Superb 3 2.0 tsi 4x4 280 pk -> hoeveel zijn er al?

Wie rijd er met een 2.0 tsi 4x4 280 pk

  • 2.0 tsi 280 pk belgie

    Stemmen: 10 43,5%
  • 2.0 tsi 280 pk nederland

    Stemmen: 13 56,5%

  • Totaal aantal stemmers
    23

kriva

Lid
Wij hebben onze Superb 2.0 TSI besteld op 2 juni, voorlopige schatting van de dealer is dat hij er zou zijn rond eind november. Nog wel even wachten dus :)
 

CDK

Forumguru
@Karl81, waarom wachten met tunen tot na de garantieperiode als je er nu ook al van kan genieten? In België is DVX een goede tuner, je zal op om en nabij 400pk uitkomen na tuning.
 

Karl81

Nieuw lid
Heb aan mijn andere wagen kosten en het eerste wat de dealer me vroeg was of de wagen getuned is.
Omdat hij niet getuned is komen ze voor 40% tussen voor de wisselstukken. Anders kon ik hier naar fluiten.
 

philippe bakker

Forumguru
Heb aan mijn andere wagen kosten en het eerste wat de dealer me vroeg was of de wagen getuned is.
Omdat hij niet getuned is komen ze voor 40% tussen voor de wisselstukken. Anders kon ik hier naar fluiten.
En als hij getuned haal je die er gewoon af om nadien er terug op te zetten
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

leon-cupra

Forumguru
Heb aan mijn andere wagen kosten en het eerste wat de dealer me vroeg was of de wagen getuned is.
Omdat hij niet getuned is komen ze voor 40% tussen voor de wisselstukken. Anders kon ik hier naar fluiten.
als je na de garantie kosten hebt die niet normaal zijn, kan de dealer ook nog tussen komen. Dus met de garantie in gedachte tune je best nooit ;)
Tunen is gewoon een berekend risico dat je neemt. Als je het eerste jaar niet constant bij de dealer staat, is de kans dat je continue bij de dealer staat na tunen ook zeer klein. Voorwaarde is uiteraard bij een gerenomeerde tuner gaan en steeds zorgzaam zijn voor het materiaal.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

leon-cupra

Forumguru
En als hij getuned haal je die er gewoon af om nadien er terug op te zetten
denk als je je motor opgeblazen hebt tijdens de garantieperiode, gaan ze wel iets diepgaander zoeken. Volgens mij zullen er steeds indicatoren zijn dat er getuned is. Je moet er rekening mee houden dat de fabriek veel meer details kan uitlezen dan de dealer. En bij serieuze problemen wordt de invoerder of fabriek er steeds bij geroepen.
 

philippe bakker

Forumguru
denk als je je motor opgeblazen hebt tijdens de garantieperiode, gaan ze wel iets diepgaander zoeken. Volgens mij zullen er steeds indicatoren zijn dat er getuned is. Je moet er rekening mee houden dat de fabriek veel meer details kan uitlezen dan de dealer. En bij serieuze problemen wordt de invoerder of fabriek er steeds bij geroepen.
Blijven ontkennen. Punt
 
Heb net een paar weken mijn 280 pk Superb. Ik reed al een Superb3 maar een diesel, de dealer had deze al even staan en had een prima korting, dus ik heb mezelf verwend. Staat nu net zo'n 2000km op. Heerlijk auto, helemaal vol, is l&K versie met alle opties. De 280 pk is echt bizar, super snel en bij normaal rijden heerlijk rustig (stil). IMG_5126 2.jpg
 

philippe bakker

Forumguru
Heb net een paar weken mijn 280 pk Superb. Ik reed al een Superb3 maar een diesel, de dealer had deze al even staan en had een prima korting, dus ik heb mezelf verwend. Staat nu net zo'n 2000km op. Heerlijk auto, helemaal vol, is l&K versie met alle opties. De 280 pk is echt bizar, super snel en bij normaal rijden heerlijk rustig (stil). Bekijk bijlage 60837
Mooi ! En wat is een mooie korting ? Rond de 40.000 in totaal ?
 
Een mooie korting is een mooie korting, 40k zou leuk zijn, maar dat zal niet lukken in NL, maar ik was tevreden!
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Hahah, nou sex en geld wil ik best over praten, maar in dit geval heeft het te maken met de dealer die ik niks tekort wil doen. Maar geloof me, ik was meer dan verrast met de geboden prijs en je weet NL ers zijn zeurpieten met korting hahaha
 

B.Stuurder

Forumguru
Nee @philippe bakker , 40k is wel erg weinig, aangezien een 280 L&K in Nederland rond de 65k nieuw is. En je weet ik praat nooit over geld en sex, maar mijn O3 was al bijna 49k toen hij de showroom uitreed. En dan kom ik nog 49pk te kort. :deuk:
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

B.Stuurder

Forumguru
@tennekes de running costs schrikken de meesten af in NL. En het feit dat deze wagens toch behoorlijk aan de prijs zijn en dan rijd je nog steeds in een Skoda. Dat Oostblok imago blijft altijd wat plakken, ik merk het vaak aan de beschaamdheid van BMW rijders in hun mooie dure BMW, die met een dikke nek een gat willen dichtrijden, maar er dan achterkomen dat dat niet gaat. Of zich er tussen wringen om er daarna achter te komen dat ze toch echt opzij moeten, omdat ze te langzaam zijn. Daar ga je nog van genieten, gewoon de mogelijkheid om eens uit te halen, met een Skoda :maakmegek:
 

leon-cupra

Forumguru
@tennekes , dealer tekort doen? :pieker:
Was wss een demowagen of stockwagen, dus hij doet met zijn korting wat hij wilt. Al gaf hij de wagen weg, niemand die hem iets kan maken.

Denk dat het de laatste keer is dat ze dergelijke motor in een Superb leggen (of toch niet meer worden ingevoerd door de invoerder). Wordt amper verkocht en de demowagens en stockwagens geraken ze aan de straatstenen niet kwijt. Heel logisch hé, een 280pk is gewoonweg te duur voor een skoda. Voor dat geld rij je echte premium, weliswaar met minder vermogen en geen 4WD, maar wel eentje met een bmw-logo, vier ringen of een ster.

In Be staan er een 3-tal te koop en staan al +5 maanden op het net. Allemaal rond de 40.000euro. Moest je daar een zot bod op doen, denk dat die dealer ook wel zal toehappen. Dus @philippe bakker , sla je slag ;)
 
Bovenaan Onderaan