1983jeroen blauwe Octavia

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Hmm, ik heb een idee wat er mis is gegaan. Het paneel sluit aan de buitenkant natuurlijk perfect aan, maar aan de binnenkant (achter/onder het rubber) moet het plaatwerk ook aansluiten aan het bestaande plaatwerk aan de kofferbak zijde (dus binnenkant). Hier is het volgens mij mis gegaan. Er is hier een stukje teveel plaatwerk verwijderd en hierdoor is de linkerkant van de ruimte waar het achterlicht in zit te ver naar binnen aan het bestaande plaatwerk gelast. Wellicht dat een plaatje beter bij het praatje past:

Skoda.jpg

Hierdoor past het achterlicht licht niet meer goed en zou er in theorie ook geen goede afdichting zijn tussen het rubber en de klep. Maar wellicht valt dat niet op omdat het rubber normaal gesproken wellicht meer dan een cm ingedrukt wordt bij het sluiten.

Maar van die zwarte plastic geleider kan wel kloppen. Die zit nu ook verder naar binnen en daardoor komt de klep daar minder diep tegen aan.
 

1983jeroen

Forumguru
Denk ook dat ze het beter op een nette manier kunnen opvullen dan nu alles demonteren en weer gaan slijpen, lassen en spuiten
 

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Ik denk het ook. En nu weet je het. Maar straks denk je er steeds minder aan terug en dan is het genieten van je Skoda!
 

Herperduin

Forumguru
Mijn eerste hoop zou zijn dat ze eerlijk toegeven dat ze het niet mooi gemaakt hebben. Ík zou in dat geval al heel wat beter gevoel hebben dan wanneer ze gaan ontkennen. Daarna samen kijken wat beste oplossing is om dit goed op te lossen. Met goed bedoel ik dan in ieder geval zonder risico’s op verschuiven, vochtafvoer, schuurplekken en wat dan ook in de toekomst.

En ja..ze hadden beter zus en zo maar als hadden komt is hebben te laat ;) Het is en blijft een mooie auto die ook weer mooi gespoten is dus hopelijk weer snel zorgeloos genieten!!
 
Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
Succes, dit zijn echt van die ‘leuke probleempjes’ die je hoopt te vermijden, door je wagen naar een zogenaamd gerenommeerd bedrijf te brengen…

Helaas lopen er in die wereld een hoop ‘boefjes‘ rond die het meeste verdienen met wat ze juist niet doen!
 

1983jeroen

Forumguru
Helaas wordt het pas eind maart. Maar het komt vast goed :)

Inmiddels ga ik gewoon rustig verder met aanpassingen.
Deze week de pedalen voorzien van een sportievere look.
Gaspedaal en voetsteun had ik nog uit de oude Octavia. Rempedaal moest ik even een nieuwe voor bestellen omdat die bij DSG natuurlijk breder is.

IMG_20240220_143600299.jpg


Verder vorige week bij @Antera geweest voor diverse aanpassingen.
Belangrijkste was het rechts kunnen inhalen bij gebruik van de adaptive cruise control. Wat een verademing dat die nu op afritten niet meer op de rem gaat als het op de rijbaan langzamer rijdt :)

Verder nog laten activeren;
- Achterlichten aan met dagrijverlichting
- Needle sweep
- comfort knipperen naar 4 keer
- Cruise control per 1km instelbaar
- Offroad weergave in multimedia
- Skoda surround
- Alarm activeren zonder OEM alarm
- Ramen nog 1 minuut kunnen bedienen bij deur open en uitgeschakeld contact
- Ventilatorstand zichtbaar bij gebruik automatische stand

Veel meer is er niet mogelijk op mijn uitvoering.
Leuke toevoegingen voor weinig geld!
 

1983jeroen

Forumguru
Vanmiddag bij Vagtechniek geweest voor de stage 1 chiptuning en stage 2 DSG.
Heb er nog weinig mee gereden uiteraard.

