. Mijn wagen naar daar. Gratis vervangwagen (want voor hun was het een garantie geval). Hoelang ze eraan gewerkt hebben kan ik niet zeggen. Want 's morgen ben ik de wagen gaan afzetten bij de verkoopster in Dendermonde en is zij is met mijn Supern verder gereden. En in de late namiddag ben ik mijn wagen daar gaan ophalen. En het defecte lampje in de koffer is ook vervangen. Geen factuur voor gekregen. En als toetje nog een testrit met een Kodiaq. Ondanks dat het 50 km bollen is voor mij, deze blijft met zijn twee Skoda's naar Autocenter Waasland gaan.
 

leon-cupra

Forumguru
@BBO ,
Met een particuliere klant ga je nooit een grote vis binnenhalen hoor. Als particulier zien ze je tegenwoordig niet meer graag komen: zijn steevast prijskopers, kopen om de 10 jaar een nieuwe wagen, na de garantieperiode gaan ze naar een niet-officiele garage, ...
En grote leaseklant haal je dan ook binnen op prijs, niet zozeer op het geven van een lampje of een litertje olie (uiteraard dient de betalende service dan ook wel goed te zijn)

En idd bij een leaserijder mag toch alles doorgerekend worden. Firma/LM betaalt toch alles.

En heb dit ook al meermaals gepost in verschillende topics, skoda is skoda niet meer. Zie je aan de prijzen van de wagen zelf en het clienteel.
 

JurgenM

Forumguru
zal binnenkort ook wel een megagarage zetten. ;)
De 4 merken komen dan onder 1 dak (wel verschillende toonzalen).

Waarschijnlijk, heeft wel enkele jaren geleden een compleet nieuwe garage/toonzaal neergezet met alleen Audi.
Of die grotere spelers een goede zaak zijn, daar heb ik mijn twijfels over.
 

leon-cupra

Forumguru
@BBO , mijn vader kent de zaakvoerder een beetje, zijn ouders hebben op 300m van mijn thuis gewoond.
Heeft idd De Decker overgekocht na een aantal jaren gewerkt te hebben bij D'Ieteren (heeft IVA Driebergen gevolgd in NLD), daarna hebben ze hem gevraagd om Skoda Waasland te starten. Uiteindelijk met de nieuwe strategie van D'Ieteren hebben ze beslist bij D'Ieteren dat hij de megagarage in Sint-Niklaas mocht opstarten en leiden, net zoals dat Buslot dat in Lochristi zal doen. Voorwaarde was wel exlusiviteit van regio waardoor hij De Decker heeft moeten overlaten aan Buslot.

Nu dat van je panodak, ligt puur aan de ingesteldheid/service van de dienst-naverkoop.dat Buslot het zo aanpakt, is uiteraard niet correct.

Mbt panodak, mijn broer die skoda/vw technieker(Imschoot-Waasmunster) is, heeft mij altijd gezegd :
1. Neem nooit een panodak, teveel miserie mee. Heeft in de beginperiode niets anders gedaan dan nieuwe panodakken vervangen (onder garantie)
2.indien wel panodak, heel regelmatig onderhouden/kuisen. Anders gegarandeert waterinsijpeling.
 

leon-cupra

Forumguru
Waarschijnlijk, heeft wel enkele jaren geleden een compleet nieuwe garage/toonzaal neergezet met alleen Audi.
Of die grotere spelers een goede zaak zijn, daar heb ik mijn twijfels over.
daar kijkt D'Ieteren niet naar. Skoda Waasland heeft sinds vorig jaar ook een nieuwe toonzaal, maar zal normaal gezien volgend jaar beginnen met zijn megagarage.

Hier in roeselare hetzelfde scenario. Splinternieuwe audi-garage sinds jaar of 3,4. Plannen liggen er al en grond is al aangekocht om op een andere locatie een megagarage met de 4 merken neer te planten ;)

Hoort allemaal tot de strategie van D'Ieteren, iedere dealer afhankelijk maken van D'Ieteren. Binnen 3 jaar zijn alle dealers slaafjes van D'Ieteren (want de dealers die foert konden zeggen tegen D'Ieteren zijn er allemaal uitgebonjourd)
 

BBO

Senior Member
@leon-cupra. Ik ben een beetje de uitzondering. De laatste 12 jaar heb ik al 4 nieuwe wagens gekocht waarvan 3 Skoda's. En dan reken ik de Octavia van mijn schoonouders en de Superb van mijn vrouw niet mee. Ik werk als vertegenwoordiger en ik heb de keuze van mijn werkgever. Ofwel een Volvo V60 aangekocht door de firma of een onkostenvergoeding om mij eigen wagen te rijden. Ook al is het misschien niet de voordeligste formule. Keuze was snel gemaakt.

