1983jeroen blauwe Octavia

1983jeroen

Forumguru
Afgelopen week de Octavia 1.0 TSI uit 2017 ingeruild voor een Octavia 1.5TSI met DSG uit 2019. Exacte uitvoering is mij niet bekend.
Voorzien van Adaptieve cruise control, automatisch inparkeren, verwarmde voorruit, tafeltjes aan de stoelen.

Zo was hij net na het ophalen:
Screenshot_20231218-141552.png
Inmiddels al één en ander aan gedaan;

Achteruitrijcamera ingebouwd
Pioneer TS-WX710A actieve subwoofer ingebouwd
Rammelende raambediening vastgezet
H7 lampen vervangen voor Osram Led.
Kofferbak verlichting vervangen door Led
Winterbanden op 16 inch lichtmetaal geplaatst die ik ook op de vorige Octavia had.

Nog in de planning;
Letters verwijderen achterklep
Naamloze kentekenplaathouder
Mistlampen vervangen door Led
18 inch zomerwielen
Krakende buitenspiegel verhelpen
DSG tuning (in combinatie met chiptuning)

Handig dat de vorige auto grotendeels hetzelfde was waardoor ik veel dingen kan overzetten :)

Zal binnenkort nog meer foto's plaatsen van de updates.

Op de winterbanden:
Screenshot_20231225-163422~2.png
 

1983jeroen

Forumguru
Het nieuwe is er wel vanaf nu :(
Screenshot_20240104-182034.png Screenshot_20240104-190551.png

Einde middag door iemand achterop gereden en zelf nog mijn voorligger aangetikt daardoor.
Voor: kentekenplaat krom en bumper beetje gedeukt.
Achter: bumper gescheurd, lamp stuk, schade aan de achterklep, zijscherm gedeukt, ook in de C stijl.
Onder de auto hing wat los kunststof en wie weet wat ze verder nog vinden.

Hopelijk wordt het snel en netjes hersteld
 

hemi24

Forumguru
Daar is het mooie even vanaf…

Deuk in C-stijl zou voor mij uitkijken naar een volgende betekenen..! :nailbiting:

Veel sterkte met de verdere afhandeling!
Nooit fijn zoiets.
 

Rallye

Forumguru
Oei. Dat is jammer. Alles goed met jou en evt. andere inzittenden?

Mocht je hem (kunnen) laten repareren: zoek een goede spuiter. Mijn vorige RS (ook Race Blue) had na het spuiten (ook zo'n aanrijding van achteren) kleurverschil. Heeft me altijd geërgerd.
 

1983jeroen

Forumguru
Oei. Dat is jammer. Alles goed met jou en evt. andere inzittenden?

Mocht je hem (kunnen) laten repareren: zoek een goede spuiter. Mijn vorige RS (ook Race Blue) had na het spuiten (ook zo'n aanrijding van achteren) kleurverschil. Heeft me altijd geërgerd.
Ja, zat alleen in de auto. Geen echte klachten.

De verzekering heeft een schadehersteller aangewezen. Ben ook wel bang voor kleurverschil. Zou me daar ook aan ergeren. We gaan het zien
 

1983jeroen

Forumguru
Net even gekeken met een goede lamp erbij.
C stijl lijkt toch oké. Het scherm tussen bumper en tankklep is wel flink gedeukt.
Ook is de aansluiting met de achterklep flink ontzet
 

JeSko

Forumguru
Man man je hebt hem net pff, zonde maar gelukkig heb je zelf niets, heel veel sterkte met de afhandeling kerel.
 

Fmoon

Forumguru
Enorm balen, ik heb overigens mijn voorbumper laten spuiten en daar was echt geen kleur verschil in te zien, het kan dus goed gaan.
 

Herperduin

Forumguru
Damn. Schade nooit fijn maar zo snel nadat je hem hebt lijkt me helemaal kwalitatief uitermate teleurstellend. Gelukkig geen fysieke klachten dus dat is een geluk bij het ongeluk. Hoop ook dat schade aan voorkant ook meevalt. Optisch nu blijkbaar nog niet erg maar hopelijk onderhuids ook geen vreemde dingen.
 

Slider

Forumguru
Jemig, dat is balen :confused: Fijn dat je er zelf niets aan over hebt gehouden.
Zelf ook ooit eens meegemaakt. Ik remde keurig op tijd (anticiperen is een vak) maar de muts achter me niet en knalde op mij en ik drukte dus ongecontroleerd door voor me.

Hopelijk kunnen ze hem fixen voor je.
Bij de aanschaf van mijn O3 hebben ze voor en achter spot repair gedaan op de bumpers, vooral voor zat een beste kras.
Ik zie geen kleur verschil en hebben ze perfect gedaan, niets meer van te zien.

Ik ben geen schade herstel expert, maar ik zou denken dat volledig overspuiten nog beter resultaat geeft dan een simpelere spot repair?
 

1983jeroen

Forumguru
Qua spuitwerk lijkt het mij nu dat ze alleen de achterklep moeten bijspuiten en er moet een nieuwe bumper op. Het zijscherm lijkt geen lakschade te hebben, maar heb er nog geen expert naar laten kijken. Straks even naar de garage
 

1983jeroen

Forumguru
Net bij daglicht eens goed gekeken. Bleek m'n band ook nog eens lek. De bumper heeft er tegenaan geschuurd gisteren. Ben er toen nog wel mee naar huis gereden (was toen wel al los van de band). Net maar even thuiskomer er op gezet en nu naar de garage. Screenshot_20240105-100024~2.png
 

1983jeroen

Forumguru
Garage vond het niet verstandig om ermee door te rijden dus daar achtergelaten.
Kan wel een maand duren voor hij klaar is...

Tot die tijd moet ik het doen met een T-Roc (helaas handgeschakeld)
Tuning heb ik inderdaad afgezegd. Eerst maar eens kijken hoe dit afgehandeld wordt.
 
Bovenaan Onderaan