Eerste indruk is niet dat het echt een andere auto is geworden, maar de schakelmomenten zijn wel gunstiger en de DSG gebruikt nu de eerste versnelling veel meer.
Net op nat wegdek met stevig optrekken had ik nog wielspin in zijn 2 :D

Bij de 1.0 had ik na chiptuning echt het wow effect met optrekken (toen het net gedaan was). Heb het gevoel dat dit nu door de DSG wat minder is. 150pk was ook al prima natuurlijk voor de niet zo zware Octavia
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Vreemd, de 1.5 tsi staat er net bekend om ( die ervaring zie ik hier ook vaak de revue passeren ) met stage 1 net een heel andere auto te worden, logisch ook aangezien je even van 250 naar 330 nm gaat ongeveer...
 

1983jeroen

Forumguru
Heb ook in de avondspits naar huis moeten rijden dus echt testen kon ik niet.
Moet zo nog een stukje dus dan kan ik even beter gas geven ;)
 

1983jeroen

Forumguru
Hij is wel lekker vlot!
Wat ik wel merk is dat hij bij gas los bij hoge toeren nogal goed voelbaar opschakelt.
Maar nu rijd ik ook op een manier die ik eerder niet of amper deed.
Bij normaal gebruik zal dit niet merkbaar zijn.

Ook is de overgang van 1 naar 2 best lomp als je echt snel optrekt. Lijkt alsof die net iets te laat opschakelt.

Maar op de snelweg van 100-140 gaat echt wel rap :D
 

1983jeroen

Forumguru
Morgen toch maar even bellen met Vagtechniek.
Bij gas los na beetje stevig optrekken zijn er duidelijk schokken te voelen als de DSG alsnog opschakelt.
Had ook gehoopt dat hij minder ver terug zou schakelen bij versnellen op de snelweg, maar hij schiet alsnog gewoon snel in zijn 4.

Vanochtend wel blij verrast dat mijn voorruit bevroren was want nu kon ik eindelijk de voorruitverwarming proberen :D

Even een minuutje ofzo wachten en het ijs kon er zo afgeveegd worden met de ruitenwissers.
Ook uiteraard geen last meer van een beslagen ruit. Heel fijn!
 

DiVini76

Forumguru
Vreemd dat de DSG alsnog opschakelt bij gas los Jeroen en lijkt me ook niet echt de bedoeling. Foutje in de software?
Hoop in ieder geval dat je er goed en snel uitkomt met Vagtechniek. :thumbsup:

Mag ik trouwens vragen waarom je voor DSG stage 2 tuning hebt gekozen ipv DSG stage 1?
 

1983jeroen

Forumguru
Bij stage 2 zorgen ze er ook voor dat de eerste versnelling weer gebruikt wordt, maar had er verder meer van verwacht. Aanpassingen zijn verder minimaal naar mijn idee
 

Kanerr

Forumguru
Gewoon inderdaad contact opnemen en als het niet bevalt eraf laten halen.. Verschil zou echt niet minimaal moeten zijn maar heel duidelijk voelbaar!
 

1983jeroen

Forumguru
Inmiddels uiteraard iets meer kunnen rijden.
De toename in vermogen merk je wel goed, maar gedrag in schakelen had ik meer van verwacht. In de file enzo is het fijn dat de 1 weer gebruikt wordt en met normale vlotte rijstijl is het ook wel prima, maar als je echt even stevig gaat planken (wat ik normaal eigenlijk nooit doe) merk je dat het juist niet zo soepel gaat.
Op zich niet zo'n probleem dus, maar als je even snel wilt inhalen is het niet gek dat je daarna snel gas loslaat om weer op de oude snelheid te komen. Het is dan niet fijn dat hij met wat schokken opschakelt.
 
Ga je er nog iets aan doen of accepteer je het nieuwe schakelgedrag? En voor mijn beeldvorming, is er veel te tweaken per auto of is het een standaard oplossing voor de DQ200 dsg autos?
 
Bovenaan Onderaan