En wat betreft pano dak. Toen ik mijn wagen bestelde zomer 2015 was pano dak standaard op de L&K. Het was geen bewuste keuzen. En ik moet zeggen, ik zou er mijn geld niet meer aan geven. Het is meer gesloten als dat ik het open zet. En ik rij ook altijd met het zonnescherm gesloten.
 

leon-cupra

Forumguru
@BBO , het is hier thuis ook allemaal skoda hoor ;)
Mijn partner haar eerste wagen was een corsa (nieuw was goedkoper dan tweedehands, nieuw zelfs beter uitgerust), daarna Fabia 2 combi (toonzaalmodel dat dringend de deur uit moest - hele mooie korting gehad), daarna nieuwe octavia 3 (bij de goedkoopste dealer gekocht) en nu een Superb 3 in bestelling (leasewagen)
voor mezelf eerst twee leons gereden, daarna wat firmawagens(vermelden niet waard), terug eigen wagen polo (jaartje mee gereden - rijdt wel heel goed, rijdt zoals een grote wagen), dan een Superb 2 combi op de kop kunnen tikken(was een euro4, moest gemeld worden aan d'ieteren dat deze nog in voorraad stond, maar ze waren dit vergeten te registreren waardoor dealer hem moest inschrijven. Hierdoor heeft dealer compensatie gekregen van invoerder en heb ik hem zeer goedkoop kunnen kopen). En nu de octavia combi vRS. Kunnen kopen van iemand na 4 maand omdat hij 220pk niet snel genoeg vond (was beetje teleurgesteld in de wagen :sterretjes:)

ondanks ik eigenlijk zelf een commerciele functie heb (verantwoordelijke commerciele binnendienst) ben ik zelf wel een prijskoper en niet "trouw" aan 1 dealer. Komt ook wel doordat ik steeds kan terugvallen op de expertise van mijn broer. Moest ik gebonden zijn aan een dealer, zou ik wel iets meer zien naar service.
 

BBO

Senior Member
@leon-cupra. Mijn 3 Skoda's zijn bij 3 verschillende dealers gekocht. 1 in ninove, dan bij Kerkvliet (geen dealer meer). En de laatste van bij Debersaques. Mijn schoonouders en vrouw hun wagens ook van bij Kerkvliet. Nieuwprijs was steeds hetzelfde. Maar zat wel een verschil in overname. Toch bij de mijne. Eens auto meer als 10 jaar, en het is geen exclusieve Porsche of BMW, is dat de overname prijs de overname premie
 
Ik lees een hoop over dealers en blijkbaar weinig enthousiaste reactie's Ik weet niet hoe het verdien model in Belgie is op voertuigen, maar hier in NL is het bedroevend. Waar vooral verdient wordt is onderhoud, dus de werkplaats. Desondanks denk ik dat vele dealers er veel aan gelegen is hun klanten zorgvuldig en goed te bedienen, want klantenbinding is binnen de automotive een zeer belangrijk verdien model. Natuurlijk zitten er ook rotte appels tussen, net als in iedere branche, maar ik ken (in NL) meerdere dealers en die hebben echt niet meer de verdien modellen van hun voorgangers, overigens is dit niet anders dan in vele branches. Natuurlijk wordt er op auto's verdiend, maar de marges zijn echt mager. Ben ik zelf een dealer, nee, ik heb een beletteringsbedrijf en daardoor veel contacten binnen de automotive. Goed nu weer terug waar het om ging, de 280 PK Superb! Inmiddels een duizend of 2 gereden. Bevalt prima, heel anders rijden dan de diesel natuurlijk, wat vooral opvalt is de keuze in mogelijkheden, van zeer comfortabel tot klappen met schakelen en dat heerlijke geluid van de 2.0 als hij vol de toeren ingaat. Mis overigens wel wat meer geluid bij gas geven uit de uitlaten, maar de een zal zeggen dat is lekker rustig, ik zou bij de sportstand het wel leuk vinden. Verder stoelkoeling zalig, open dak tot pakweg 90 goed te gebruiken, daarna doe ik hem dicht. Overigens over demo auto's. Dit was geen demo, maar een showroom auto, dus geen kilometers op de klok toen ik hem kocht, ja 15. Demo's kunnen behoorlijk gebruikt zijn, maar meestal wel erg weinig km en de meeste kilometers door de verkopers zelf gereden. Natuurlijk worden de auto's uitgeprobeerd, maar denk dat een moderne auto echt wel wat kan hebben. Waarom gekozen voor een Skoda, omdat mijn klanten nooit commentaar leveren op deze keuze (ligt toch altijd gevoelig) en ik zelf bij de introductie echt onder de indruk was (en ben) van het uiterlijk. Heb laatst bij de dealer even gekeken naar de nieuwe VW Arteon, maar vind het gewoon een Superb met een minder mooie binnenkant (mijn smaak). Ik geniet lekker van mijn auto en ben nog geen zelfde tegengekomen!
 

leon-cupra

Forumguru
@tennekes , marges zijn idd niet groot in belgie op de autoverkoop maar de bonus (op basis van verkooptargets) op het einde van het jaar maakt het jaar van een dealer goed. Daarmee dat het soms interessant is om in december een wagen te kopen. Als de dealer zijn target nog net niet bereikt heeft, zal hij alles uit de kast halen om de wagen verkocht te krijgen, desnoods met verlies.

