1983jeroen blauwe Octavia

Sneeuwwitje

Senior Member
Zo’n schade is erg jammer, maar gelukkig zelf geen klachten. Nu hopen dat ie snel en vooral netjes gerepareerd wordt. Loop m goed na bij ophalen, bij de naden, afplak randen, zakker etc. Het gaat niet altijd goed helaas. Succes!
 

Berrychello

Forumguru
Lelijke schade, maar hij kan snel hersteld worden. Hoorde pas iemand die twee maanden in de leenauto van het schadebedrijf moest rondrijden omdat er geen tijd was...
 

1983jeroen

Forumguru
Toch te vroeg gejuicht.
Gaat nog wel minstens 1 tot 2 weken duren.
Ze hebben het dus toch druk en de schadehersteller noemde het een flinke schade :(
Straks heeft de auto langer bij de schadehersteller gestaan dan dat ik hem heb gereden...

Wel jammer dat ik juist in deze koude dagen een vervanger heb zonder stoelverwarming en voorruitverwarming.
 

JeSko

Forumguru
Maar is er dan niet op voorhand een bestek opgemaakt of hoe gaat dat bij jullie? Nu blijkt er meer schade te zijn zeg je, maar in België word er eerst gekeken naar de exacte schade en word dan bepaald of het al dan niet de moeite is economisch gezien, zelf zou ik hopen dat hij total loss verklaard word, ik zou altijd een naar gevoel overhouden aan een auto die opgelapt is na schade.
 

1983jeroen

Forumguru
Hij zei niet dat er meer schade is, maar wel dat het een flinke schade is.
Had alleen contact gehad met de Skoda dealer. Die heeft hem naar het schadebedrijf gebracht.
Daar staat hij op de demontage afdeling. Die zullen dus inventariseren wat er allemaal vervangen moet worden.
Total loss zal nog niet zo snel denk ik met deze schade.
Ik heb liever ook geen opgelapte auto, maar zal het er toch mee moeten doen.
Ga er ook vanuit dat het gewoon netjes is straks. Het is ook niet zo dat het hele chassis krom is ofzo hè.
 

1983jeroen

Forumguru
Inmiddels paar weken verder, maar nog steeds een leenauto :(

Ze hebben een tijd moeten wachten op een stuk plaatwerk. Een deel van het achterscherm wordt vervangen. Geen fijn idee dat ze moeten na slijpen en lassen, maar moet vertrouwen hebben.
Misschien eind deze week wel klaar...
 

JeSko

Forumguru
Alé dat beloofd voor de mijne, daar moet ook een plaat in en ik heb geen vervangwagen.

Btw, dat ze moeten slijpen en lassen hoeft geen probleem te zijn hoor, indien netjes gedaan zie je daar echt niets van, het is nu éénmaal metaal waar je met werkt dus ik zou er, ondanks de niet zo'n fijne gedachte, niet te fel met inzitten. Zit zelf in hetzelfde schuitje en begrijp je dus wel, ook ik zal een nare nasmaak houden als ik de auto terugheb want je gaat altijd denken dat het origineel beter was, maar het is wat het is. Sterkte!
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Klopt moet kunnen, met minder dan onzichtbaar ook niet tevreden zijn dus bij afhalen echt goed controleren en ze ter plekke wijzen op eventuele missers. En mijne is andere kant idd, maar jammer genoeg zit een stuk van mijn balk onder de achterdeur ook lichtjes bij elkaar en zit de schade ook hoger richting D stijl, dat viel bij jouw auto veel beter mee, komt wel goed ;)
 

Herperduin

Forumguru
@1983jeroen : all good things to those who wait! zullen we maar denken. Hoop voor jou dat je snel weer je eigen wagen terug hebt en dan de komende jaren zonder problemen en met veel plezier in de race blue Octavia mag blijven rijden!
 
Bovenaan Onderaan