1983jeroen blauwe Octavia

1983jeroen

Forumguru
Vagtechniek heeft voorgesteld er nog een keer naar te kijken. Moet daarna wel 100% tevreden zijn anders laat ik de hele boel denk ik terugzetten naar standaard.

Bij andere tuners lees ik dat ze de DSG helemaal naar wens kunnen afstellen. Weet niet of Vagtechniek net zoveel mogelijkheden en kennis heeft. Krijg het gevoel dat ze nu een software er in hebben gezet die ze standaard gebruiken met tuning.
Los kost DSG tuning 399 euro dus mag er wel wat voor verwachten
 

Kanerr

Forumguru
Laat ik het zo zeggen, DSG zou ook onder vollast niet schokkend of bonkend moeten schakelen, ik heb dat nooit ervaren. Maar inderdaad, mocht het niet bevallen terug naar standaard :)
 

1983jeroen

Forumguru
Net terug van een weekend Ardennen. In de heuvels is de DSG toch wel erg fijn hoor.
Alleen heuvel af soms even ingrijpen door hem in M modus te zetten.

De extra power t.o.v. de 1.0 is ook goed te merken :)

Net even klein stukje via Duitsland. Waar de 1.0 moeizaam richting de 200 kroop is de 1.5 daar binnen de kortste keren.

Ook nog steeds heel blij met de kleur!
IMG-20240304-WA0006.jpg
 

Herperduin

Forumguru
Gewoon een amfibievoertuig in de toepasselijke kleur blauw. Hij/zij/het is één met het water.
En inderdaad een schitterende foto!
 

1983jeroen

Forumguru
Haha, was mooie locatie. Om de parkeerplaats te bereiken moest je door het water. Ernaast is een bruggetje voor voetgangers dus mooie plek om foto's vanaf te maken
 

1983jeroen

Forumguru
Deze week heb ik een afspraak bij Vagtechniek om nog eens naar de tuning te laten kijken.
Heb zelf geen andere DSG ervaring dus geen vergelijkingsmateriaal.

Bij gewone rustige rijstijl rijdt het echt heel fijn met DSG.
Soms in de file met acc is een schokje te voelen als hij van 1 naar 2 gaat. Lijkt alsof hij dat in die situatie en net te laat doet waardoor hij te ver terugvalt in toeren. Dit schakelmoment kunnen ze sowieso aanpassen.
Verder bij plankgas optrekken (in D) is het schakelen echt wel te voelen. Deels door een extra duw in de rug na het schakelen, maar ook met een schokje.
Dit is dus niet normaal?
Ze hebben de schakelmomenten ook verkort. Zou daar nog een oorzaak in kunnen zitten?
 

kevinbel

Actief lid
Mooie auto, toffe foto en bekende locatie! :thumbsup:
La Hoëgne bij Sart toch? Kwam daar veel om te mountainbiken, herken het gelijk die oversteek haha.

Hoop dat VAGtechniek het qua tuning alsnog kan fixen dat de boel soepel gaat zonder hikken of stoten..
 
Laatst bewerkt:

1983jeroen

Forumguru
Goed gezien! Zag daar ook diverse MTB bordjes.
Zal vast heel gaaf zijn, maar mij liggen die pittige klimmen niet zo met de MTB.
 

1983jeroen

Forumguru
Moest mijn afspraak verzetten.

Komende week eerst terug naar de schadehersteller voor een paar dagen. De lijst met punten die ze moeten oplossen is alleen maar groter geworden nog :(

Vagtechniek ga ik de week erna naartoe
 

1983jeroen

Forumguru
Vorige week zag ik een kleine beschadiging naast de tankklep aan de scharnierende kant.
Blijkt dat er aan de klep een druppel blanke lak zit die bij het openen en sluiten langs de auto schuurt.

En op de bumper zit nu al wat lakschade omdat de klep blijkbaar er tegenaan komt. Zie je alleen als die open staat, maar moet wel opgelost worden.

De totale lijst bevat inmiddels 10 verschillende puntjes van aandacht...
 

JeSko

Forumguru
Dat is, excuse my language, zwaar klote. Allemaal tekenen dat het niet goed gerepareerd is, en al helemaal niet goed uitgelijnd. Hopelijk komt het snel echt in orde voor je!!
 

1983jeroen

Forumguru
Nee, hoop gepruts helaas.
Hoop maar dat ze wel alles serieus nemen en oplossen in die paar dagen.

Wilde eigenlijk afgelopen week de zomerbanden weer monteren, maar omdat die set nog helemaal netjes is en ik de schadehersteller nog wat moet spuiten in de buurt van de wielen laat ik de simpele winterset maar even zitten. Zou niet nodig moeten zijn, maar het vertrouwen in dit bedrijf is niet zo groot meer...
 

JeSko

Forumguru
Begrijpelijk, het is jammer dat zulke bedrijven nog zo weinig eer in hun werk hebben, ze worden betaald, doe het dan ook goed zodat de klant niet nog eens extra kopzorgen heeft, dit vind ik heel erg en ik leef enorm met je mee.
 

EdK

Forumguru
het is jammer dat zulke bedrijven nog zo weinig eer in hun werk hebben
Dit is één van de gevolgen van een tekort aan GOED personeel en gemotiveerd personeel....
Maar wen er maar vast aan, want dit is iets wat steeds meer zal gaan voorkomen in de technische sector....... :koffie:

Helaas..........
 
Bovenaan Onderaan