Heb ook van interne bronnen vernomen dat bepaalde grote dealers ook recht gehouden worden door de invoerder, krijgen af en toe financiele steun, anders zouden ze snel failliet zijn.
 

philippe bakker

Forumguru
Ik lees een hoop over dealers en blijkbaar weinig enthousiaste reactie's Ik weet niet hoe het verdien model in Belgie is op voertuigen, maar hier in NL is het bedroevend. Waar vooral verdient wordt is onderhoud, dus de werkplaats. Desondanks denk ik dat vele dealers er veel aan gelegen is hun klanten zorgvuldig en goed te bedienen, want klantenbinding is binnen de automotive een zeer belangrijk verdien model. Natuurlijk zitten er ook rotte appels tussen, net als in iedere branche, maar ik ken (in NL) meerdere dealers en die hebben echt niet meer de verdien modellen van hun voorgangers, overigens is dit niet anders dan in vele branches. Natuurlijk wordt er op auto's verdiend, maar de marges zijn echt mager. Ben ik zelf een dealer, nee, ik heb een beletteringsbedrijf en daardoor veel contacten binnen de automotive. Goed nu weer terug waar het om ging, de 280 PK Superb! Inmiddels een duizend of 2 gereden. Bevalt prima, heel anders rijden dan de diesel natuurlijk, wat vooral opvalt is de keuze in mogelijkheden, van zeer comfortabel tot klappen met schakelen en dat heerlijke geluid van de 2.0 als hij vol de toeren ingaat. Mis overigens wel wat meer geluid bij gas geven uit de uitlaten, maar de een zal zeggen dat is lekker rustig, ik zou bij de sportstand het wel leuk vinden. Verder stoelkoeling zalig, open dak tot pakweg 90 goed te gebruiken, daarna doe ik hem dicht. Overigens over demo auto's. Dit was geen demo, maar een showroom auto, dus geen kilometers op de klok toen ik hem kocht, ja 15. Demo's kunnen behoorlijk gebruikt zijn, maar meestal wel erg weinig km en de meeste kilometers door de verkopers zelf gereden. Natuurlijk worden de auto's uitgeprobeerd, maar denk dat een moderne auto echt wel wat kan hebben. Waarom gekozen voor een Skoda, omdat mijn klanten nooit commentaar leveren op deze keuze (ligt toch altijd gevoelig) en ik zelf bij de introductie echt onder de indruk was (en ben) van het uiterlijk. Heb laatst bij de dealer even gekeken naar de nieuwe VW Arteon, maar vind het gewoon een Superb met een minder mooie binnenkant (mijn smaak). Ik geniet lekker van mijn auto en ben nog geen zelfde tegengekomen!
Ik ben eigenlijk wel es curieus om es mee in jou auto te rijden. Om het verschil met de mijne te ondervinden
 

dirkie996

Forumguru
Er staat veel te veranderen. Lamaire motors gaat nu ook samen met Top motors. En die van Roeselare, is die ook niet verplicht om te fusioneren of anders dealerschap kwijt?
Ik den dat Maes motors ( ingelmunster), die ook Porsche doet, nog steeds veel in de pap heeft te brokken. Is VW dealer sinds mensenheugnis en zal wel zeer goede contacten hebben met D'Ieteren.
Zo wordt de komende wet op invoerders reeds omzeild.
 

leon-cupra

Forumguru
Er staat veel te veranderen. Lamaire motors gaat nu ook samen met Top motors. En die van Roeselare, is die ook niet verplicht om te fusioneren of anders dealerschap kwijt?
Ik den dat Maes motors ( ingelmunster), die ook Porsche doet, nog steeds veel in de pap heeft te brokken. Is VW dealer sinds mensenheugnis en zal wel zeer goede contacten hebben met D'Ieteren.
Zo wordt de komende wet op invoerders reeds omzeild.
lamaire had niet te kiezen. Top motors mag de megagarage zetten in het Kortrijkse, dus alles errond wordt eruit gebonjourd. Is wel spijtig voor Lamaire. Heel veel positieve ervaringen van gehoord en behoorde tot de best verkopende dealers van Belgie.

Verbeke in roeselare is zijn dealerschap opgezegd geweest, heb ik uit goede bronnen. Liggen nu trouwens in proces met D'Ieteren. Zouden innde toekomst terug naar hun roots gaan, tweedehandse wagens en nevenimport van nieuwe wagens.

Maes heeft al jaren geleden zijn vw en audi dealerschap verkocht aan Top Motors. Doet nu enkel nog Porsche ;)
Tijdje geleden de grote baas van Maes in onze winkel gehad. Reed met iets exotisch importspul (geen Porsche)
 
Bovenaan Onderaan