1983jeroen blauwe Octavia

Herperduin

Forumguru
Mooi dat je hem weer terug hebt! Het is en blijft uiteraard een buitengewoon aantrekkelijke wagen maar hierbij geldt net als bij vrouwen, ook tijdens carnaval, dat het niet is toegestaan om er zonder wederzijdse toestemming tegenaan te gaan lopen rijden. Ik hoop dat de medeweggebruikers dit in hun oren knopen zodat jij met volle teugen van je eigen wagen mag gaan genieten. Intens én lang! Have fun :rockon:
 

1983jeroen

Forumguru
Inmiddels zijn toch wel wat dingetjes opgevallen aan het herstelde.
Zo zit het achterlicht niet helemaal netjes. Dit zelf geprobeerd recht te zetten wat niet lukte, maar toen bleek dat er een hele stapel vulringen achter de 2 schroeven zit... :(
Dat geeft toch te denken over de kwaliteit van de rest van de reparatie.

Heb mijn bevindingen naar de schadehersteller gestuurd dus ben benieuwd hoe die dit oppakken
 

JeSko

Forumguru
Als je achterlicht "scheef" zit is het inderdaad een teken dat de reparatie niet naar behoren uitgevoerd is, ze hadden toch een nieuw plaatstuk geplaatst? Daar kan dus weinig fout met gebeuren tenzij ze ergens te veel materiaal weg genomen hebben waardoor alles scheef uitgelijnd zit, dat zou verklaren waarom het niet netjes aansluit. Heb je enkele duidelijke foto's? Eventueel ook van de reparatie zelf?
 
Laatst bewerkt:

1983jeroen

Forumguru
Ik snap ook niet helemaal hoe het zit. De lampunit sluit aan de onderkant aan op de bumper. Het lijkt er op dat het plaatwerk dus zelf net iets te hoog zit (2-3mm) bij de lichtunit. Op zich geen drama, maar het is wel jammer dat er een klein kiertje zit. Sowieso raar, want de andere aansluitingen zijn wel netjes voor zover ik gezien heb.
Dacht dus dat alleen de lampunit niet goed zat, maar de plaat waar deze aan vast zit zit dus te ver naar achteren. Dit zal dus niet 1 geheel zijn met het grote stuk plaatwerk dat vervangen is.

Ben zeer benieuwd naar hun reactie

Heb namelijk een lijst met nog 5 andere puntjes van aandacht gestuurd
 

JeSko

Forumguru
Das toch behoorlijk wat dan, nog los van het achterlicht. Als je zo'n plaat last en je maakt het materiaal te langdurig warm op één en dezelfde plaats, dan vervorm je mogelijk het metaal en kan het krimpen nadat het weer te hard afkoelt, wellicht is dat gebeurt waardoor het plaatwerk gekrompen is aan die zijde waar het niet netjes aansluit.
 

JeSko

Forumguru
Gho ja.. is inderdaad niet veel was me de eerste keer zelfs niet opgevallen, natuurlijk eens je het gezien hebt kan je het niet ontzien. Persoonlijk denk ik dat er met je licht wel wat te schuiven moet vallen zodat je aan zowel boven als onderzijde een gelijkaardige minieme speling hebt. Zulke ringen, die worden volgens mij wel vaker gebruikt overigens. Zit je licht onderin niet wat te dicht tegen het plaatwerk? Hoe zit het aan de andere zijde, heb je daar geen kleine kier zowel boven als onder? Of zit het daar echt tegen je achterlicht langs alle kanten?
 

JeSko

Forumguru
Oei oei nee, dat lijkt nergens op inderdaad!! Hen met de neus op de feiten drukken, dit is onacceptabel. Dat ze het zo opgevuld hebben wil zeggen dat het nieuw ingelaste plaatwerk scheef zit. Met de tijd ga je daar last van hebben qua waterafvoer en dergelijke.
 

Canon-Eye

Forumguru
Maar als het gat in die ringen groter is dan de dikte van het boutje, dan kunnen die ringen toch wel onderling verschoven zitten ten opzichte van elkaar zonder dat dit invloed heeft op de positie van de achterlichtunit?
Die unit kan dus (alleen maar) verschoven worden als het gat ruimer is dan het boutje vereist. Als dat het geval is, dan zit dáár ook de mogelijkheid om 'm beter uit te lijnen.
 

1983jeroen

Forumguru
Beter uitlijnen lijkt niet te kunnen. Gisteren even geprobeerd, maar krijg het niet goed.
Maar die stapel ringen hoort natuurlijk niet.
Wacht even de reactie van de hersteller af.
Het moet wel echt goed zijn, maar weet niet hoeveel ze weer moeten demonteren enzo voor ze dit echt recht krijgen. Nu is het spuitwerk verder wel echt netjes en als dat opnieuw moet moet je maar weer afwachten
 

ertromp

Forumguru
Die oplossing van die ringen moet je gewoon niet willen. Ten eerste gaan die verzinkte ringen tzt echt wel roesten en wat te denken van eventueel schuiven door trillen tegen het plaatwerk. Onacceptabel zo.
 

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Heb je de andere (goede) kant ook bekeken? Zou het zo kunnen zijn dat daar ook wat tussen zit en dat het grijze deel van de lamp daar ook niet meteen aansluit op het metaal?
Dat plaatwerk gedeelte waar de lamp in zit lijkt mij normaal gesproken 1 deel wat normaal gesproken dus niet zo'n grote afwijking zou moeten hebben.
Dit lijkt wel bijna een centimeter speling. Dan zou het rubber wat je op de foto ziet ook een cm verder naar binnen zitten en de klep zou dan niet meer goed afsluiten.
 

1983jeroen

Forumguru
De andere kant is wel gewoon netjes. Je ziet ook dat de bumper minder netjes in een zwarte klem valt aan de rechterkant.
Het rubber loopt inderdaad ook iets verder naar binnen. Ze zullen er toch wat aan moeten doen vrees ik...
 

Sneeuwwitje

Senior Member
Hoop dat ze het goed op gaan lossen. Het is echt jammer zoiets. Als je het eenmaal weet blijf je er naar kijken.
 
Bovenaan Onderaan